ZAKIYAH, DIAH RAHMATU (2022) PERILAKU PEMINJAMAN ONLINE (GAJIAN DULUAN)PADA KARYAWAN DI PT. SAFE AND SECURE GUARDING. S2 thesis, Universitas Mercu Buana Jakarta.
|
Text (HAL COVER)
1. Hal Cover.pdf Download (939kB) | Preview |
|
|
Text (ABSTRAK)
2. Abstrak.pdf Download (229kB) | Preview |
|
Text (BAB I)
3. BAB I.pdf Restricted to Registered users only Download (551kB) |
||
Text (BAB II)
4. BAB II.pdf Restricted to Registered users only Download (525kB) |
||
Text (BAB III)
5. BAB III.pdf Restricted to Registered users only Download (311kB) |
||
Text (BAB IV)
6. BAB IV.pdf Restricted to Registered users only Download (754kB) |
||
Text (BAB V)
7. BAB V.pdf Restricted to Registered users only Download (231kB) |
||
Text (DAFTAR PUSTAKA)
8. Daftar Pustaka.pdf Restricted to Registered users only Download (431kB) |
||
Text (LAMPIRAN)
9. Lampiran.pdf Restricted to Registered users only Download (601kB) |
Abstract
The purpose study research to analyze the online lending behavior of employees at PT. Safe And Secure Security. The population of this study were employees of PT.SSG spread across several locations in Indonesia, with a sample size of 210 people. The data analysis method in this study uses a variant-based Structural Equation Model (SEM). The results of this study found that the benefits did not have a significant positive effect on the intention to use the original sample (by -5.9 percent) and had a T-Statistic value of 0.773 (<1.96), and P Values of 0.440 > 0.05. . Hedonic motivation does not have a significant positive effect on intention to use the original sample (by -11 percent) and has a T-Statistic value of 0.130 (<1.96), and a P Value of 0.897 > 0.05. Ease has a positive but not significant effect with the original sample (by 9.4 percent) and has a T-Statistic value of 0.1,229 (<1.96), and a P Value of 0.220 > 0.05. Perception of Security has a significant positive effect on intention to use the original sample (by 24.2 percent) and has a T-Statistic value of 2,567 (> 1.96), and P Values of 0.011 < 0.05. Trust has a significant positive effect on intention to use the original sample (by 26.3 percent) and has a T-Statistic value of 4.206 (> 1.96), and P Values of 0.000 <0.05. Risk perception has a significant positive effect on intention to use the original sample (by 18.2 percent) and has a T-Statistic value of 2,290 (> 1.96), and P Values of 0.022 < 0.05. Promotion has a significant positive effect on intention to use the original sample (by 26.7 percent) and has a T-Statistic value of 2,452 (> 1.96), and P Values of 0.015 < 0.05. Intention to use has a significant positive effect on Using Behavior with the original sample (by 15.5 percent) and has a T-Statistic value of 2,158 (> 1.96), and P Values of 0.031 <0.05.. Keywords: UTAUT2, intention to use, use behavior Penelitian ini bertujuan untuk menganilisis Perilaku Peminjaman Online (Gajian Duluan) Pada Karyawan Di PT. Safe and Secure Guarding. Populasi penelitian ini adalah Karyawan PT.SSG yang tersebar di beberapa lokasi di Indonesia, dengan ukuran sampel sebanyak 210 orang. Metode analisis data dalam penelitian ini menggunakan Structural Equation Model (SEM) berbasis varian (PLS). Hasil penelitian ini menemukan bahwa manfaat tidak memiliki pengaruh positif secara signifikan terhadap niat menggunakan dengan original sample (sebesar -5.9 persen) dan memiliki nilai T-Statistic 0.773 (<1,96), serta nilai P Values 0.440 > 0,05. Motivasi hedonis tidak memiliki pengaruh positif secara signifikan terhadap niat menggunakan dengan original sample (sebesar -11 persen) dan memiliki nilai T-Statistic 0.130 (<1,96), serta nilai P Values 0.897 > 0,05. Kemudahan memiliki pengaruh positif namun tidak signifikan dengan original sample (sebesar 9.4 persen) dan memiliki nilai T-Statistic 0.1.229 (<1,96), serta nilai P Values 0.220 > 0,05. Persepsi Keamanan memiliki pengaruh positif secara signifikan terhadap niat menggunakan dengan original sample (sebesar 24.2 persen) dan memiliki nilai TStatistic 2.567 (>1,96), serta nilai P Values 0.011 < 0,05. Kepercayaan memiliki pengaruh positif secara signifikan terhadap niat menggunakan dengan original sample (sebesar 26.3 persen) dan memiliki nilai T-Statistic 4.206 (>1,96), serta nilai P Values 0.000 < 0,05. Persepsi Resiko memiliki pengaruh positif secara signifikan terhadap niat menggunakan dengan original sample (sebesar 18.2 persen) dan memiliki nilai T-Statistic 2.290 (>1,96), serta nilai P Values 0.022 < 0,05. Promosi memiliki pengaruh positif secara signifikan terhadap niat menggunakan dengan original sample (sebesar 26.7 persen) dan memiliki nilai TStatistic 2.452 (>1,96), serta nilai P Values 0.015 < 0,05. Dan niat menggunakan memiliki pengaruh positif secara signifikan terhadap Perilaku Menggunakan dengan original sample (sebesar 15.5 persen) dan memiliki nilai T-Statistic 2.158 (>1,96), serta nilai P Values 0.031 < 0,05. Kata kunci: UTAUT2, niat menggunakan, perilaku penggunaan
Actions (login required)
View Item |