PENDAMPINGAN DIGITAL DIRECT MARKETING DALAM PEMBUATAN KONTEN KREATIF PADA UMKM DAYANG HIJAU RESTO UNTUK MENINGKATKAN BRAND AWARENESS

ALAMSYAH, RADEN DERIL (2022) PENDAMPINGAN DIGITAL DIRECT MARKETING DALAM PEMBUATAN KONTEN KREATIF PADA UMKM DAYANG HIJAU RESTO UNTUK MENINGKATKAN BRAND AWARENESS. S1 thesis, Universitas Mercu Buana Jakarta.

[img]
Preview
Text (HAL COVER)
01 COVER.pdf

Download (478kB) | Preview
[img]
Preview
Text (ABSTRAK)
02 ABSTRAK.pdf

Download (22kB) | Preview
[img] Text (BAB I)
03 BAB 1.pdf
Restricted to Registered users only

Download (134kB)
[img] Text (BAB II)
04 BAB 2.pdf
Restricted to Registered users only

Download (116kB)
[img] Text (BAB III)
05 BAB 3.pdf
Restricted to Registered users only

Download (218kB)
[img] Text (BAB IV)
06 BAB 4.pdf
Restricted to Registered users only

Download (170kB)
[img] Text (BAB V)
07 BAB 5.pdf
Restricted to Registered users only

Download (733kB)
[img] Text (BAB VI)
08 BAB 6.pdf
Restricted to Registered users only

Download (44kB)
[img] Text (DAFTAR PUSTAKA)
09 DAFTAR PUSTAKA.pdf
Restricted to Registered users only

Download (22kB)
[img] Text (LAMPIRAN)
10 LAMPIRAN.pdf
Restricted to Registered users only

Download (213kB)

Abstract

MSMEs Dayang Hijau Resto is one of the businesses that utilize social media instagram as a medium of Marketing Communication. However ,the Human Resources of MSMEs are inconsistent in creating creative content to increase brand awareness of their potential customers. This partner assistance is carried out to create creative content on the partner's social media instagram. Assistance to partners is carried out offline and online. The researcher's participation in this mentoring is to serve as a creative director whose job is to create visual content in the form of graphics and videos. From the results of the assistance that has been carried out, there is a change in the appearance of the partner's social media instagram profile, both visually which is more neatly arranged, and also the diversity of content that has been created. The partner's social media instagram managed to get an engagement of 20.19%. Partners also increase their education about the use of creative content to promote their MSMEs on social media instagram Keywords: Creative, brand awareness, social media, MSMEs UMKM Dayang Hijau Resto merupakan salah satu usaha yang memanfaatkan media sosial instagram sebagai media komunikasi pemasarannya. Namun Sumber Daya Manusia (SDM) dari UMKM ini tidak konsisten dalam pembuatan konten kreatif untuk meningkatkan brand awareness pada calon konsumen mereka. Pendampingan mitra ini dilakukan untuk membuat konten kreatif pada media sosial instagram mitra. Pendampingan pada mitra dilakukan secara offline dan online. Partisipasi peneliti dalam pendampingan ini adalah bertugas sebagai creative director yang bertugas untuk membuat konten visual baik dalam bentuk grafis dan video. Dari hasil pendampingan yang telah dilakukan, terdapat perubahan tampilan pada profil media sosial instagram mitra, baik secara visual yang tertata lebih rapih dan juga keberagaman konten yang telah dibuat. Media sosial instagram mitra berhasil mendapatkan engagement sebesar 20.19%. Mitra pun bertambah edukasinya seputar pemanfaatan konten kreatif untuk mempromosikan UMKM mereka pada media sosial instagram. Kata Kunci: Kreatif, brand awareness, Media Sosial UMKM

Item Type: Thesis (S1)
Call Number CD: FK/PKP. 22 071
NIM/NIDN Creators: 44318010018
Uncontrolled Keywords: Kreatif, brand awareness, Media Sosial UMKM
Subjects: 300 Social Science/Ilmu-ilmu Sosial > 300. Social Science/Ilmu-ilmu Sosial > 302 Social Interaction, Interpersonal Relations/Interaksi Sosial, Hubungan Antarpersonal > 302.2 Communication/Komunikasi
300 Social Science/Ilmu-ilmu Sosial > 300. Social Science/Ilmu-ilmu Sosial > 302 Social Interaction, Interpersonal Relations/Interaksi Sosial, Hubungan Antarpersonal > 302.2 Communication/Komunikasi > 302.24 Content/Isi Komunikasi
600 Technology/Teknologi > 650 Management, Public Relations, Business and Auxiliary Service/Manajemen, Hubungan Masyarakat, Bisnis dan Ilmu yang Berkaitan > 659 Advertising and Public Relations/Periklanan, Reklame, Pariwara, Iklan, Sponsor, Humas, Hubungan Masyarakat
600 Technology/Teknologi > 650 Management, Public Relations, Business and Auxiliary Service/Manajemen, Hubungan Masyarakat, Bisnis dan Ilmu yang Berkaitan > 659 Advertising and Public Relations/Periklanan, Reklame, Pariwara, Iklan, Sponsor, Humas, Hubungan Masyarakat > 659.1 Advertising/Periklanan
Divisions: Fakultas Ilmu Komunikasi > Periklanan dan Komunikasi pemasaran
Depositing User: ADELINA HASNA SETIAWATI
Date Deposited: 16 Nov 2022 07:35
Last Modified: 16 Nov 2022 07:35
URI: http://repository.mercubuana.ac.id/id/eprint/71632

Actions (login required)

View Item View Item