ARIETA, PUTRI STEVIA (2022) PENGELOLAAN MEDIA SOSIAL INSTAGRAM DALAM MEMBANGUN BRAND IMAGE (Studi Kualitatif Deskriptif Pada Akun Instagram @Queenaros). S1 thesis, Universitas Mercu Buana Jakarta.
|
Text (HAL COVER)
1. Hal Cover.pdf Download (756kB) | Preview |
|
|
Text (ABSTRAK)
2. Abstrak.pdf Download (339kB) | Preview |
|
Text (BAB I)
3. BAB I.pdf Restricted to Registered users only Download (641kB) |
||
Text (BAB II)
4. BAB II.pdf Restricted to Registered users only Download (802kB) |
||
Text (BAB III)
5. BAB III.pdf Restricted to Registered users only Download (689kB) |
||
Text (BAB IV)
6. BAB IV.pdf Restricted to Registered users only Download (936kB) |
||
Text (BAB V)
7. BAB V.pdf Restricted to Registered users only Download (612kB) |
||
Text (DAFTAR PUSTAKA)
8. Daftar Pustaka.pdf Restricted to Registered users only Download (543kB) |
||
Text (LAMPIRAN)
9. Lampiran.pdf Restricted to Registered users only Download (583kB) |
Abstract
This study aims to provide a description of instagram social media management in building a brand image carried out by the Instagram account @Queenaros. Queenaros is one of the local brands that provides a variety of Muslim women's clothing that uses Instagram as one of the online-based social media in carrying out sales and purchases known as online shops. This research uses qualitative research methods with a descriptive study approach. Data collection techniques are carried out using interview techniques and also literature study techniques. The main informant or key inform in this investigation is a party from Queenaros, namely the owner and also the public relations. The results of the study found that the management of Instagram social media by @Queenaros aims to develop a brand image when providing information to potential customers about local brands of Muslim clothing. There are several four ways used by @Queenaros in managing social media, including context, Communication, Collaboration, and Connection. Keywords: Social Media Management, brand image. Penelitian ini bertujuan untuk memberikan penggambaranan mengenai pengelolaan social media Instagram dalam membangun citra merek yang dilaksanakan oleh akun Instagram @Queenaros. Queenaros merupakan salah satu lokal brand yang menyediakan berbagai macam pakaian muslim wanita yang memanfaatkan Instagram sebagai salah satu media sosial berbasis online dalam menjalankan penjualan maupun pembelian yang dikenal dengan online shop. Penelitian ini menggunakan metode penelitian kualitatif dengan pendekatan studi deskriptif. Teknik pengumpulan data dilakukan dengan menggunakan teknik wawancara dan juga teknik studi literatur. Informan utama atau key informandalam penetilian ini merupakan pihak dari Queenaros yaitu owner dan juga public relationsnya. Hasil penelitian didapatkan bahwa pengelolaan social media instagram oleh @Queenaros bertujuan dalam mengembangkan citra merk saat memberikan informasi kepada calon customer mengenai brand lokal pakaian muslim. Terdapat beberapa empat cara yang digunakan oleh @Queenaros dalam pengelolaan media sosial, diantaranya adalah context, Communication, Collaboration, dan Connection. Kata Kunci : Pengelolaan Media Sosial, brand image.
Actions (login required)
View Item |