PERANCANGAN IDENTITAS VISUAL KEDAI KOPI DAN RASA

SETYAWAN, EGA (2022) PERANCANGAN IDENTITAS VISUAL KEDAI KOPI DAN RASA. S1 thesis, Universitas Mercu Buana Jakarta.

[img]
Preview
Text (HAL COVER)
01 COVER.pdf

Download (317kB) | Preview
[img]
Preview
Text (ABSTRAK)
02 ABSTRAK.pdf

Download (54kB) | Preview
[img] Text (BAB I)
03 BAB 1.pdf
Restricted to Registered users only

Download (85kB)
[img] Text (BAB II)
04 BAB 2.pdf
Restricted to Registered users only

Download (597kB)
[img] Text (BAB III)
05 BAB 3.pdf
Restricted to Registered users only

Download (506kB)
[img] Text (BAB IV)
06 BAB 4.pdf
Restricted to Registered users only

Download (521kB)
[img] Text (BAB V)
07 BAB 5.pdf
Restricted to Registered users only

Download (257kB)
[img] Text (DAFTAR PUSTAKA)
08 DAFTAR PUSTAKA.pdf
Restricted to Registered users only

Download (67kB)
[img] Text (LAMPIRAN)
09 LAMPIRAN.pdf
Restricted to Registered users only

Download (258kB)

Abstract

"Kopi Dan Rasa" is a local MSME business, residents of Rawa Buaya, Cengkareng, West Jakarta, in designing this visual identity the design can also be promoted in various social media such as Instagram, Facebook, and YouTube. This visual identity design was compiled using a strategy after going through research on 10 visual identities of coffee shops in Jakarta. With this strategy, the author tries to distinguish strategies on each platform, but each platform has a bond so that it becomes a single unit that describes "Coffee and Taste". The design of the visual identity of "Kopi dan Rasa" will start with the creation of a logo and color palette which will be the reference for designing a visual identity, then this will be followed by the creation of a Graphic Standard Manual (GSM) book that will communicate the philosophy or meaning of Kopi Dan Rasa. Promotional media will be the closing of the visual identity design “Kopi dan Rasa” so that consumers can easily recognize the new visual identity. Keywords: Design, Coffee Shop, Logo, Visual identity "Kopi Dan Rasa" merupakan sebuah usaha UMKM local warga Rawa Buaya, Cengkareng Jakarta Barat,dalam perancangan identitas visual ini rancangan desain juga dapat di promosikan dalam berbagai media sosial seper Instagram, facebook, dan youtube. Perancangan identitas visual ini di susun menggunakan strategi setelah melalui riset 10 identitas visual kedai kopi di Jakarta. Dengan strategi yang da penulis berusaha membedakan strategi pada setiap platfrom namun pada setiap platfrom memiliki ikatan hingga menjadi satu kesatuan yang menggambar kan “Kopi Dan Rasa”. Perancangan identitas visual “Kopi Dan Rasa” akan mulai dari pembuatan sebuah logo dan pallete warna yang akan menjadi acuan perancangan identitas visual, lalu akan diikut dengan pembuatan buku Graphic Standar Manual ( GSM ) yang akan mengkomunikasikan filosofi ataupun makna yang ada pada Kopi Dan Rasa. Media promosi akan menjadi penutup dari perancangan identitas visual “Kopi Dan Rasa” agar konsumen dapat mengenali identitas visual yang baru dengan mudah. Kata Kunci: Perancangan, Kedai Kopi, Logo, Identitas visual.

Item Type: Thesis (S1)
Call Number CD: FDSK/DKV. 22 039
NIM/NIDN Creators: 42316010013
Uncontrolled Keywords: Perancangan, Kedai Kopi, Logo, Identitas visual.
Subjects: 000 Computer Science, Information and General Works/Ilmu Komputer, Informasi, dan Karya Umum > 000. Computer Science, Information and General Works/Ilmu Komputer, Informasi, dan Karya Umum > 006 Special Computer Methods/Metode Komputer Tertentu > 006.7 Multimedia Systems/Sistem-sistem Multimedia > 006.75 Social Multimedia/Multimedia Social > 006.754 Online Social Network/Situs Jejaring Sosial, Sosial Media
100 Philosophy and Psychology/Filsafat dan Psikologi > 150 Psychology/Psikologi > 152 Sensory Perception, Movement, Emotions, Physiological Drives/Psikologi Fisiologis > 152.1 Sensory Perception/Persepsi Indera > 152.14 Visual Perception/Persepsi Visual
300 Social Science/Ilmu-ilmu Sosial > 300. Social Science/Ilmu-ilmu Sosial > 302 Social Interaction, Interpersonal Relations/Interaksi Sosial, Hubungan Antarpersonal > 302.2 Communication/Komunikasi > 302.23 Media (Means of Communication)/Media (Sarana Komunikasi)
600 Technology/Teknologi > 650 Management, Public Relations, Business and Auxiliary Service/Manajemen, Hubungan Masyarakat, Bisnis dan Ilmu yang Berkaitan > 659 Advertising and Public Relations/Periklanan, Reklame, Pariwara, Iklan, Sponsor, Humas, Hubungan Masyarakat
Divisions: Fakultas Desain dan Seni Kreatif > Desain Komunikasi Visual
Depositing User: ADELINA HASNA SETIAWATI
Date Deposited: 22 Oct 2022 05:00
Last Modified: 22 Oct 2022 05:00
URI: http://repository.mercubuana.ac.id/id/eprint/70762

Actions (login required)

View Item View Item