ASOTI, MUHAMAD FARHAN (2022) PERANCANGAN DESAIN PROMOSI VISUAL PADA MEDIA INSTAGRAM KILAZBALIK. S1 thesis, Universitas Mercu Buana Jakarta.
|
Text (HAL COVER)
Cover.pdf Download (265kB) | Preview |
|
|
Text (ABSTRAK)
ABSTRAK.pdf Download (121kB) | Preview |
|
Text (BAB I)
Bab I.pdf Restricted to Registered users only Download (128kB) |
||
Text (BAB II)
Bab II.pdf Restricted to Registered users only Download (261kB) |
||
Text (BAB III)
Bab III.pdf Restricted to Registered users only Download (371kB) |
||
Text (BAB IV)
Bab IV.pdf Restricted to Registered users only Download (483kB) |
||
Text (BAB V)
BAB V.pdf Restricted to Registered users only Download (756kB) |
||
Text (BAB IV)
Bab VI.pdf Restricted to Registered users only Download (96kB) |
||
Text (DAFTAR PUSTAKA)
Daftar Pustaka.pdf Restricted to Registered users only Download (97kB) |
||
Text (LAMPIRAN)
Lampiran.pdf Restricted to Registered users only Download (803kB) |
Abstract
Kilazbalik is one of the local brands that sells nostalgic merchandise that produces in the fashion sector. this cannot be separated from the main role of brands, namely in social media. The development of social media promotions continues to progress rapidly, currently users can easily be used by anyone. The use of social media is not only used to communicate with each other when business actors are also required to follow every social media development that continues to occur and carry out promotions on social media. It can be said that Instagram's promotional media is very important in increasing sales of the brand. To carry out media promotions that are needed that are right to match the characteristics of the brand itself, one way is to create a visual promotion design for the brand. The lack of distinctive characteristics or identity about this brand makes consumers want to know the brand itself. Because it requires promotional media by promoting effectively according to the target audience. in this design the author makes a visual promotion design as a very interesting Instagram promotion media to increase sales on the flashback brand Keywords: Nostalgia, Identity, Style Kilazbalik adalah salah satu brand lokal yang menjual merchandise nostalgic yang berproduksi di bidang fashion. hal tersebut tidak lepas dari peran utama brand yaitu promosi di social media, Perkembangan sosial media terus mengalami kemajuan sangat pesat, saat ini pengguna bisa dengan mudah digunakan oleh siapapun. Penggunaan sosial media tidak hanya digunakan untuk saling berkomunikasi saja saat ini para pelaku usaha juga diharuskan untuk mengikuti setiap perkembangan sosial media yang terus terjadi dan melakukan promosi di sosial media. Dapat dikatakan bahwa media promosi Instagram itu sangat penting dalam meningkatkan penjualan pada brand. Untuk melakukan promosi diperlukan media yang tepat untuk sesuai dengan ciri khas brand itu sendiri, salah satu caranya dengan membuat desain promosi visual pada brand. Kurangnya ciri khas atau identitas tersendiri mengenai brand ini membuat konsumen kesusahan untuk mengetahui brand itu sendiri. Oleh karena memerlukan media promosi dengan mempromosikan yang efektif sesuai target audience. pada perancangan ini penulis membuat desain promosi visual sebagai media promosi instagram dengan sangat menarik untuk meningkatkan penjualan pada brand kilazbalik Kata Kunci : Nostalgic, Identity, Style
Actions (login required)
View Item |