DIANDI, ALIFIA ROSALINDA NUR FAJRIN (2022) PENGARUH PUBLISITAS PROGRAM GREEN MOVEMENT TERHADAP PENINGKATAN CITRA SYNCHRONIZE FESTIVAL (survey kepada pengunjung synchronize festival). S1 thesis, Universitas Mercu Buana Jakarta.
|
Text (HAL COVER)
01. Cover.pdf Download (351kB) | Preview |
|
|
Text (ABSTRAK)
02 ABSTRAK.pdf Download (161kB) | Preview |
|
Text (BAB I)
03 Bab 1.pdf Restricted to Registered users only Download (156kB) |
||
Text (BAB II)
04 Bab2.pdf Restricted to Registered users only Download (229kB) |
||
Text (BAB III)
05 Bab 3.pdf Restricted to Registered users only Download (259kB) |
||
Text (BAB IV)
06 Bab 4.pdf Restricted to Registered users only Download (485kB) |
||
Text (BAB V)
07 Bab 5.pdf Restricted to Registered users only Download (131kB) |
||
Text (DAFTAR PUSTAKA)
08 Daftar Pustaka.pdf Restricted to Registered users only Download (138kB) |
||
Text (LAMPIRAN)
09 Lampiran.pdf Restricted to Registered users only Download (229kB) |
Abstract
Currently, many media are used to convey a message information such as social media, websites, or other media such as a event or festival performances. Synchronize festival 2018 is being held with as successful as music festivals in general. In 2019 synchronize festival want to present something different by making a green program movement that carries the theme "Humanizing nature and experiencing"man". With this program, researchers want to know whether impact on the synchronized image which is already good. The purpose of the research his is to find out and explain the extent of the influence of the green program movement towards improving the image of synchronized festivals by using publicity and image theory. theory used in this study uses the theory: Communication, public relations, publicity and image components according to Walter Lipman. This research uses a quantitative approach, survey method, with type of explanatory research. The number of samples in this study was 100 respondents who is a synchronized festival visitor. Data collection technique using a survey method by distributing questionnaires. The results of this study indicate that there is an influence between publicitygreen movement program to improve the image of the synchronized festival. Based on the regression test that has been carried out, the R square value is 0.473. Thus it can be concluded that the publicity of the green program movement has an effect on increasing the image of the synchronized festival by 47.3%. Keywords: publicity, image, event Saat ini banyak media yang digunakan untuk menyampaikan sebuah informasi seperti halnya sosial media, website, ataupun media lain seperti sebuah pagelaran event atau festival. Synchronize festival 2018 di selenggarakan dengan sukses seperti festival music pada umumnya. Pada tahun 2019 synchronize festival ingin menghadirkan sesuatu yang berbeda dengan membuat program green movement yang mengusung tema “Memanusiakan alam dan mengalamikan manusia”. Dengan adanya program tersebut peneliti ingin mengetahui apakah berdampak kepada citra synchronize yang sudah baik. Tujuan dilakukan penelitian ini yaitu untuk mengetahui dan menjelaskan sejauhmana pengaruh program green movement terhadap peningkatan citra synchronize festival dengan menggunakan teori publisitas dan citra. Teori yang digunakan dalam penelitian ini menggunakan teori: Komunikasi, public relations, publisitas dan komponen citra menurut Walter Lipman. Penelitian ini menggunakan pendekatan kuantitatif, metode survei, dengan tipe penelitian eksplanatif. Jumlah sampel dalam penelitian ini 100 responden yang merupakan pengunjung synchronize festival. Teknik pengumpulan data menggunakan metode survei dengan menyebarkan kuesioner. Hasil penelitian ini menunjukkan bahwa terdapat pengaruh antara publisitas program green movement terhadap peningkatan citra synchronize festival. Berdasarkan uji regresi yang telah dilakukan, diperoleh nilai R square sebesar 0,473. Dengan demikian dapat disimpulkan bahwa publisitas program green movement berpengaruh terhadap peningkatan citra synchronize festival sebesar 47,3%. Kata kunci: publisitas,citra,event
Actions (login required)
View Item |