SAMOSIR, DESI NOVIANTI (2022) ANALISIS FAKTOR-FAKTOR YANG MEMPENGARUHI KEPUTUSAN PEMBELIAN KONSUMEN (Studi Pada Pasar Tradisional Grogol, Jakarta Barat). S1 thesis, Universitas Mercu Buana Jakarta.
|
Text (HAL COVER)
01 Cover.pdf Download (280kB) | Preview |
|
|
Text (ABSTRAK)
02 Abstrak.pdf Download (204kB) | Preview |
|
Text (BAB I)
03 Bab 1.pdf Restricted to Registered users only Download (190kB) |
||
Text (BAB II)
04 Bab 2.pdf Restricted to Registered users only Download (216kB) |
||
Text (BAB III)
05 Bab 3.pdf Restricted to Registered users only Download (394kB) |
||
Text (BAB IV)
06 Bab 4.pdf Restricted to Registered users only Download (429kB) |
||
Text (BAB V)
07 Bab 5.pdf Restricted to Registered users only Download (110kB) |
||
Text (DAFTAR PUSTAKA)
08 Daftar Pustaka.pdf Restricted to Registered users only Download (159kB) |
||
Text (LAMPIRAN)
09 Lampiran.pdf Restricted to Registered users only Download (810kB) |
Abstract
This study aims to examine and analyze the factors that influence purchasing decisions, namely the influence of products, promotions, and motivation on consumer purchasing decisions at Traditional Market Grogol, Jakarta Barat. The data of this research is data that is taken from primary data which is obtained from the processing of questionnaire data which is filled out by consumers, Mr. and Mrs. housewives who shop for their daily needs. The number of samples used were 109 respondents and the analytical technique used in this study was using SPSS analysis. The results of previous research indicate that the influence of product, promotion and motivation has a positive and significant effect on purchasing decisions. Keywords: Product Influence, Promotion, Motivation, Purchase Decision Penelitian ini bertujuan untuk mengkaji dan menganalisis faktor-faktor yang mempengaruhi keputusan pembelian yaitu pengaruh produk, promosi, dan motivasi terhadap keputusan pembelian konsumen pada Pasar Tradisional Grogol, Jakarta Barat. Data penelitian ini merupakan data yang diambil data primer yang didapat dari pengolahan data kuesioner yang diisi oleh konsumen Bapak dan Ibu rumah tangga yang berbelanja kebutuhan sehari-hari. Jumlah sampel yang digunakan sebanyak 109 responden dan Teknik analisis yang digunakan dalam penelitian ini adalah dengan menggunakan analisis SPSS. Hasil temuan peneliti terdahulu menunjukan bahwa pengaruh produk, promosi dan motivasi berpengaruh positif dan signifikan terhadap keputusan pembelian. Kata kunci : Pengaruh Produk, Promosi, Motivasi, Keputusan Pembelian
Item Type: | Thesis (S1) |
---|---|
Call Number CD: | FE/MJ. 22 038 |
NIM/NIDN Creators: | 43118110375 |
Uncontrolled Keywords: | Pengaruh Produk, Promosi, Motivasi, Keputusan Pembelian |
Subjects: | 600 Technology/Teknologi > 650 Management, Public Relations, Business and Auxiliary Service/Manajemen, Hubungan Masyarakat, Bisnis dan Ilmu yang Berkaitan > 650.1-650.9 Standard Subdivisions of Management, Public Relations, Business and Auxiliary Service/Subdivisi Standar Dari Manajemen, Hubungan Masyarakat, Bisnis dan Ilmu yang Berkaitan 600 Technology/Teknologi > 650 Management, Public Relations, Business and Auxiliary Service/Manajemen, Hubungan Masyarakat, Bisnis dan Ilmu yang Berkaitan > 658 General Management/Manajemen Umum |
Divisions: | Fakultas Ekonomi dan Bisnis > Manajemen |
Depositing User: | Dede Muksin Lubis |
Date Deposited: | 14 Jul 2022 07:34 |
Last Modified: | 14 Jul 2022 07:34 |
URI: | http://repository.mercubuana.ac.id/id/eprint/65196 |
Actions (login required)
View Item |