SINGARIMBUN, IBRAHIM MUHAMMAD (2020) PENGARUH KEPERCAYAAN ONLINE, KEMUDAHAN PENGGUNAAN, DAN PROMOSI ONLINE TERHADAP MINAT PEMBELIAN ULANG PEMESANAN TIKET PESAWAT (Studi Kasus Pengguna Aplikasi Traveloka). S1 thesis, Universitas Mercu Buana Jakarta.
|
Text (HAL COVER)
01. Cover.pdf Download (454kB) | Preview |
|
Text (BAB I)
2. Bab 1.pdf Restricted to Registered users only Download (355kB) |
||
Text (BAB II)
3. Bab 2.pdf Restricted to Registered users only Download (454kB) |
||
Text (BAB III)
4. Bab 3.pdf Restricted to Registered users only Download (322kB) |
||
Text (BAB IV)
5. Bab 4.pdf Restricted to Registered users only Download (453kB) |
||
Text (BAB V)
6. Bab 5.pdf Restricted to Registered users only Download (161kB) |
||
Text (DAFTAR PUSTAKA)
7. Daftar Pustaka.pdf Restricted to Registered users only Download (291kB) |
||
Text (LAMPIRAN)
8. Lampiran.pdf Restricted to Registered users only Download (454kB) |
Abstract
This study is to determine the effect of Online Trust, Ease Of Use and Online Promotion on the Interest Of Repurchasing flight ticket reservations on Traveloka application users. Respondents of this study are consumers who order plane tickets on the Traveloka application repeatedly or more than 2 (two) times. This research was conducted on 168 respondents. The samping technique uses convenience samping using a quantitative descriptive approach, the analysis used is statistical analysis in the form of SEM-PLS and the method of data analysis uses Variance Based Structural Equation Modelig Partial Least Square (PLS). the result of this study indicate that Online Trust, Ease Of Use and Online Promotion t test have a positive and significant influence on the interest in Repurchasing airplane ticket reservation on Traveloka application users. Keywords: Online Trust, Ease Of Use, Online Promotion and Repurchase Intention Penelitian ini untuk mengetahui pengaruh Kepercayaan Online, Kemudahan Penggunaan dan Promosi Online terhadap Minat Pembelian Ulang pemesanan tiket pesawat pada pengguna aplikasi Traveloka. Responden penelitian ini adalah konsumen yang melakukan pemesanan tiket pesawat pada aplikasi Traveloka secara berulang atau lebih dari 2 (dua) kali. Penelitian ini dilakukan terhadap 168 responden. Teknik pengambilan sampel menggunakan convenience sampling dengan menggunakan pendekatan deskriptif kuantitatif, analisis yang digunakan adalah analisis statistik dalam bentuk SEM-PLS dan Metode analisis data menggunakan Variance Based Structural Equation Modeling Partial Least Square (PLS). hasil ini menunjukkan bahwa secara uji t Kepercayaan Online, Kemudahan Penggunaan dan Promosi Online memiliki pengaruh positif dan signifikan terhadap Minat Pembelian Ulang pemesanan tiket pesawat pada pengguna aplikasi Traveloka. Kata Kunci: Kepercayaan Online, Kemudahan Penggunaan, Promosi Online, dan Minat pembelian Ulang.
Actions (login required)
View Item |