KURNIYAWATI, RENNY (2020) PENGARUH CITRA MEREK, KUALITAS LAYANAN DAN PROMOSI TERHADAP KEPUASAN PELANGGAN DENGAN MEMPERHATIKAN STRATEGI BERSAING SEBAGAI VARIABEL INTERVENING (Studi pada konsumen Pegipegi.com). S1 thesis, Universitas Mercu Buana Jakarta.
|
Text (HAL COVER)
01. COVER.pdf Download (382kB) | Preview |
|
Text (BAB I)
02. BAB I.pdf Restricted to Registered users only Download (298kB) |
||
Text (BAB II)
03.BAB II.pdf Restricted to Registered users only Download (350kB) |
||
Text (BAB III)
04. BAB III.pdf Restricted to Registered users only Download (178kB) |
||
Text (BAB IV)
05. BAB IV.pdf Restricted to Registered users only Download (375kB) |
||
Text (BAB V)
06. BAB V.pdf Restricted to Registered users only Download (35kB) |
||
Text (DAFTAR PUSTAKA)
07. DAFTAR PUSTAKA.pdf Restricted to Registered users only Download (33kB) |
||
Text (LAMPIRAN)
08. LAMPIRAN.pdf Restricted to Registered users only Download (263kB) |
Abstract
This study is to determine the effect of brand image, service quality and promotion on customer satisfaction by paying attention to competitive strategies as an intervening variable. The object of this research is consumers from Pegipegi.com who have purchased tickets at Pegipegi.com. This research was conducted on 210 respondents using a quantitative descriptive approach. Therefore, the data analysis used is statistical analysis with Output processing software with SPSS 23, 2020 and primary data is processed using Smart-PLS, 2020. The results of this study indicate that the t test (bootsrapping) is the independent variable of brand image, service quality, and promotion has a positive and significant effect on the intervening and dependent variables, namely competitive strategies and customer satisfaction at Pegipegi.com. Keywords: Brand Image, Service Quality, Promotion, Competitive Strategy, Consumer Satisfaction, Pegipegi.com. Penelitian ini untuk mengetahui Pengaruh Citra Merek, Kualitas Layanan Dan Promosi Terhadap Kepuasan Pelanggan Dengan Memperhatikan Strategi Bersaing Sebagai Variabel Intervening. Objek penelitian ini adalah konsumen dari Pegipegi.com yang sudah pernah melakukan pembelian tiket di Pegipegi.com. Penelitian ini dilakukan terhadap 210 responden dengan menggunakan pendekatan deskriptif kuantitatif. Oleh karena itu, analisis data yang digunakan adalah analisis statistik dengan software Output pengolahan dengan SPSS 23, 2020 dan Data primer diolah menggunakan Smart-PLS, 2020. Hasil penelitian ini menunjukan bahwa secara uji t (bootsrapping) variabel independen citra merek, kualitas layanan dan promosi berpengaruh positif dan signifikan terhadap variabel intervening dan dependen yaitu strategi bersaing dan kepuasan pelanggan pada Pegipegi.com. Kata Kunci: Citra Merek, Kualitas Layanan, Promosi, Strategi Bersaing, Kepuasan Pelanggan, Pegipegi.com.
Actions (login required)
View Item |