CHRISTIANI, THERESIA ERLIN (2020) ANALISIS STRATEGI MEDIA SOSIAL DALAM MEMBANGUN BRAND IMAGE (Studi Pada Instagram Fujifilm Indonesia). S1 thesis, Universitas Mercu Buana.
|
Text (HAL COVER)
01 Cover.pdf Download (664kB) | Preview |
|
Text (BAB I)
02 Bab 1.pdf Restricted to Registered users only Download (454kB) |
||
Text (BAB II)
03 Bab 2.pdf Restricted to Registered users only Download (2MB) |
||
Text (BAB III)
04 Bab 3.pdf Restricted to Registered users only Download (1MB) |
||
Text (BAB IV)
05 Bab 4.pdf Restricted to Registered users only Download (3MB) |
||
Text (BAB V)
06 Bab 5.pdf Restricted to Registered users only Download (620kB) |
||
Text (DAFTAR PUSTAKA)
07 Daftar Pustaka.pdf Restricted to Registered users only Download (725kB) |
||
Text (LAMPIRAN)
08 Lampiran.pdf Restricted to Registered users only Download (587kB) |
Abstract
Technological developments have an impact on all aspects of life including the world of photography. Photography developed from analog to digital technology, which increased public interest in the world of photography. The development of technology has also been encouraged the emergence of social media as a medium of communication as well as a media for promotion/business over time which has been widely used by companies/business owners. PT. Fujifilm Indonesia is building a new brand image by utilizing Instagram as a means of communication to rebuild consumer trust due to rejection that occurred as a result of the shift in its core business from washing print and roll film to being a digital camera manufacturer. The purpose of this study is to determine the marketing communication strategy applied by Fujifilm Indonesia in building and strengthening their brand image using Instagram. The theoretical concept used in this research is to use Belch & Belch's marketing communication theory which states that to create a marketing communication strategy, it is necessary to go through at least several stages, namely the planning stage to the control stage. This research uses a case study research method with a qualitative approach. This research shows that the use of KOL is proven to be effective in attracting attention and forming consumer trust which is supported by consistency in uploading content and responding to consumers on Instagram. Keyword : Brand Image, Social Media Strategy, Fujjfilm Perkembangan teknologi berdampak pada segala aspek kehidupan termasuk pada dunia fotografi. Fotografi berkembang dari teknologi analog menjadi digital sehingga meningkatkan minat masyarakat akan dunia fotografi. Perkembangan teknologi juga mendorong munculnya media sosial sebagai media komunikasi serta media promosi / bisnis seiring berjalanya waktu yang banyak dimanfaatkan oleh perusahaan / para pemilik usaha. PT. Fujifilm Indonesia membangun citra merek yang baru dengan memanfaatkan media sosial Instagram sebagai alat komunikasi guna membangun kembali kepercayaan konsumen karena sempat adanya penolakan yang terjadi akibat dari perpindahan core bisnis yang semula dari cuci cetak dan roll film menjadi produsen kamera digital. Tujuan dari penelitian ini adalah mengetahui strategi komunikasi pemasaran yang diterapkan oleh Fujifilm Indonesia dalam membangun dan memperkuat citra merek mereka menggunakan Instagram. Konsep teori yang digunakan dalam penelitian ini adalah menggunakan teori komunikasi pemasaran milik Belch&Belch yang menyatakan bahwa untuk menciptakan strategi komunikasi pemasaran, diperlukan setidaknya melalui beberapa tahap yaitu tahap perencanaan hingga tahap pengendalian. Penelitian ini menggunakan metode penelitian studi kasus dengan pendekatan kualitatif. Pada penelitian ini menunjukan jika penggunaan KOL terbukti efektif dalam menarik perhatian serta membentuk kepercayaan konsumen yang didukung dengan konsistensi dalam mengunggah konten serta memberi respon kepada para konsumen pada media sosial Instagram. Kata kunci : Citra Merek, Strategi Media Sosial, Fujjfilm
Actions (login required)
View Item |