GHIFARI, FIKRI AL (2020) IMPLEMENTASI KOMUNIKASI ANTAR BUDAYA ANTARA PIMPINAN KEPADA KARYAWAN DI PT.KAHOINDAH CITRAGARMENT 5 ( Periode 2019 – 2020). S1 thesis, Universitas Mercu Buana.
|
Text (HALAMAN COVER)
01 Cover NEW.pdf Download (1MB) | Preview |
|
Text (BAB 1)
02 Bab 1 NEW.pdf Restricted to Registered users only Download (42kB) |
||
Text (BAB 2)
03 Bab 2 NEW.pdf Restricted to Registered users only Download (238kB) |
||
Text (BAB 3)
04 Bab 3 NEW.pdf Restricted to Registered users only Download (154kB) |
||
Text (BAB 4)
05 Bab 4 NEW.pdf Restricted to Registered users only Download (985kB) |
||
Text (BAB 5)
06 Bab 5 NEW.pdf Restricted to Registered users only Download (93kB) |
||
Text (DAFTAR PUSTAKA)
07 Daftar Pustaka NEW.pdf Restricted to Registered users only Download (33kB) |
||
Text (LAMPIRAN)
08 Lampiran NEW.pdf Restricted to Registered users only Download (2MB) |
Abstract
Intercultural communication occurs when two or more people with different cultural backgrounds interact. This process rarely runs smoothly and without problems. In particular, nonverbal communication is very complex, multidimensional, and usually a spontaneous process. Cultural differences and references in interpreting messages, between individuals are generally different from each other, this often becomes a communication gap so that the communicator's message can be misinterpreted by the communicant. This research was conducted to determine the implementation of intercultural communication between leaders and employees at PT. KAOINDAH CITRAGARMENT 5, and how do employees respond to nonverbal communications conveyed by their leaders, then is there any impact. The method used in this research is descriptive qualitative exploration and clarification of a social phenomenon or reality. With a phenomenological approach. Basically, phenomenology is a tradition of teaching that is used to explore human experience It is hoped that the results of this study in a social context can be used as references and can be developed for future researchers with the same theme. In the context of practitioners being able to understand the meaning of nonverbal communication conveyed between communicators and communicants who have different cultures Seeing that today more and more foreigners are becoming leaders in companies in Indonesia, the problem of interpersonal communication, especially in conveying nonverbal messages with cultural backgrounds differences will occur more often in a company. In an academic context. It is hoped that it can be used as learning by Indonesian academics in understanding communication between cultures in the form of nonverbal communication Keywords: Communication Implementation, Intercultural Communication. Komunikasi Antar budaya terjadi ketika dua atau lebih orang dengan latar belakang budaya yang berbeda berinteraksi. Proses ini jarang berjalan dengan lancar dan tanpa masalah. Khususnya, komunikasi nonverbal sangat rumit, multidimensional, dan biasanya merupakan proses yang spontan. Perbedaan budaya dan referensi dalam mengartikan pesan, antar individu umumnya saling berbeda, hal tersebut sering menjadi Gap komunikasi sehingga pesan komunikator dapat di salah artikan oleh komunikan. Penelitian ini dilakukan untuk mengetahui implementasi komunikasi Antar Budaya antara pimpinan kepada karyawan di PT. KAOINDAH CITRAGARMENT 5, dan bagaimana Tanggapan karyawan terhadap komunikasi nonverbal yang di sampaikan oleh Pimpinannya, lalu adakah dampak yang ditimbulkan. Metode yang di gunakan dalam penelitian ini adalah deskriptif kualitatif eksplorasi dan klarifikasi mengenai suatu fenomena atau kenyataan social. Dengan pendekatan fenomenologi yang Pada dasarnya fenomenologi adalah suatu tradisi pengakajian yang di gunakana untuk mengeksplorasi pengalaman manusia Hasil dari penelitian ini diharapkan dalam kontek sosial adalah dapat menjadi refrensi dan dapat dikembangkan untuk peneliti selanjutnya dengan tema yang sama. Dalam konteks praktisi dapat memahami makna komunikasi nonverbal yang disampaikan antara komunikator dan komunikan yang memiliki budaya berbeda Melihat dewasa ini semakin banyak orang asing yang menjadi pemimpin di perusahaan-perusahaan yang berada di Indonesia maka masalah komunikasi interpersonal khususnya dalam menyampaikan pesan nonverbal dengan latar belakang budaya yang berbeda akan lebih sering terjadi dalam sebuah perusahaan. Dalam Konteks akadmis. diharapkan dapat dijadikan pembelajaran oleh kaum akademisi Indonesia dalam memahami komunikasi anatar budaya dalam bentuk komunikasi nonverbal Kata Kunci : Implementasi Komunikasi, Komunikasi Antar Budaya.
Actions (login required)
View Item |