PERMATASARI, NURINDA (2018) MEDIA PROMOSI BELOW THE LINE KACAMATA 9LASSES. S1 thesis, Universitas Mercu Buana Bekasi.
|
Text
1cover.pdf Download (112kB) | Preview |
|
|
Text
2abstrak.pdf Download (361kB) | Preview |
|
|
Text
3LEMBAR PERNYATAAN.pdf Download (598kB) | Preview |
|
|
Text
4LEMBAR PENGESAHAN.pdf Download (556kB) | Preview |
|
|
Text
5kata pengantar.pdf Download (206kB) | Preview |
|
|
Text
6daftar isi.pdf Download (125kB) | Preview |
|
|
Text
7daftar tabel.pdf Download (114kB) | Preview |
|
|
Text
8daftar gambar.pdf Download (149kB) | Preview |
|
Text
9bab1.pdf Restricted to Registered users only Download (565kB) |
||
Text
10bab2.pdf Restricted to Registered users only Download (986kB) |
||
Text
11bab3.pdf Restricted to Registered users only Download (984kB) |
||
Text
12bab4.pdf Restricted to Registered users only Download (2MB) |
||
Text
13bab5.pdf Restricted to Registered users only Download (1MB) |
||
Text
14bab6.pdf Restricted to Registered users only Download (503kB) |
||
Text
15daftar pustaka.pdf Restricted to Registered users only Download (283kB) |
||
Text
16lampiran.pdf Restricted to Registered users only Download (318kB) |
Abstract
ABSTRACT 9lasses is a brand that sells glasses, has online and offline stores, and does marketing by promoting their products online. Nevertheless, most people are still unaware of the 9 classes brand. Lack of promotion, and not having a marketing strategy is the cause of it. Promotion is an important activity in the success of a product, goods, service or business. While the media campaign is a medium for promoting a product or service offered. Promotion has the right strategy to achieve marketing goals. The main purpose of design design on promotion media for brand 9lasses is to increase public awareness of this brand. For that, the media campaign below the line used more dominant considering the media campaign below the line is a shortterm promotion with the aim of embracing consumers to awareness of a product. Keywords: Promotion Media, Glasses, Promotion ABSTRAK 9lasses merupakan brand yang menjual kacamata, memiliki toko online dan offline, dan melakukan pemasaran dengan mempromosikan produk mereka secara online. Meskipun demikian, sebagian besar masyarakat masih tidak mengetahui brand 9lasses. Kurangnya promosi, dan tidak memiliki strategi pemasaran adalah penyebab dari hal tersebut. Promosi merupakan kegiatan yang penting dalam keberhasilan suatu produk, barang, jasa atau bisnis. Sedangkan media promosi adalah media untuk melakukan promosi suatu produk atau jasa yang ditawarkan. Promosi memiliki strategi yang sesuai untuk mencapai tujuan – tujuan pemasaran. Tujuan utama dari perancangan desain pada media promosi untuk brand 9lasses adalah untuk meningkatkan kesadaran masyarakat terhadap brand ini . Untuk itu, media promosi below the line digunakan lebih dominan mengingat media promosi below the line adalah promosi jangka pendek dengan tujuan merangkul konsumen untuk kesadaran terhadap suatu produk. Kata Kunci: Media Promosi, Kacamata, Promosi
Item Type: | Thesis (S1) |
---|---|
Call Number CD: | FDSK/DKV 18 009 |
NIM/NIDN Creators: | 42314210018 |
Uncontrolled Keywords: | Kata Kunci: Media Promosi, Kacamata, Promosi |
Subjects: | 600 Technology/Teknologi > 650 Management, Public Relations, Business and Auxiliary Service/Manajemen, Hubungan Masyarakat, Bisnis dan Ilmu yang Berkaitan > 658 General Management/Manajemen Umum > 658.8 Marketing, Management of Distribution/Marketing, Manajemen Distribusi |
Divisions: | Fakultas Desain dan Seni Kreatif > Desain Komunikasi Visual |
Depositing User: | siti maisyaroh |
Date Deposited: | 26 Feb 2022 06:57 |
Last Modified: | 26 Feb 2022 06:57 |
URI: | http://repository.mercubuana.ac.id/id/eprint/56866 |
Actions (login required)
View Item |