APRIDA, VIRLY (2020) PENGELOLAAN KONTEN MEDIA SOSIAL INSTAGRAM PT. MRT JAKARTA DALAM MEMBANGUN CITRA PERUSAHAAN. S1 thesis, Universitas Mercu Buana Jakarta.
|
Text (HAL COVER)
1. Cover.pdf Download (726kB) | Preview |
|
Text (BAB I)
2. Bab 1.pdf Restricted to Registered users only Download (185kB) |
||
Text (BAB II)
3. Bab 2.pdf Restricted to Registered users only Download (300kB) |
||
Text (BAB III)
4. Bab 3.pdf Restricted to Registered users only Download (229kB) |
||
Text (BAB IV)
5. Bab 4.pdf Restricted to Registered users only Download (669kB) |
||
Text (BAB V)
6. Bab 5.pdf Restricted to Registered users only Download (142kB) |
||
Text (DAFTAR PUSTAKA)
7. Daftar Pustaka.pdf Restricted to Registered users only Download (133kB) |
||
Text (LAMPIRAN)
8. Lampiran.pdf Restricted to Registered users only Download (707kB) |
Abstract
PT. MRT Jakarta as a new public transportation has a vision to be the leading public transportation service provider by building a good and positive image so that the company's vision and mission can be realized. By utilizing Instagram social media, PT.MRT Jakarta can provide information and build communication with the public in order to realize the company's vision and mission. Supporting theories and concepts in this research are communication, communication strategies, public relations, image, corporate image, social media, social media management and Instagram. The big theories and concepts that researchers use are the stages of the communication strategy put forward by Anwar Arifin and also Corporate Image. The method used in this research is qualitative research with descriptive qualitative research methods, with primary data collection techniques by conducting in-depth interviews and direct observation and secondary data with literature studies. The results of this study explain the picture of PT. Jakarta MRT in managing Instagram social media, among others, determine the target audience, compile the message to be conveyed, determine the method to be used and also choose communication media as a means of conducting the communication process. So that from this process a corporate image can be formed from the public towards PT. MRT Jakarta Keywords: Communication Strategy, Social Media, Instagram, Corporate Image PT. MRT Jakarta sebagai transportasi umum yang baru beroperasi mempunyai visi menjadi penyedia jasa transportasi publik terdepan dengan membangun sebuah citra yang baik dan positif agar visi dan misi perusahaan dapat terwujud. Dengan memanfaatkan media sosial Instagram, PT. MRT Jakarta dapat memberikan informasi dan membangun komunikasi dengan khalayak agar dapat terwujudnya visi dan misi perusahaan. Teori dan konsep pendukung pada penelitian ini yaitu komunikasi, strategi komunikasi, public relations, citra, citra perusahaan, media sosial, pengelolaan media sosial dan Instagram. Teori dan konsep besar yang peneliti gunakan adalah tahapan strategi komunikasi yang di kemukakan oleh Anwar Arifin dan juga Citra Perusahaan. Metode yang digunakan pada penelitian ini adalah penelitian kualitatif dengan metode penelitian deskriptif kualitatif, dengan teknik pengumpulan data primer dengan melakukan wawancara mendalam dan observasi secara langsung dan data sekunder dengan studi kepustakaan. Hasil penelitian ini menjelaskan gambaran upaya PT. MRT Jakarta dalam mengelola media sosial Instagram, antara lainnya menentukan target khalayak, menyusun pesan yang akan disampaikan, menetapkan metode yang akan digunakan dan juga memilih media komunikasi sebagai alat melakukan proses komunikasi. Sehingga dari proses tersebut dapat terbentuk sebuah citra perusahaan dari khalayak terhadap PT. MRT Jakarta Kata Kunci: Media Sosial, Instagram, Citra Perusahaan, Strategi Komunikasi,
Actions (login required)
View Item |