STRATEGI KOMUNIKASI ANTAR PRIBADI DALAM MENCAPAI TUJUAN PEMBELAJARAN

HANORAWATI, TRI (2020) STRATEGI KOMUNIKASI ANTAR PRIBADI DALAM MENCAPAI TUJUAN PEMBELAJARAN. S2 thesis, Universitas Mercu Buana Jakarta.

[img]
Preview
Text (HAL COVER)
01. Cover.pdf

Download (601kB) | Preview
[img] Text (BAB I)
02. Bab 1.pdf
Restricted to Registered users only

Download (278kB)
[img] Text (BAB II)
03. Bab 2.pdf
Restricted to Registered users only

Download (460kB)
[img] Text (BAB III)
04. Bab 3.pdf
Restricted to Registered users only

Download (264kB)
[img] Text (BAB IV)
05. Bab 4.pdf
Restricted to Registered users only

Download (431kB)
[img] Text (BAB V)
06. Bab 5.pdf
Restricted to Registered users only

Download (198kB)
[img] Text (DAFTAR PUSTAKA)
07. Daftar Pustaka.pdf
Restricted to Registered users only

Download (199kB)
[img] Text (LAMPIRAN)
08. Lampiran.pdf
Restricted to Registered users only

Download (1MB)

Abstract

In this study the method used qualitatively is Research with case study model, this study examines kejadian contemporary events in fulland thoroughly on actual condotion, using various forms of qualitative data. The research object of SMAN 109 Jakarta students consists of grades X and XI, techniques used during data retrieval by disseminating google form instruments on teacher subjects and interviews to principals and vice schools in curriculum fields, finding there are 11.1% students who are slow to learn with each student's weaknesses in each subject that in the ampu varies, students are slow to learn can effectively learn if their interpersonal communication can be applicationed properly. The average success rate of subject teachers giving materials to students is 80% slow to pay attention to interpersonal communication skills in the learning model provided. Keyword : communication strategy, sluggish students learning, interpersonal communication Dalam penelitian ini metode yang di gunakan kualitatif yaitu Penelitian dengan model Studi Kasus, penelitian ini meneliti kejadian kontemporer secara utuh dan menyeluruh pada keadaan yang sebenarnya, dengan menggunakan bermacam bentuk data kualitatif. Obyek penelitian siswa SMAN 109 Jakarta terdiri dari kelas X dan XI, Teknik yang di gunakan saat pengambilan data dengan menyebar instrumen google formulir pada guru mata pelajaran dan wawancara kepada kepala sekolah dan wakil kelapa sekolah bidang kurikulum, temuan terdapat 11,1 % siswa yang lamban belajar dengan masing-masing kelemahan siswa pada setiap mata pelajaran yang di ampu berbeda-beda, siswa lamban belajar dapat efektif belajarnya jika komunikasi antar pribadinya dapat di aplikasikan dengan baik. Rata-rata tingkat keberhasilan guru mata pelajaran memberikan materi pada siswa lamban belajar 80% dengan memperhatikan kemampuan komunikasi antarpribadi pada model pembelajaran yang diberikan. Keyword : strategi komunikasi, siswa lamban belajar, komunikasi antarpribadi

Item Type: Thesis (S2)
Call Number CD: CD/552. 20 028
Call Number: TK/52/21/037
NIM/NIDN Creators: 55218110055
Uncontrolled Keywords: strategi komunikasi, siswa lamban belajar, komunikasi antar pribadi
Subjects: 100 Philosophy and Psychology/Filsafat dan Psikologi > 150 Psychology/Psikologi > 158 Applied Psychology/Psikologi Terapan > 158.2 Interpersonal Relations/Hubungan Antar Individu
300 Social Science/Ilmu-ilmu Sosial > 300. Social Science/Ilmu-ilmu Sosial > 302 Social Interaction, Interpersonal Relations/Interaksi Sosial, Hubungan Antarpersonal
300 Social Science/Ilmu-ilmu Sosial > 300. Social Science/Ilmu-ilmu Sosial > 302 Social Interaction, Interpersonal Relations/Interaksi Sosial, Hubungan Antarpersonal > 302.2 Communication/Komunikasi
300 Social Science/Ilmu-ilmu Sosial > 300. Social Science/Ilmu-ilmu Sosial > 302 Social Interaction, Interpersonal Relations/Interaksi Sosial, Hubungan Antarpersonal > 302.2 Communication/Komunikasi > 302.24 Content/Isi Komunikasi
Divisions: Pascasarjana > Magister Ilmu Komunikasi
Depositing User: Putra Arsy Anugrah
Date Deposited: 22 Dec 2021 07:22
Last Modified: 22 Aug 2023 03:28
URI: http://repository.mercubuana.ac.id/id/eprint/50482

Actions (login required)

View Item View Item