HANORAWATI, TRI (2020) STRATEGI KOMUNIKASI ANTAR PRIBADI DALAM MENCAPAI TUJUAN PEMBELAJARAN. S2 thesis, Universitas Mercu Buana Jakarta.
|
Text (HAL COVER)
01. Cover.pdf Download (601kB) | Preview |
|
Text (BAB I)
02. Bab 1.pdf Restricted to Registered users only Download (278kB) |
||
Text (BAB II)
03. Bab 2.pdf Restricted to Registered users only Download (460kB) |
||
Text (BAB III)
04. Bab 3.pdf Restricted to Registered users only Download (264kB) |
||
Text (BAB IV)
05. Bab 4.pdf Restricted to Registered users only Download (431kB) |
||
Text (BAB V)
06. Bab 5.pdf Restricted to Registered users only Download (198kB) |
||
Text (DAFTAR PUSTAKA)
07. Daftar Pustaka.pdf Restricted to Registered users only Download (199kB) |
||
Text (LAMPIRAN)
08. Lampiran.pdf Restricted to Registered users only Download (1MB) |
Abstract
In this study the method used qualitatively is Research with case study model, this study examines kejadian contemporary events in fulland thoroughly on actual condotion, using various forms of qualitative data. The research object of SMAN 109 Jakarta students consists of grades X and XI, techniques used during data retrieval by disseminating google form instruments on teacher subjects and interviews to principals and vice schools in curriculum fields, finding there are 11.1% students who are slow to learn with each student's weaknesses in each subject that in the ampu varies, students are slow to learn can effectively learn if their interpersonal communication can be applicationed properly. The average success rate of subject teachers giving materials to students is 80% slow to pay attention to interpersonal communication skills in the learning model provided. Keyword : communication strategy, sluggish students learning, interpersonal communication Dalam penelitian ini metode yang di gunakan kualitatif yaitu Penelitian dengan model Studi Kasus, penelitian ini meneliti kejadian kontemporer secara utuh dan menyeluruh pada keadaan yang sebenarnya, dengan menggunakan bermacam bentuk data kualitatif. Obyek penelitian siswa SMAN 109 Jakarta terdiri dari kelas X dan XI, Teknik yang di gunakan saat pengambilan data dengan menyebar instrumen google formulir pada guru mata pelajaran dan wawancara kepada kepala sekolah dan wakil kelapa sekolah bidang kurikulum, temuan terdapat 11,1 % siswa yang lamban belajar dengan masing-masing kelemahan siswa pada setiap mata pelajaran yang di ampu berbeda-beda, siswa lamban belajar dapat efektif belajarnya jika komunikasi antar pribadinya dapat di aplikasikan dengan baik. Rata-rata tingkat keberhasilan guru mata pelajaran memberikan materi pada siswa lamban belajar 80% dengan memperhatikan kemampuan komunikasi antarpribadi pada model pembelajaran yang diberikan. Keyword : strategi komunikasi, siswa lamban belajar, komunikasi antarpribadi
Actions (login required)
View Item |