HADIANTO, ROZAN FAUZI (2020) PENERAPAN TEORI TECHNOLOGY ACCEPTANCE MODEL (TAM) PADA MINAT PENGGUNA FINANCIAL TECHNOLOGY OVO DI KALANGAN GENERASI Z (Studi pada pengguna Fintech OVO di mall Jakarta Barat). S1 thesis, Universitas Mercu Buana Jakarta.
|
Text (HAL COVER)
01.COVER.pdf Download (588kB) | Preview |
|
Text (BAB I)
11. Bab I.pdf Restricted to Registered users only Download (331kB) |
||
Text (BAB II)
12. Bab II.pdf Restricted to Registered users only Download (254kB) |
||
Text (BAB III)
13. Bab III.pdf Restricted to Registered users only Download (414kB) |
||
Text (BAB IV)
14. Bab IV.pdf Restricted to Registered users only Download (616kB) |
||
Text (BAB V)
15. Bab V.pdf Restricted to Registered users only Download (165kB) |
||
Text (DAFTAR PUSTAKA)
16. Daftar Pustaka.pdf Restricted to Registered users only Download (214kB) |
||
Text (LAMPIRAN)
17. Lampiran.pdf Restricted to Registered users only Download (947kB) |
Abstract
The purpose of this research is to analyze the user convenience and the utility of OVO on OVO user's behavior and interest. Generation Z in a mall around West Jakarta was the object of this research. Data collection methods using survey methods, the research instrument is a questionnaire. The sampling method used was purposive sampling by taking a large amount of the Z generation that uses the OVO application or intends to use the application. The data analysis method using Structural Equation Model-Partial Least Square. This research proves that user convenience and the utility has a positive and significant effect on OVO user's attitudes, and user convenience have no significant effect on OVO user's interests, the utility has a positive and significant effect on OVO user's attitudes, the attitudes of OVO users have a positive and significant effect on the interests of OVO users Keywords: User Convenience, Utility, User's Attitudes, OVO User Interest. Penelitian ini bertujuan untuk menganalisis pengaruh persepsi kemudahan pengguna, persepsi kegunaan, terhadap perilaku pengguna dan minat pengguna fintech OVO. Populasi dalam penelitian ini adalah generasi Z di mall Jakarta Barat. Metode pengumpulan data menggunakan metode survei, dengan instrumen penelitian adalah kuesioner. Metode penarikan sampel yang digunakan yaitu sampel purposive sampling dengan mengambil seberapa banyak di generasi Z yang menggunakan aplikasi OVO saat bertransaksi atau berniat untuk menggunakan aplikasi OVO. Metode analisis data menggunakan Structural Equation Model-Partial Least Square. Penelitian ini membuktikan bahwa persepsi kemudahan pengguna berpengaruh positif dan signifikan terhadap sikap pengguna OVO, persepsi kegunaan berpengaruh positif dan signifikan terhadap sikap pengguna OVO, persepsi kemudahan pengguna tidak berpengaruh signifikan terhadap minat pengguna OVO, persepsi kegunaan berpengaruh positif dan signifikan terhadap minat pengguna OVO, sikap pengguna OVO berpengaruh positif dan signifikan terhadap minat pengguna OVO. Kata Kunci: Persepsi Kemudahan Pengguna, Persepsi Kegunaan, Sikap Terhadap Pengguna, Minat Pengguna OVO.
Actions (login required)
View Item |