ROMANZAH, ILHAM (2019) STRATEGI PERENCANAAN PROMOSI FIRAR.ID UNTUK MENINGKATKAN BRAND AWARNESS FIRAR.ID. S1 thesis, Universitas Mercu Buana Jakarta.
|
Text (HAL COVER)
Cover.pdf Download (211kB) | Preview |
|
|
Text (ABSTRAK)
Abstrak.pdf Download (106kB) | Preview |
|
|
Text (LEMBAR PERNYATAAN)
Lembar Pernyataan.pdf Download (904kB) | Preview |
|
|
Text (LEMBAR PENGESAHAN)
Lembar Pengesahan.pdf Download (1MB) | Preview |
|
|
Text (KATA PENGANTAR)
Kata Pengantar.pdf Download (155kB) | Preview |
|
|
Text (DAFTAR ISI)
Daftar Isi.pdf Download (402kB) | Preview |
|
|
Text (DAFTAR TABEL)
Daftar Table.pdf Download (287kB) | Preview |
|
|
Text (DAFTAR GAMBAR)
Daftar Gambar.pdf Download (288kB) | Preview |
|
Text (BAB I)
BAB I.pdf Restricted to Registered users only Download (408kB) |
||
Text (BAB II)
BAB II.pdf Restricted to Registered users only Download (827kB) |
||
Text (BAB III)
BAB III.pdf Restricted to Registered users only Download (239kB) |
||
Text (BAB IV)
BAB IV.pdf Restricted to Registered users only Download (296kB) |
||
Text (BAB V)
BAB V.pdf Restricted to Registered users only Download (159kB) |
||
Text (DAFTAR PUSTAKA)
Daftar Pustaka.pdf Restricted to Registered users only Download (164kB) |
||
Text (LAMPIRAN)
Lampiran.pdf Restricted to Registered users only Download (291kB) |
Abstract
Writing this paper aims to explain the stages in the plan to promote and increase brand awareness of Firar.id online media. Firar.id is an online media that makes news based on Good News Is a Good News, which is good information is the best news. The background of this writing is because there are many new online news media in Indonesia. This happened because of technological developments and began to lack interest in the millennial generation to watch television media. Although television media is increasingly creative in creating interesting information and entertainment, the habits of millennials and generation Z with smartphones still make television media less attractive. Because the growth of online media is very fast and there is a lack of supervision, finally the information that comes out is like a lack of research and even a hoax. Firar.id has good potential to be developed into a good media in the midst of online media competition in Indonesia. Firar.id potential as a good online media can be reviewed in terms of the number of visitors to Firar.id's website and social media. Firar.id can be one of the solutions to educate the Indonesian generation, because information published by Firar.id is educational information such as: the culture of each region, inspirational figures and beautiful places in Indonesia. Keywords: Firar.id, Online Media, Millennial Generation Penulisan makalah ini bertujuan untuk menjelaskan tahapan dalam rencana untuk mempromosikan dan meningkatkan kesadaran merek media online Firar.id. Firar.id adalah media online yang membuat berita berdasarkan Good News Is a Good News, informasi yang baik adalah berita terbaik. Latar belakang penulisan ini adalah karena ada banyak media berita online baru di Indonesia. Ini terjadi karena perkembangan teknologi dan mulai kurang minat pada generasi milenial untuk menonton media televisi. Meskipun media televisi semakin kreatif dalam menciptakan informasi dan hiburan yang menarik, kebiasaan milenium dan generasi Z dengan smartphone masih membuat media televisi kurang menarik. Karena pertumbuhan media online sangat cepat dan ada kekurangan pengawasan, akhirnya informasi yang keluar seperti kurangnya penelitian dan bahkan tipuan. Firar.id memiliki potensi yang baik untuk dikembangkan menjadi media yang baik di tengah persaingan media online di Indonesia. Potensi Firar.id sebagai media online yang bagus dapat ditinjau dari segi jumlah pengunjung situs web dan media sosial Firar.id. Firar.id dapat menjadi salah satu solusi untuk mendidik generasi Indonesia, karena informasi yang diterbitkan oleh Firar.id adalah informasi pendidikan seperti: budaya masing-masing daerah, tokoh-tokoh inspirasional dan tempat-tempat indah di Indonesia. Kata kunci: Firar.id, Media Online, Generasi Milenial
Item Type: | Thesis (S1) |
---|---|
Call Number CD: | FK/PKP. 19 111 |
Call Number: | SK/43/19/005 |
NIM/NIDN Creators: | 44316120062 |
Uncontrolled Keywords: | Firar.id, Media Online, Generasi Milenial |
Subjects: | 900 Geography and History/Sejarah, Geografi dan Disiplin Ilmu yang Berkaitan > 900. Geography and History/Sejarah, Geografi dan Disiplin Ilmu yang Berkaitan > 904 Adventure, Collected Accounts of Events/Petualangan, Kumpulan Peristiwa Tertentu 900 Geography and History/Sejarah, Geografi dan Disiplin Ilmu yang Berkaitan > 900. Geography and History/Sejarah, Geografi dan Disiplin Ilmu yang Berkaitan > 904 Adventure, Collected Accounts of Events/Petualangan, Kumpulan Peristiwa Tertentu > 904.7 Events Induced by Human Activity/Acara yang Diselenggarakan Manusia |
Divisions: | Fakultas Ilmu Komunikasi > Periklanan dan Komunikasi pemasaran |
Depositing User: | Dede Muksin Lubis |
Date Deposited: | 04 Jul 2019 03:50 |
Last Modified: | 17 Mar 2023 04:02 |
URI: | http://repository.mercubuana.ac.id/id/eprint/49416 |
Actions (login required)
View Item |