NURRAHMA, ADINDA CATUR (2018) PENGARUH PERSEPSI MAHASISWA UNIVERSITAS MERCU BUANA TERHADAP CITRA DIRI YOUNG LEX DALAM MEME MAKANBANG DI MEDIA SOSIAL INSTAGRAM. S1 thesis, Universitas Mercu Buana.
|
Text (HAL COVER)
01 - HALAMAN JUDUL.pdf Download (28kB) | Preview |
|
|
Text (ABSTRAK)
02 - ABSTRAK.pdf Download (166kB) | Preview |
|
|
Text (LEMBAR PERNYATAAN)
03 - Lembar Pernyataan.pdf Download (142kB) | Preview |
|
|
Text (LEMBAR PENGESAHAN)
04 - Lembar Pengesahan.pdf Download (110kB) | Preview |
|
|
Text (KATA PENGANTAR)
05 - KATA PENGANTAR.pdf Download (66kB) | Preview |
|
|
Text (DAFTAR ISI)
06 - DAFTAR ISI.pdf Download (31kB) | Preview |
|
|
Text (DAFTAR TABEL)
07 - DAFTAR TABEL.pdf Download (27kB) | Preview |
|
|
Text (DAFTAR GAMBAR)
08 - DAFTAR GAMBAR.pdf Download (21kB) | Preview |
|
Text (BAB I)
09 - BAB 1.pdf Restricted to Registered users only Download (433kB) |
||
Text (BAB II)
10 - BAB II.pdf Restricted to Registered users only Download (287kB) |
||
Text (BAB III)
11 - BAB III .pdf Restricted to Registered users only Download (428kB) |
||
Text (BAB IV)
12 - BAB IV .pdf Restricted to Registered users only Download (588kB) |
||
Text (BAB V)
13 - BAB V .pdf Restricted to Registered users only Download (215kB) |
||
Text (DAFTAR PUSTAKA)
14 - DAFTAR PUSTAKA.pdf Restricted to Registered users only Download (164kB) |
||
Text (LAMPIRAN)
15 - LAMPIRAN.pdf Restricted to Registered users only Download (1MB) |
Abstract
This study discusses the "Influence of Student Perception of Mercu Buana University to Young Lex's Image in Meme #makanbang in Social Media Instagram". Perception can be defined as the recognition and interpretation of our sensory information. In this era of technology perception formation can be done easily through mass communication. Mass communication has an effect on image formation and change. In the end we form the image of our social environment based on the reality that the mass media show. The purpose of this research is to determine the extent of influence from the perception of students of Mercu Buana University to Young Lex's self-image in the Young Lex meme #makanbang on social media Instagram. The literature review used to support this research uses Bittner's mass communication theory in the book Khomsahrial Romli entitled mass communication, perception theory by Deddy Mulyana and self-image theory by Sutarno NS. This type of research uses quantitative-explanatory research. The method used by the writer is a quantitative survey research method. Survey is a method of research using questionnaires as an instrument of data collection. Sampling technique in this research is Stratified Random Sampling. Population in this research is student of Communication Faculty of Mercu Buana University force of 2015 amounted to 278 by using formula yamane get result of sample 74 responden. The results of this study explain that based on the calculation of Pearson correlation (product moment) 0,544 which means there is a high enough relationship and strong influence between student perceptions of self-image. For simple linear regression equation Y = 25,394 + 0,468X and contribution equal to 29,6%. Thus, the researchers concluded that perception has a significant effect on Young Lex's self-image. Key Words : mass communication, mass media, perception, self-image Penelitian ini membahas tentang “Persepsi Mahasiswa Universitas Mercu Buana Terhadap Citra Diri Young Lex dalam Meme #makanbang di Media Sosial Instagram”. Persepsi dapat didefinisikan sebagai pengakuan dan interpretasi informasi sensorik kita. Di era teknologi ini pembentukan persepsi dapat dilakukan dengan mudah melalui komunikasi massa. Komunikasi massa berpengaruh dalam pembentukan dan perubahan citra. Pada akhirnya kita membentuk citra tentang lingkungan sosial kita berdasarkan realitas yang ditampilkan media massa. Tujuan dari penelitian ini adalah untuk mengetahui persepsi mahasiswa Universitas Mercu Buana terhadap citra diri Young Lex dalam meme Young Lex #makanbang di media sosial Instagram. Tinjauan pustaka yang digunakan untuk mendukung penelitian ini menggunakan teori komunikasi massa menurut Bittner dalam buku Khomsahrial Romli yang berjudul komunikasi massa, teori persepsi oleh Deddy Mulyana dan teori citra diri oleh Sutarno NS. Tipe penelitian ini menggunakan penelitian kuantitatif-eksplanatif. Metode yang digunakan oleh penulis adalah metode penelitian kuantitatif survey. Survey adalah metode riset dengan menggunakan kuesioner sebagai intsrumen pengumpulan datanya. Teknik pengambilan sampel dalam penelitian ini adalah Stratified Random Sampling. Populasi dalam penelitian ini adalah Mahasiswa Fakultas Ilmu Komunikasi Universitas Mercu Buana angkatan 2015 berjumlah 278 dengan menggunakan rumus yamane memperoleh hasil sampel 74 responden. Hasil penelitian ini menjelaskan bahwa berdasarkan perhitungan korelasi Pearson (product moment) sebesar 0,544 yang berarti terdapat hubungan yang cukup tinggi dan kuat antara persepsi mahasiswa terhadap citra diri. Untuk persamaan regresi linear sederhana Y = 25,394 + 0,468X dan kontribusi sebesar 29,6%. Dengan demikian, maka peneliti menyimpulkan bahwa persepsi berpengaruh signifikan terhadap citra diri Young Lex. Kata Kunci : komunikasi massa, media massa, persepsi, citra diri
Actions (login required)
View Item |