SONIYA, SONIYA (2024) PENGARUH PANDANGAN IKLAN, DAYA TARIK IKLAN DAN KUALITAS PRODUK TERHADAP MINAT BELI KONSUMEN PADA PRODUK SKINTIFIC. S1 thesis, Universitas Mercu Buana Jakarta.
|
Text (HAL COVER)
01 COVER.pdf Download (269kB) | Preview |
|
Text (BAB I)
02 BAB 1.pdf Restricted to Registered users only Download (140kB) |
||
Text (BAB II)
03 BAB 2.pdf Restricted to Registered users only Download (253kB) |
||
Text (BAB III)
04 BAB 3.pdf Restricted to Registered users only Download (166kB) |
||
Text (BAB IV)
05 BAB 4.pdf Restricted to Registered users only Download (325kB) |
||
Text (BAB V)
06 BAB 5.pdf Restricted to Registered users only Download (89kB) |
||
Text (DAFTAR PUSTAKA)
07 DAFTAR PUSTAKA.pdf Restricted to Registered users only Download (96kB) |
||
Text (LAMPIRAN)
08 LAMPIRAN.pdf Restricted to Registered users only Download (474kB) |
Abstract
This research aims to analyze the influence of advertising views, advertising attractiveness and product quality on consumer purchase interest in Skintific products. The population in this research are consumers who have never used Skintific products in the West Jakarta area. The total sample for this research was 114 respondents. This research uses a quantitative descriptive approach and the sample collection method in this research is purposive sampling. The data collection technique in this research uses a questionnaire instrument which will be distributed via Google Form. The data analysis tool used in this research is Partial Least Square (PLS). This research proves that advertising views have a significant positive influence on purchasing interest in Skintific products. Advertising attractiveness has a significant positive influence on purchasing interest in Skintific products. Product quality is proven to have a significant positive influence on purchasing interest in Skintific products Keywords: Ad Views, Ad Attractiveness, Product Quality, Purchase Interest Penelitian ini bertujuan untuk menganalisis Pengaruh Pandangan Iklan, Daya Tarik Iklan dan Kualitas Produk terhadap Minat Beli konsumen pada produk Skintific. Populasi dalam penelitian ini adalah konsumen yang belum pernah menggunakan produk Skintific pada wilayah Jakarta Barat. Jumlah sampel penelitian ini adalah 114 responden. Penelitian ini menggunakan pendekatan deskriptif kuantitatif dan metode pengumpulan sampel dalam penelitian ini yaitu purposive sampling. Teknik pengumpulan data dalam penelitian ini menggunakan instrument angket (kuesioner) yang akan disebarkan melalui google form. Alat analisis data yang digunakan dalam penelitian ini adalah Partial Least Square (PLS). Penelitian ini membuktikan bahwa Pandangan Iklan terbukti memiliki pengaruh positif signifikan terhadap minat beli pada produk Skintific. Daya tarik iklan memiliki pengaruh positif signifikan terhadap minat beli pada produk Skintific. Kualitas Produk terbukti memiliki pengaruh positif signifikan terhadap minat beli pada produk Skintific Kata Kunci: Pandangan Iklan, Daya Tarik Iklan, Kualitas Produk, Minat Beli
Actions (login required)
View Item |