SAADAH, ASHILAH ZAHROTUS (2024) PENDAMPINGAN DAN PENGELOLAAN INSTAGRAM DALAM MENINGKATKAN BRAND AWARENESS UMKM "CHICKEN PIPPOP". S1 thesis, Universitas Mercu Buana Jakarta.
|
Text (HAL COVER)
01 Cover.pdf Download (485kB) | Preview |
|
Text (BAB I)
02 Bab 1.pdf Restricted to Registered users only Download (256kB) |
||
Text (BAB II)
03 Bab 2.pdf Restricted to Registered users only Download (391kB) |
||
Text (BAB III)
04 Bab 3.pdf Restricted to Registered users only Download (209kB) |
||
Text (BAB IV)
05 Bab 4.pdf Restricted to Registered users only Download (256kB) |
||
Text (BAB V)
06 Bab 5.pdf Restricted to Registered users only Download (4MB) |
||
Text (BAB VI)
07 Bab 6.pdf Restricted to Registered users only Download (204kB) |
||
Text (DAFTAR PUSTAKA)
08 Daftar Pustaka.pdf Restricted to Registered users only Download (32kB) |
||
Text (LAMPIRAN)
09 Lampiran.pdf Restricted to Registered users only Download (544kB) |
Abstract
“Chicken Pippop's” is one of the Micro, Small, and Medium Enterprises (MSMEs) located in Grand Duta block E3 number 29, Tangerang, Pahoa Integrated School Canteen, Multimedia Nusantara University Canteen, and all are in the Tangerang area. This business sells various chicken-based food menus, with various flavors of mixed sauces made at home by the owner of "Chicken Pippop's", Palupi, since 2017. "Chicken Pippop's" is an MSME that has been established for approximately 6 years, but many still do not know about "Chicken Pippop's". MSMEs "Chicken Pippop's" still has difficulty in implementing the right branding strategy to create brand awareness. Using Instagram as a social media to spread information widely through creative content is one way or step to increase brand awareness, but unfortunately Palupi as the Owner of MSME "Chicken Pippop's" still cannot understand and understand how important it is to manage social media and the existence of social media publications for promotion. In making a branding strategy through the right media with the right target market can increase brand awareness. After implementing a branding strategy through Online Media, Brand Awaraness has increased, which can be seen through insights from social media. In this case, it can be said that Social Media has an important role in spreading Brand Awarness. MSMEs "Chicken Pippop's" has had several differences from before. Now "Chicken Pippop's" has a consistent posting template so that the appearance of the Instagram profile "Chicken Pippop's" is neater with more interesting content and captions, and now has 32 additional posts and also has an increase in followers with 460 followers on Instagram. Chicken Pippop’s merupakan salah satu Usaha Mikro, Kecil, dan Menengah (UMKM) yang berada di Grand Duta blok E3 nomor 29, Tangerang, Kantin Sekolah Terpadu Pahoa, Kantin Universitas Multimedia Nusantara, dan semuanya berada di kawasan Tangerang. Usaha ini menjual berbagai menu makanan berbahan ayam, dengan berbagai varian rasa saus racikan yang dibuat secara Home Made oleh Pemilik “Chicken Pippop’s” yaitu Palupi sejak 2017. “Chicken Pippop’s” merupakan UMKM yang telah berdiri selama kurang lebih 6 tahun, namun masih banyak yang belum mengetahui mengenai “Chicken Pippop’s”. UMKM “Chicken Pippop’s” UMKM “Chicken Pippop’s” masih memiliki kesulitan dalam melakukan strategi branding yang tepat agar menciptakan brand awareness. Dengan menggunakan Instagram sebagai media sosial untuk menyebarkan informasi secara luas melalui konten kreatif menjadi salah satu cara atau langkah untuk meningkatkan brand awareness, tetapi sayangnya Palupi selaku Pemilik UMKM “Chicken Pippop’s” mesih belum dapat memahami dan mengerti tentang bagaimana pentingnya mengelola media sosial dan adanya publikasi media sosial untuk promosi. Dalam membuat strategi branding melalui media yang tepat dengan target pasar yang sesuai dapat meningkatkan brand awareness. Setelah melaksanakan strategi branding melalui Media Online, Brand Awaraness mengalami peningkatan yang dapat dilihat melalui insight dari media sosial. Dalam hal ini dapat dikatakan bahwa Media Sosial memiliki peran penting dalam menyebarkan Brand Awarness. UMKM “Chicken Pippop’s telah memiliki beberapa perbedaan dari sebelumnya kini “Chicken Pippop’s” telah memiliki tamplate postingan yang konsisten sehingga tampilan profile Instagram “Chicken Pippop’s” lebih rapih dengan konten dan caption yang lebih menarik, dan kini memiliki 32 postingan tambahan dan juga memiliki kenaikan followers yaitu 460 pengikut di Instagram.
Item Type: | Thesis (S1) |
---|---|
Call Number CD: | FK/PKP. 24 058 |
NIM/NIDN Creators: | 44320010008 |
Uncontrolled Keywords: | UMKM, Brand Awareness, Media |
Subjects: | 600 Technology/Teknologi > 650 Management, Public Relations, Business and Auxiliary Service/Manajemen, Hubungan Masyarakat, Bisnis dan Ilmu yang Berkaitan 600 Technology/Teknologi > 650 Management, Public Relations, Business and Auxiliary Service/Manajemen, Hubungan Masyarakat, Bisnis dan Ilmu yang Berkaitan > 659 Advertising and Public Relations/Periklanan, Reklame, Pariwara, Iklan, Sponsor, Humas, Hubungan Masyarakat > 659.1 Advertising/Periklanan |
Divisions: | Fakultas Ilmu Komunikasi > Periklanan dan Komunikasi pemasaran |
Depositing User: | ANANDA NADIRA PUTRI |
Date Deposited: | 02 Oct 2024 07:16 |
Last Modified: | 02 Oct 2024 07:16 |
URI: | http://repository.mercubuana.ac.id/id/eprint/92063 |
Actions (login required)
View Item |