STRATEGI KOMUNIKASI PROGRAM CSR FILANTROPI KOPERASI TELEKOMUNIKASI SELULAR (KISEL) PERIODE 2022

TAUFIQILLAH, RIYAN DWI (2024) STRATEGI KOMUNIKASI PROGRAM CSR FILANTROPI KOPERASI TELEKOMUNIKASI SELULAR (KISEL) PERIODE 2022. S1 thesis, Universitas Mercu Buana Jakarta.

[img]
Preview
Text (HAL COVER)
01 COVER.pdf

Download (4MB) | Preview
[img] Text (ABSTRAK)
02 ABSTRAK.pdf

Download (130kB)
[img] Text (BAB I)
03 BAB 1.pdf
Restricted to Registered users only

Download (1MB)
[img] Text (BAB II)
04 BAB 2.pdf
Restricted to Registered users only

Download (1MB)
[img] Text (BAB III)
05 BAB 3.pdf
Restricted to Registered users only

Download (1MB)
[img] Text (BAB IV)
06 BAB 4.pdf
Restricted to Registered users only

Download (1MB)
[img] Text (BAB V)
07 BAB 5.pdf
Restricted to Registered users only

Download (1MB)
[img] Text (DAFTAR PUSTAKA)
08 DAFTAR PUSTAKA.pdf
Restricted to Registered users only

Download (1MB)
[img] Text (LAMPIRAN)
09 LAMPIRAN.pdf
Restricted to Registered users only

Download (1MB)

Abstract

Problems in the social environment of society, especially those around business actors, were found to still have fundamental problems, namely social welfare. This encourages business people around the community to have a form of social responsibility towards improving community welfare. Cellular Telecommunication Cooperative (Kisel) As one of the large cooperatives in Indonesia which has a wide business scope, it is also active in making a real contribution to the welfare of society. The aim of this research is to reveal how Kisel as a cooperative carries out Corporate Social Responsibility activities in the form of philanthropy (charitable activities) during the 2022 period and review the communication strategies implemented in this program. The theories and concepts used by researchers refer to the concept of steps in implementing communication strategies implemented in the Corporate Social Responsibility program, including SWOT analysis & theories that explain the flow of implementing CSR program communication strategies. The research method used by researchers is a case study with a qualitative approach. This research collects data using in-depth interviews which aim to obtain information regarding the phenomenon of Corporate Social Responsibility activities carried out by the Cellular Telecommunications Cooperative. The results of this research show that Kisel as a cooperative carries out Corporate Social Responsibility activities as a form of social responsibility to the community, with programs in the form of charity activities with communication strategies carried out by Kisel making the program useful for community knowledge for business actors in the area. environment and also from the communication strategy carried out to further disseminate and introduce the business of one of the cooperatives in Indonesia. keywords: Communication Strategy, Corporate Social Responsibility, Koperasi Telekomunikasi Selular Permasalahan lingkungan sosial masyarakat khususnya yang berada di sekitar pelaku usaha bisnis ditemukan masih memiliki masalah yang fundamental yakni kesejahteraan sosial. Hal tersebut mendorong pelaku bisnis yang berada di sekitar masyarakat memiliki bentuk tanggung jawab sosial terhadap peningkatan kesejahteraan masyarakat. Koperasi Telekomunikasi Selular (Kisel) Sebagai salah satu koperasi besar di Indonesia yang memiliki lingkup bisnis yang luas juga turut aktif dalam memberikan kontribusi nyata terhadap kesejahterakan masyarakat. Tujuan dalam penelitian ini adalah mengungkap bagaimana Kisel sebagai koperasi melakukan kegiatan Corporate Social Respinsibility dalam bentuk filantropi (kegiatan amal) selama periode 2022 dan mengulas strategi komunikasi yang diterapkan pada program tersebut. Teori dan konsep yang digunakan peneliti mengacu pada konsep langkah – langlah implementasian strategi komunikasi yang diterapkan dalam program Corporate Social Responsibility antara lain analisis SWOT & teori yang menjelaskan bagaimana alur dari pelaksanan strategi komunikasi program CSR. Metode Penelitian yang digunakan peneliti adalah studi kasus (Case Study) dengan pendekatan kualitatif. Penelitian ini dalam pengumpulan datanya dengan wawancara mendalam (Indepth Interview) yang betujuan untuk memperoleh informasi mengenai fenomena atas kegiatan Corporate Social Responsibility yang telah dilakukan oleh Koperasi Telekomunikasi Selular. Hasil penelitian ini menunjukan bahwa Kisel sebagai koperasi melakukan kegiatan Corporate Social Responsibility sebagai bentuk rasa tanggung jawab sosial kepada masyarakat yang dengan program yang berbentuk kegiatan amal dengan strategi komunikasi yang dilakukan oleh Kisel menjadikan program tersebut memiliki kebermanfaatan terhadap pengetahuan masyarakat kepada pelaku usaha yang berada di sekitar lingkunganya dan juga dari strategi komunikasi yang dilakukan untuk lebih menyebar luaskan dan mengenalkan bisnis salah satu koperasi di Indonesia. kata kunci: Strategi Komunikasi, Corporate Social Responsibility, Koperasi Telekomunikasi Selular

Item Type: Thesis (S1)
Call Number CD: FK/PKP. 24 019
NIM/NIDN Creators: 44320110062
Uncontrolled Keywords: Strategi Komunikasi, Corporate Social Responsibility, Koperasi Telekomunikasi Selular
Subjects: 000 Computer Science, Information and General Works/Ilmu Komputer, Informasi, dan Karya Umum > 000. Computer Science, Information and General Works/Ilmu Komputer, Informasi, dan Karya Umum > 005 Computer Programmming, Programs, Data/Pemprograman Komputer, Program, Data > 005.3 Programs/Program > 005.36 Programs for Personal Computers/Program untuk Komputer Personal > 005.369 Specific Programs/Program Tertentu
300 Social Science/Ilmu-ilmu Sosial > 300. Social Science/Ilmu-ilmu Sosial > 302 Social Interaction, Interpersonal Relations/Interaksi Sosial, Hubungan Antarpersonal > 302.2 Communication/Komunikasi
300 Social Science/Ilmu-ilmu Sosial > 330 Economics/Ilmu Ekonomi > 334 Cooperative/Koperasi, Sistem Perkoperasian
300 Social Science/Ilmu-ilmu Sosial > 380 Commerce, Communications, Transportation (Perdagangan, Komunikasi, Transportasi) > 384 Communications Telemunications/Komunikasi Telekomunikasi
Divisions: Fakultas Ilmu Komunikasi > Periklanan dan Komunikasi pemasaran
Depositing User: khalimah
Date Deposited: 21 Mar 2024 07:03
Last Modified: 21 Mar 2024 07:03
URI: http://repository.mercubuana.ac.id/id/eprint/87355

Actions (login required)

View Item View Item