SIHITE, ASTRY HOTMARIA (2024) IMPLEMENTASI METODE KUDER RICHARDSON (KR) PADA PENGUKURAN EFEKTIVITAS PENYAMPAIAN MATERI STUDI KASUS: SAINT JOHN'S SCHOOL. S1 thesis, Universitas Mercu Buana Jakarta.
Text (HAL COVER)
01 COVER.pdf Download (510kB) |
|
Text (ABSTRAK)
02 ABSTRAK.pdf Download (73kB) |
|
Text (BAB I)
03 BAB 1.pdf Restricted to Registered users only Download (91kB) |
|
Text (BAB II)
04 BAB 2.pdf Restricted to Registered users only Download (382kB) |
|
Text (BAB III)
05 BAB 3.pdf Restricted to Registered users only Download (269kB) |
|
Text (BAB IV)
06 BAB 4.pdf Restricted to Registered users only Download (151kB) |
|
Text (BAB V)
07 BAB 5.pdf Restricted to Registered users only Download (29kB) |
|
Text (DAFTAR PUSTAKA)
08 DAFTAR PUSTAKA.pdf Restricted to Registered users only Download (94kB) |
|
Text (LAMPIRAN)
09 LAMPIRAN.pdf Restricted to Registered users only Download (227kB) |
Abstract
Education is one of the key factors to improve one's quality of life and can provide many opportunities and better careers. Therefore, the effectiveness of school learning can have an impact on the future of students and society in general. It is important to ensure that students have a good understanding of the subject matter as this can help them develop the skills and knowledge, they need to succeed in both the academic and professional worlds. In addition, the effectiveness of learning in schools can help increase students' interest and motivation in learning and increase their participation in learning activities. Therefore, educators need to pay attention to factors that can increase the effectiveness of learning in schools, such as effective teaching methods, a supportive learning environment, use of educational technology, and quality evaluation to ensure that students gain a good understanding of the subject matter. The purpose of this research is to criticize some of the methods and teaching materials given to students by the teacher. The data collection method used was an online dichotomous scale questionnaire via Google Form with a total of 55 users. The criteria for the respondents selected were class students of Sanit Jhon's School. The results of the analysis were processed using the Kuder Richardson (KR) method to measure the reliability of the questions. Keywords: Education, Questionnaire, Dichotomous Scale, Kuder Richardson Pendidikan merupakan salah satu faktor kunci untuk meningkatkan kualitas hidup seseorang dan dapat memberikan banyak peluang dan karir yang lebih baik. Oleh karena itu, efektifitas pembelajaran sekolah dapat berdampak pada masa depan siswa dan masyarakat pada umumnya. Penting untuk memastikan bahwa siswa memiliki pemahaman yang baik tentang mata pelajaran karena ini dapat membantu mereka mengembangkan keterampilan dan pengetahuan yang mereka butuhkan untuk berhasil di dunia akademik dan profesional. Selain itu, efektivitas pembelajaran di sekolah dapat membantu meningkatkan minat dan motivasi siswa dalam belajar serta meningkatkan partisipasinya dalam kegiatan pembelajaran. Oleh karena itu, para pendidik perlu memperhatikan faktor-faktor yang dapat meningkatkan keefektifan pembelajaran di sekolah, seperti metode pengajaran yang efektif, lingkungan belajar yang mendukung, penggunaan teknologi pendidikan, serta evaluasi yang berkualitas untuk memastikan bahwa siswa memperoleh pemahaman yang baik tentang materi pelajaran. Tujuan penelitian ini adalah untuk mengkritisi beberapa metode dan bahan ajar yang diberikan kepada siswa oleh guru. Metode pengumpulan data yang digunakan adalah online kuesioner berskala dikotomis melalui Google Form dengan total responden sebanyak 55 pengguna. Kriteria responden yang dipilih adalah siswa dan siswi sekolah Sanit Jhon’s School kelas. Hasil analisis diolah menggunakan metode Kuder Richardson (KR) untuk mengukur reliabilitas soal. Kata kunci: Pendidikan, Kuesioner, Skala Dikotomis, Kuder Richardson
Actions (login required)
View Item |