WALUYO, SHIDDIQ (2017) PENGARUH PENYAMPAIAN INSTRUKSI , PERENCANAAN PEMBELAJARAN, DAN PENGETAHUAN YANG PROFESIONAL DENGAN MEDIASI KEPUASAN AKAN KARIR TERHADAP KINERJA DOSEN UNIVERSITAS MUHAMMADIYAH TANGERANG. S2 thesis, Universitas Mercu Buana Jakarta.
|
Text (HAL COVER)
1. cover.pdf Download (464kB) | Preview |
|
|
Text (ABSTRAK)
2. ABSTRACT.pdf Download (104kB) | Preview |
|
Text (BAB I)
3. bab 1 Rev.pdf Restricted to Registered users only Download (43kB) |
||
Text (BAB II)
4. bab 2 Rev.pdf Restricted to Registered users only Download (290kB) |
||
Text (BAB III)
5. bab 3 Rev 9.pdf Restricted to Registered users only Download (499kB) |
||
Text (BAB IV)
6. bab 4 Rev 9.pdf Restricted to Registered users only Download (423kB) |
||
Text (BAB V)
7. bab 5 Rev 9.pdf Restricted to Registered users only Download (460kB) |
||
Text (BAB VI)
8. bab 6 Rev.pdf Restricted to Registered users only Download (183kB) |
||
Text (DAFTAR PUSTAKA)
9. DAFTAR PUSTAKA REV 9.pdf Restricted to Registered users only Download (473kB) |
Abstract
This study aims to determine the effect of the delivery of instruction, lesson planning, and professional knowledge of the mediation will be career satisfaction on the performance of the lecturer at Muhammadiyah University Tangerang. The analysis conducted by the managerial implications of respondents classifying the data based on the average performance of lecturers by: age, gender, education level, and functional position. The method used in this research is quantitative analysis technique SEM, is used to determine the effect of variable delivery instruction (X1), variable learning plan (X2), and knowledge of a professional (X3) with mediating variables of satisfaction with career (Y) influence lecturer performance (Z). The population of this research is tenured faculty Muhammadiyah University Tangerang as many as 280 people and technical sampling by Structural Equation Modeling (SEM). The research instrument used was the questionnaire distributed to the faculty of University of Muhammadiyah Tangerang. Source data used are primary data and secondary data. Variable measurement using a Likert scale where the lowest score is 1 and the highest score is a score of 5. Analyze data using SEM with overall test (F-test) the results of research show there is positive and significant variable delivery instructions will be career satisfaction. And there is a positive and significant influence career satisfaction variable on the performance of lecturers. Keywords: lecturer performance, instructional delivery, learning planning and professional knowledge, career satisfaction. Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui pengaruh penyampaian instruksi, perencanaan pembelajaran, dan pengetahuan profesional mediasi terhadap kepuasan kerja terhadap kinerja dosen di Universitas Muhammadiyah Tangerang. Analisis yang dilakukan oleh implikasi manajerial responden mengklasifikasikan data berdasarkan rata-rata kinerja dosen dengan: usia, jenis kelamin, tingkat pendidikan, dan jabatan fungsional. Metode yang digunakan dalam penelitian ini adalah teknik analisis kuantitatif SEM, digunakan untuk mengetahui pengaruh variabel penyampaian instruksi (X1), perencanaan pembelajaran (X2), dan pengetahuan profesional (X3) dengan variabel mediasi Kepuasan akan Karir (Y ) Kinerja dosen (Z). Populasi dalam penelitian ini adalah dosen Universitas Muhammadiyah Tangerang sebanyak 280 orang dan pengambilan sampel teknik dengan Structural Equation Modeling (SEM). Instrumen penelitian yang digunakan adalah kuesioner yang disebarkan ke dosen Universitas Muhammadiyah Tangerang. Sumber data yang digunakan adalah data primer dan data sekunder. Pengukuran variabel menggunakan skala Likert dimana skor terendah adalah 1 dan skor tertinggi adalah skor 5. Menganalisis data menggunakan SEM dengan uji keseluruhan (F-test) hasil penelitian menunjukkan ada variabel penyampaian instruksi yang positif dan signifikan kepuasan akan karir. Dan ada pengaruh variabel kepuasan kerja yang positif dan signifikan terhadap kinerja dosen. Kata kunci : penyampaian instruksi; perencanaan pembelajaran; pengetahuan yang profesional; kepuasan kerja; kinerja dosen
Actions (login required)
View Item |