DIVYA, SAHNAZ (2021) AKTIVITAS ACCOUNT EXECUTIVE DALAM DIVISI CLIENT SERVICE UNTUK MEMPERTAHANKAN LOYALITAS KLIEN DI PERUSAHAAN ARTEK N PARTNERS COMMUNICATIONS. S1 thesis, Universitas Mercu Buana Jakarta.
Text (HAL COVER)
01 COVER.pdf Restricted to Registered users only Download (450kB) |
|
Text (BAB I)
02 BAB 1.pdf Restricted to Registered users only Download (383kB) |
|
Text (BAB II)
03 BAB 2.pdf Restricted to Registered users only Download (536kB) |
|
Text (BAB III)
04 BAB 3.pdf Restricted to Registered users only Download (405kB) |
|
Text (BAB IV)
05 BAB 4.pdf Restricted to Registered users only Download (773kB) |
|
Text (BAB V)
06 BAB 5.pdf Restricted to Registered users only Download (175kB) |
|
Text (DAFTAR PUSTAKA)
08 DAFTAR PUSTAKA .pdf Restricted to Registered users only Download (271kB) |
|
Text (LAMPIRAN)
09 LAMPIRAN .pdf Restricted to Registered users only Download (420kB) |
Abstract
Artek n Partners Advertising is a company engaged in Advertising Services. Business competition in the advertising services sector is getting more and more intense. Therefore, each company in the Advertising Sector strives to provide the best service and facilities. The purpose of this study is to determine what activities the account executive carries out to maintain client loyalty. The benefit of this research is that it can be used as a foundation in further developing science in the field of Public Relations, can be useful as input in Artek n Partners Communications and what researchers hope that the client service division continues to establish good cooperation for clients in maintaining Loyalty. The method used in this research is a qualitative research approach with the Case Study Method and the Contructivism Paradigm. Data collection techniques are carried out by documentation and interviews. The activities of account executives in the client service division in managing relationships with clients carried out by the client service division are building strong emotional bonds with clients, building trust and good communication and building excellent client relationships that will make clients trust and satisfied to continue working together with the company Artek n Partners Communications. Keywords: Public Relations, Customer Relathionship Management, Client Loyalty Artek n Partners Advertising merupakan salah satu perusahaan yang bergerak dalam bidang Jasa Iklan. Persaingan bisnis dibidang jasa iklan semakin banyak dan ketat. Oleh Karena itu, masing – masing perusahaan di Bidang Iklan berusaha untuk memberikan pelayanan dan fasilitas terbaik. Tujuan penelitian ini adalah untuk mengetahui aktivitas apa saja yang dilakukan oleh account executive untuk mempertahankan loyalitas klien. Manfaat dari penelitian ini adalah dapat dijadikan sebagai sebuah landasan dalam mengembangkan ilmu pengetahuan di bidang Public Relations secara lebih lanjut, dapat berguna sebagai masukan di Artek n Partners Communications dan yang diharapkan oleh peneliti agar divisi client service terus menjalin kerja sama yang baik bagi klien dalam Mempertahankan Loyalitas. Metode yang digunakan dalam penelitian ini adalah pendekatan penelitian kualitatif dengan Metode Studi Kasus dan Paradigma Kontruktivisme. Teknik pengumpulan data dilakukan dengan dokumentasi dan Wawancara. Aktivitas account executive dalam divisi client service dalam mengelola hubungan dengan klien yang dilakukan oleh divisi client service adalah membangun ikatan emosi dengan klien yang kuat, membangun kepercayaan dan komunikasi yang baik serta membangun hubungan klien yang sangat baik akan membuat klien percaya dan puas untuk terus bekerja sama dengan perusahaan Artek n Partners Communications. Kata Kunci : Public Relations, Custumer Relathionship Managemen, Loyalitas klien
Actions (login required)
View Item |