SURYANI, EVI (2021) PENGGUNAAN INSTAGRAM SEBAGAI SARANA MEMBANGUN PERSONAL BRANDING MELALUI AKUN @cimoynurainiasli. S1 thesis, Universitas Mercu Buana Jakarta.
|
Text (HAL COVER)
01 Cover - Evi Suryani.pdf Download (3MB) | Preview |
|
Text (BAB I)
02 BAB 1 - Evi Suryani.pdf Restricted to Registered users only Download (131kB) |
||
Text (BAB II)
03 BAB 2 - Evi Suryani.pdf Restricted to Registered users only Download (268kB) |
||
Text (BAB III)
04 BAB 3 - Evi Suryani.pdf Restricted to Registered users only Download (637kB) |
||
Text (BAB IV)
05 BAB 4 - Evi Suryani.pdf Restricted to Registered users only Download (480kB) |
||
Text (BAB V)
06 BAB 5 - Evi Suryani.pdf Restricted to Registered users only Download (516kB) |
||
Text (DAFTAR PUSTAKA)
07 Daftar Pustaka - Evi Suryani.pdf Restricted to Registered users only Download (826kB) |
||
Text (LAMPIRAN)
08 Lampiran - Evi Suryani.pdf Restricted to Registered users only Download (493kB) |
Abstract
Instagram is one of the most popular social media, especially for teenagers. Instagram is also useful for shaping self-image and building personal branding for everyone, especially for influencers. To make it look better, attractive and known to the general public. The purpose of this study is to find out how to build personal branding that is done by Nuraini (Cimoy Montok) on the @cimoynurainiasli account and to find out the indicators used by Cimoy in building personal branding as a celebrity through the theories of personal branding indicators according to Montoya, namely Specialization, Personality, Leadership, Distinction, Visible, Unity, Courage, and Reputation. Research Methods qualitative descriptive research methods by processing qualitative data and then described descriptively. The data analysis technique is carried out in the form of interviews with information providers or informants in detail and in detail. The theoretical basis of the personal branding that Cimoy built is to use the Montoya theory. The results of this study discuss the results of personal branding Cimoy'sin shaping self-image through the Instagram social media account @cimoynurainiasli that not all indicators in the theory mentioned are in Cimoy. Keywords: Instagram, communication¸ personal branding, self-image Instagram merupakan salah satu media sosial yang sangat digemari oleh masyarakat terutama bagi para remaja. Instagram juga berguna untuk membentuk citra diri dan membangun personal branding setiap orang terutama bagi para influencer. Agar terlihat lebih baik, menarik dan dikenal oleh khalayak umum. Tujuan penelitian ini adalah untuk mengetahui cara membangun personal branding yang dilakukan oleh Nuraini (Cimoy Montok) pada akun @cimoynurainiasli serta mengetahui indikator yang digunakan oleh Cimoy dalam membangun personal branding sebagai selebgram melalui teori-teori indikator personal branding menurut Montoya, yaitu Spesialisasi, Kepribadian, Kepemimpinan, Perbedaan, Terlihat, Kesatuan, Keteguhan, dan Nama Baik. Metode Penelitian metode penelitian deskriptif kualitatif dengan cara mengolah data kualitatif lalu dijabarkan secara deskriptif. Teknik analisis data yang dilakukan berupa wawancara dengan pemberi informasi atau informan secara rinci dan mendetail. Landasan teori dari personal branding yang dibangun Cimoy adalah dengan menggunakan teori Montoya. Hasil dari penelitian ini membahas hasil dari personal branding Cimoy dalam membentuk citra diri melalui akun media sosial instagram @cimoynurainiasli bahwa tidak semua indicator dalam teori yang disebutkan ada dalam diri Cimoy. Kata Kunci : Instagram, komunikasi¸ personal branding, citra diri
Actions (login required)
View Item |