GUNAWAN, MULAT DANARDONO (2021) ANALISIS KEPUASAN PENUMPANG TERHADAP KUALITAS PELAYANAN BUS AKAP PO. MAJU LANCAR DENGAN METODE SERVQUAL (STUDI KASUS : TRAYEK KREO - WONOSARI). S1 thesis, Universitas Mercu Buana Jakarta.
|
Text (HAL COVER)
01. Cover.pdf Download (242kB) | Preview |
|
Text (BAB I)
02. BAB I.pdf Restricted to Registered users only Download (107kB) |
||
Text (BAB II)
03. BAB II.pdf Restricted to Registered users only Download (238kB) |
||
Text (BAB III)
04. BAB III.pdf Restricted to Registered users only Download (209kB) |
||
Text (BAB IV)
05. BAB IV.pdf Restricted to Registered users only Download (521kB) |
||
Text (BAB V)
06. BAB V.pdf Restricted to Registered users only Download (41kB) |
||
Text (DAFTAR PUSTAKA)
07. DAFTAR PUSTAKA.pdf Restricted to Registered users only Download (133kB) |
||
Text (LAMPIRAN)
08. LAMPIRAN.pdf Restricted to Registered users only Download (291kB) |
Abstract
More and more service companies in the field of transportation, especially buses, so that it will cause stiff competition, autobus companies must be able to understand what their customerswant. This research was conducted with a quantitative approach in the form of descriptive. This type of research is descriptive, where data collection is done to test hypotheses in this study through the assessment of attitudes or opinions of individuals who aim to obtain real information by using questionnaires as the main data gathering tool. From the analysis that has been done obtained the following conclusions: The quality of service provided by PO Maju Lancar has met the expectations of passengers. Through the fulfillment of expectations, it can be concluded that passengers have been satisfied with the service provided. The advice that researchers can give is as follows: Maintain the quality of service attributes that have been in accordance with passenger expectations. Improve employee professionalism in serving prospective passengers and customers, so that prospective passengers and customers are more confident in the quality assurance offered by PO. Maju Lancar. Keywords : AKAP Bus PO Maju Lancar, Expectation, Passenger Satisfaction, Service Quality, Servqual Method Semakin banyak perusahaan jasa dalam bidang transportasi khususnya bus, sehingga hal tersebut akan menimbulkan persaingan yang ketat, perusahaan otobus harus bisa memahami apa yang diinginkan oleh pelanggannya. Penelitian ini dilakukan dengan pendekatan kuantitatif yang berbentuk deskriptif. Tipe penelitian ini adalah deskriptif, dimana dilakukan pengumpulan data untuk menguji hipotesis dalam penelitian ini melalui penilaian sikap atau pendapat individu yang bertujuan untuk memperoleh keterangan secara nyata dengan menggunakan kuesioner sebagai alat pengumpul data yang utama. Dari Analisis yang telah dilakukan diperoleh kesimpulan sebagai berikut : Kualitas pelayanan yang diberikan PO Maju Lancar telah memenuhi harapan penumpang. Melalui terpenuhinya harapan maka dapat disimpulkan bahwa penumpang telah merasa puas dengan pelayanan yang diberikan. Saran yang dapat peneliti berikan adalah sebagai berikut : Mempertahankan kualitas atribut-atribut pelayanan yang telah sesuai dengan harapan penumpang. Meningkatkan profesionalitas karyawan dalam melayani para calon penumpang dan pelanggan, sehingga calon penumpang dan pelanggan lebih yakin dengan jaminan kualitas yang ditawarkan PO. Maju Lancar. Kata Kunci : Bus AKAP PO Maju Lancar, Ekspektasi, Kepuasan Penumpang, Kualitas Pelayanan, Metode Servqual
Item Type: | Thesis (S1) |
---|---|
NIM/NIDN Creators: | 41117010062 |
Uncontrolled Keywords: | Bus AKAP PO Maju Lancar, Ekspektasi, Kepuasan Penumpang, Kualitas Pelayanan, Metode Servqual |
Subjects: | 600 Technology/Teknologi > 620 Engineering and Applied Operations/Ilmu Teknik dan operasi Terapan 600 Technology/Teknologi > 620 Engineering and Applied Operations/Ilmu Teknik dan operasi Terapan > 624 Civil Engineering/Teknik Sipil |
Divisions: | Fakultas Teknik > Teknik Sipil |
Depositing User: | ASHAIDAH AZLYA PUTRI |
Date Deposited: | 23 Oct 2023 06:52 |
Last Modified: | 23 Oct 2023 06:52 |
URI: | http://repository.mercubuana.ac.id/id/eprint/83059 |
Actions (login required)
View Item |