AKBARI, SHAFA NAYLA AISYAH SAYIDDINA (2023) PERANCANGAN DESAIN INTERIOR SUNFLOWER PRESCHOOL DI TANGERANG SELATAN. S1 thesis, Universitas Mercu Buana Jakarta.
Text (COVER)
01 COVER.pdf Download (726kB) |
|
Text (ABSTRAK)
02 ABSTRAK.pdf Download (245kB) |
|
Text (BAB I)
03 BAB 1.pdf Restricted to Registered users only Download (256kB) |
|
Text (BAB II)
04 BAB 2.pdf Restricted to Registered users only Download (2MB) |
|
Text (BAB III)
05 BAB 3.pdf Restricted to Registered users only Download (2MB) |
|
Text (BAB IV)
06 BAB 4.pdf Restricted to Registered users only Download (1MB) |
|
Text (BAB V)
07 BAB 5.pdf Restricted to Registered users only Download (213kB) |
|
Text (DAFTAR PUSTAKA)
08 DAFTAR PUSTAKA.pdf Restricted to Registered users only Download (232kB) |
|
Text (LAMPIRAN)
09 LAMPIRAN.pdf Restricted to Registered users only Download (1MB) |
Abstract
Preschools that prioritize environmental safety and health can help foster children’s creativity. In childhood, interest is a powerful motivator for learning and enhancing creativity. A lack of interest in learning can result in disinterest in a particular field. When children are interested in an activity, it becomes fun rather than boring while also increasing their curiosity and creativity. Early childhood education facilities provide various types of teaching to meet the needs of these children. Sunflower Preschool is an international-based preschool with a Montessori curriculum designed to suit the needs of early childhood. The atmosphere created emphasizes the use of eco-friendly materials. Based on an analysis of the needs of early childhood and parents with high social status, a contemporary style was chosen that fulfills function, aesthetics, style and latest design trends. Keywords: Preschool, Interior Design, Eco Friendly Sarana pendidikan pra sekolah yang ramah lingkungan, aman, sehat, dan berisifat edukatif yang dapat membantu perkembangan dan pertumbuhan kreatifitas anak. Pada masa kanak-kanak, minat merupakan sumber motivasi yang kuat untuk belajar dan meningkatkan kreatifitas. Kurangnya minat belajar dapat mengakibatkan kurangnya rasa ketertarikan pada suatu bidang tertentu. Bila anak-anak berminat pada suatu kegiatan, pengalaman mereka akan menjadi menyenangkan daripada mereka merasa bosan, hal tesebut juga dapat meningkatkan rasa keingintauan anak sehingga menciptakan kreatifitas. Dengan kebutuhan anak-anak ini maka disediakanlah sarana pendidikan anak usia dini dengan beragam jenis pengajarannya. Sunflower Preschool merupakan sebuah sarana pendidikan yang menyediakan tingkatan kelas untuk anak usia dini, yaitu pra – sekolah. Sunflower preschool adalah pra – sekolah berbasis internasional dengan kurikulum Montessori yang sudah dirancang sedemikian rupa sesuai dengan kebutuhan anak usia dini. Suasana yang dibuat mengedepankan penggunaan material yang eco-friendly. Berdasarkan Analisa kebutuhan anak usia dini dan orang tua yang bestatus sosial tinggi maka terpilih gaya kontemporer yang dapat memunuhi fungsi, estetika, gaya dan trend desain terkini. Kata Kunci: Pra – Sekolah, Desain Interior, Eco Friendly
Item Type: | Thesis (S1) |
---|---|
Call Number CD: | FDSK/DI. 23 008 |
NIM/NIDN Creators: | 41719010024 |
Uncontrolled Keywords: | Pra – Sekolah, Desain Interior, Eco Friendly |
Subjects: | 700 Arts/Seni, Seni Rupa, Kesenian > 720 Architecture/Arsitektur > 726 Buildings for Religious Architecture/Arsitektur Bangunan Keagamaan > 726.5 Church Architecture/Arsitektur Gereja > 726.51 Design, Decoration, Construction of Structural Elements/Desain, Dekorasi, Struktur 700 Arts/Seni, Seni Rupa, Kesenian > 740 Drawing and Decorative Art/Menggambar dan Seni Dekorasi > 747 Interior Decoration/Dekorasi Interior, Desain Interior |
Divisions: | Fakultas Desain dan Seni Kreatif > Desain Interior |
Depositing User: | CALVIN PRASETYO |
Date Deposited: | 20 Oct 2023 03:06 |
Last Modified: | 20 Oct 2023 03:06 |
URI: | http://repository.mercubuana.ac.id/id/eprint/82902 |
Actions (login required)
View Item |