HARIADI, INDRA (2023) PERMODELAN SISTEM DINAMIK KAPASITAS INOVASI DAERAH SEKTOR EKONOMI KREATIF APLIKASI DAN GAME DEVELOPER PROVINSI DKI JAKARTA. S2 thesis, Universitas Mercu Buana Jakarta.
|
Text (HAL COVER)
01 COVER.pdf Download (481kB) | Preview |
|
|
Text (ABSTRAK)
02 ABSTRAK.pdf Download (18kB) | Preview |
|
Text (BAB I)
03 BAB 1.pdf Restricted to Registered users only Download (292kB) |
||
Text (BAB II)
04 BAB 2.pdf Restricted to Registered users only Download (505kB) |
||
Text (BAB III)
05 BAB 3.pdf Restricted to Registered users only Download (258kB) |
||
Text (BAB IV)
06 BAB 4.pdf Restricted to Registered users only Download (639kB) |
||
Text (BAB V)
07 BAB 5.pdf Restricted to Registered users only Download (79kB) |
||
Text (DAFTAR PUSTAKA)
08 DAFTAR PUSTAKA.pdf Restricted to Registered users only Download (176kB) |
||
Text (LAMPIRAN)
09 LAMPIRAN.pdf Restricted to Registered users only Download (293kB) |
Abstract
The creative economy is a field enduring extremely rapid growth. One of the areas of concern is the subsector of application and game developers due to its contribution to increasing the gross regional domestic product and creating employment opportunities, particularly in the province of DKI Jakarta, Indonesia. This study aims to identify development models for the information and communication sector, particularly for application and game developers in DKI Jakarta. Through a mixed-methods approach, data and information were collected from key informants selected using a technique of purposive sampling. This study's findings indicate that the dynamic system method can be used as a development model for the application sector and game developers in DKI Jakarta, as it can potentially increase the benefits of program strategies that the DKI Tourism and Creative Economy Agency will implement. Keywords: Dynamic systems model, Creative economy, Innovation Capacity, Applications and Game Developers Ekonomi kreatif adalah bidang yang mengalami pertumbuhan yang sangat cepat. Salah satu area yang menjadi perhatian adalah subsektor pengembang aplikasi dan game karena kontribusinya terhadap peningkatan produk domestik bruto regional dan menciptakan peluang kerja, terutama di provinsi DKI Jakarta, Indonesia. Penelitian ini bertujuan untuk mengidentifikasi model pengembangan bagi sektor informasi dan komunikasi, khususnya untuk pengembang aplikasi dan game di DKI Jakarta. Melalui pendekatan metode campuran, data dan informasi dikumpulkan dari informan kunci yang dipilih menggunakan teknik purposive sampling. Temuan penelitian ini menunjukkan bahwa metode sistem dinamis dapat digunakan sebagai model pengembangan bagi sektor aplikasi dan pengembang game di DKI Jakarta, karena memiliki potensi untuk meningkatkan manfaat dari strategi program yang akan diimplementasikan oleh Badan Pariwisata dan Ekonomi Kreatif DKI Jakarta. Kata kunci: Model sistem dinamis, Ekonomi kreatif, Kapasitas inovasi, Pengembang Aplikasi dan Game.
Item Type: | Thesis (S2) |
---|---|
Call Number CD: | CD/551. 23 116 |
Call Number: | TM/51/23/122 |
NIM/NIDN Creators: | 55121110036 |
Uncontrolled Keywords: | Model sistem dinamis, Ekonomi kreatif, Kapasitas inovasi, Pengembang Aplikasi dan Game. |
Subjects: | 300 Social Science/Ilmu-ilmu Sosial > 330 Economics/Ilmu Ekonomi 300 Social Science/Ilmu-ilmu Sosial > 330 Economics/Ilmu Ekonomi > 330.1-330.9 Standard Subdivisions of Economics/Subdivisi Standar Dari Ilmu Ekonomi 600 Technology/Teknologi > 650 Management, Public Relations, Business and Auxiliary Service/Manajemen, Hubungan Masyarakat, Bisnis dan Ilmu yang Berkaitan > 658 General Management/Manajemen Umum |
Divisions: | Pascasarjana > Magister Manajemen |
Depositing User: | ADELINA HASNA SETIAWATI |
Date Deposited: | 28 Oct 2023 08:55 |
Last Modified: | 28 Oct 2023 08:55 |
URI: | http://repository.mercubuana.ac.id/id/eprint/82312 |
Actions (login required)
View Item |