PERANCANGAN ANIMASI BENTUK LIVE2D TENTANG BAHAYA BERMAIN GAME PADA ANAK

ARIF, NUR (2021) PERANCANGAN ANIMASI BENTUK LIVE2D TENTANG BAHAYA BERMAIN GAME PADA ANAK. S1 thesis, Universitas Mercu Buana Jakarta.

[img]
Preview
Text (HAL COVER)
1. Cover.pdf

Download (237kB) | Preview
[img] Text (BAB I)
2. Bab 1.pdf
Restricted to Registered users only

Download (51kB)
[img] Text (BAB II)
3. Bab 2.pdf
Restricted to Registered users only

Download (230kB)
[img] Text (BAB III)
4. Bab 3.pdf
Restricted to Registered users only

Download (354kB)
[img] Text (BAB IV)
5. Bab 4.pdf
Restricted to Registered users only

Download (1MB)
[img] Text (BAB V)
6. Bab 5.pdf
Restricted to Registered users only

Download (195kB)
[img] Text (DAFTAR PUSTAKA)
7. Daftar Pustaka.pdf
Restricted to Registered users only

Download (89kB)
[img] Text (LAMPIRAN)
8. Lampiran.pdf
Restricted to Registered users only

Download (254kB)

Abstract

Children are a period of development where children do something interesting around them, especially games. To be able to design animation in the form of live2D about the dangers of playing games in children, it is an effort to increase the awareness of children and parents as a means of information. With this animation in the form of live2D is an action to prevent excessive addiction to playing games in children and also raise awareness for parents to supervise children in playing games. Before a making live2D animation, the writer must find the data and understand the information that will be created for the target. In this final project using a cartoon-based campaign media where information can be enjoyed by the target. Keywords: Children, growth, Live2D, animation, Game Anak-anak merupakan masa perkembangan yang dimana anak melakukan sesuatu hal yang menarik disekitarnya terutama game. Untuk bisa merancang animasi dengan bentuk live2D tentang bahaya bermain game pada anak upaya meningkatkan kesadaran anak dan orang tua sebagai sarana informasi. Dengan ini animasi dengan bentuk live2D ini merupakan sebuah tindakan untuk mencegah kecanduan bermain game pada anak secara berlebihan dan juga meningkatkan kesadaran kepada orang tua untuk mengawasi anak dalam bermain game. Sebelum membuat animasi live2D penulis harus mencari data dan memahami informasi yang akan dibuat untuk target. Pada tugas akhir ini menggunakan media kampanye dengan berbasis gambar kartun yang dimana informasi bisa dinikmati oleh target. Kata Kunci: Anak, pertumbuhan, Live2D, animasi, Game

Item Type: Thesis (S1)
NIM/NIDN Creators: 42317010001
Uncontrolled Keywords: Anak, pertumbuhan, Live2D, animasi, Game
Subjects: 700 Arts/Seni, Seni Rupa, Kesenian > 790 Recreational and Performing Arts/Olah Raga dan Seni Pertunjukan > 790.1-790.9 Standard Subdivisions of Recreational and Performing Arts/Subdivisi Standar dari Olah Raga dan Seni Pertunjukan > 790.1 Recreational Activities, Games/Aktivitas Rekreasi, Permainan
700 Arts/Seni, Seni Rupa, Kesenian > 790 Recreational and Performing Arts/Olah Raga dan Seni Pertunjukan > 793 Indoor Game and Amusements/Permainan dalam Ruangan, Hiburan dalam Ruangan
Divisions: Fakultas Desain dan Seni Kreatif > Desain Komunikasi Visual
Depositing User: Dede Muksin Lubis
Date Deposited: 29 Sep 2023 00:51
Last Modified: 29 Sep 2023 00:51
URI: http://repository.mercubuana.ac.id/id/eprint/81569

Actions (login required)

View Item View Item