TAMAMI, MUHAMAD WAFRIE JIHAN (2021) PERANCANGAN IDENTITAS VISUAL USAHA KEDAI KOPI.LOC. S1 thesis, Universitas Mercu Buana Jakarta.
|
Text (HAL COVER)
COVER.pdf Download (283kB) | Preview |
|
Text (BAB I)
BAB 1.pdf Restricted to Registered users only Download (171kB) |
||
Text (BAB II)
BAB 2.pdf Restricted to Registered users only Download (221kB) |
||
Text (BAB III)
BAB 3.pdf Restricted to Registered users only Download (204kB) |
||
Text (BAB IV)
BAB 4.pdf Restricted to Registered users only Download (1MB) |
||
Text (BAB V)
BAB 5.pdf Restricted to Registered users only Download (582kB) |
||
Text (DAFTAR PUSTAKA)
DAFTAR PUSTAKA.pdf Restricted to Registered users only Download (85kB) |
||
Text (LAMPIRAN)
LAMPIRAN.pdf Restricted to Registered users only Download (662kB) |
Abstract
The rapid growth of coffee shops makes the competition between coffee shops increasingly fierce. Coffee shop owners must do various ways so that their coffee shops can be known and remembered by consumers. Therefore, visual identity is something that a coffee shop must have to differentiate one coffee shop from another. KOPI.LOC has not been able to visually describe the characteristics of a coffee shop business, so it still does not show the characteristics of the business. The application of the visual identity of the KOPI.LOC shop is very minimal. There has been no application of visual identity on employee uniforms, business cards, information media and other promotional media. This design uses qualitative methods with the aim of in-depth analysis of KOPI.LOC. The data was obtained by interviewing the owner of KOPI.LOC and observing the place of business. The results of visual identity design work include logos, Graphic Standard Manuals, as well as applications to supporting media, information media and KOPI.LOC shop promotion media. The results of this design are expected to expand the target market, build a strong and positive image in the community. Keywords: Visual Identity, Coffee Shop, KOPI.LOC Pesatnya pertumbuhan kedai kopi membuat persaingan antar kedai kopi semakin ketat. Pemilik kedai kopi harus melakukan berbagai cara agar kedai kopinya dapat dikenal dan diingat oleh konsumen. Oleh sebab itu, identitas visual menjadi suatu hal yang harus dimiliki sebuah kedai kopi untuk menjadi pembeda antara kedai kopi yang satu dengan kedai kopi yang lainnya. KOPI.LOC belum dapat menjelaskan ciri khas pada usaha kedai kopi secara visual, sehingga masih kurang menunjukkan ciri khas dari usaha tersebut. Pengaplikasian identitas visual kedai KOPI.LOC sangat minim. Belum terdapat pengaplikasian identitas visual pada seragam pegawai, kartu nama, media informasi dan media promosi lainnya. Perancangan ini menggunakan metode kualitatif dengan tujuan untuk menganalisa secara mendalam pada KOPI.LOC. Data diperoleh dengan cara wawancara dengan owner KOPI.LOC dan observasi pada tempat usaha. Hasil karya perancangan identitas visual meliputi logo, Graphic Standard Manual, serta penerapan pada media pendukung, media informasi dan media promosi kedai KOPI.LOC. Hasil dari perancangan ini diharapkan dapat memperluas target pasar, membangun citra yang kuat dan positif pada masyarakat. Kata Kunci: Identitas visual, Kedai Kopi, KOPI.LOC
Item Type: | Thesis (S1) |
---|---|
NIM/NIDN Creators: | 42316010069 |
Uncontrolled Keywords: | Identitas visual, Kedai Kopi, KOPI.LOC |
Subjects: | 600 Technology/Teknologi > 680 Manufacture For Specific Uses/Industri Pembuatan produk untuk penggunaan tertentu 600 Technology/Teknologi > 680 Manufacture For Specific Uses/Industri Pembuatan produk untuk penggunaan tertentu > 680.1-680.9 Standard Subdivisions of Manufacture For Specific Uses/Subdivisi Standar Dari Industri Pembuatan Produk Untuk Penggunaan Tertentu |
Divisions: | Fakultas Desain dan Seni Kreatif > Desain Komunikasi Visual |
Depositing User: | ADELINA HASNA SETIAWATI |
Date Deposited: | 23 Jun 2023 09:18 |
Last Modified: | 23 Jun 2023 09:18 |
URI: | http://repository.mercubuana.ac.id/id/eprint/78430 |
Actions (login required)
View Item |