PERANCANGAN KAMPANYE SOSIAL MENGENAI COVID 19 DI STASIUN KRL

FAHRIZAL, YUSUF (2021) PERANCANGAN KAMPANYE SOSIAL MENGENAI COVID 19 DI STASIUN KRL. S1 thesis, Universitas Mercu Buana Jakarta.

[img]
Preview
Text (HAL COVER)
1.cover.pdf

Download (310kB) | Preview
[img] Text (BAB I)
2.bab 1.pdf
Restricted to Registered users only

Download (30kB)
[img] Text (BAB II)
3.bab 2.pdf
Restricted to Registered users only

Download (138kB)
[img] Text (BAB III)
4.bab 3.pdf
Restricted to Registered users only

Download (156kB)
[img] Text (BAB IV)
5.bab 4.pdf
Restricted to Registered users only

Download (723kB)
[img] Text (BAB V)
6.bab 5.pdf
Restricted to Registered users only

Download (241kB)
[img] Text (DAFTAR PUSTAKA)
7.Daftar Pustaka.pdf
Restricted to Registered users only

Download (24kB)
[img] Text (LAMPIRAN)
8.Lampiran.pdf
Restricted to Registered users only

Download (188kB)

Abstract

Corona virus (Covid-19) is a large family of viruses that cause respiratory tract infections, ranging from the common cold to serious illnesses such as Middle East Respiratory Syndrome (MERS) and Severe Acute Respiratory Syndrome (SARS). The disease is mainly spread between people through respiratory droplets from coughs and sneezes. This disease outbreak has shaken the world community so much, that almost 200 countries in the world have been infected by this virus, including Indonesia. Responding to this problem, there needs to be a movement such as a social campaign to invite the public to realize that it is important to keep a distance at KRL stations and to use masks properly and properly. true because the covid 19 virus does not know that young or old can be affected by the virus. In campaigning for the selection of the main media and supporting media, it is an important factor in conveying ideas, ideas, and beliefs so that these values can be conveyed in an effective and maximal way. Keywords: Campaign, Covid 19, Poster, KRL Station Corona virus (Covid-19) merupakan keluarga besar virus yang menyebabkan penyakit infeksi saluran pernapasan, mulai flu biasa hingga penyakit yang serius seperti Middle East Respiratory Syndrome (MERS) dan Sindrom Pernapasan AkutBerat/ Severe Acute Respiratory Syndrome (SARS). Penyakit ini terutama menyebar di antara orang-orang melalui tetesan pernapasan dari batuk dan bersin. Wabah penyakit ini begitu sangat mengguncang masyarakat dunia, hingga hampir 200 Negara di Dunia terjangkit oleh virus ini termasuk Indonesia.Merespon masalah tersebut perlu adanya gerakan seperti kampanye sosial untuk mengajak masyarakat untuk menyadari bahwa pentingnya untuk jaga jarak di Stasiun KRL dan menggunakan masker dengan baik dan benar karena virus covid 19 tidak mengenal muda atau tua bisa terkena virus nya ,Dalam berkampanye pemilihan media utama dan media pendukung merupakan faktor penting dalam menyampaikan ide, gagasan, maupun kepercayaan agar nilai-nilai tersebut dapat disampaikan dengan cara yang efektif dan semaksimal mungkin. Kata Kunci :Kampanye,Covid 19,Poster,Stasiun KRL

Item Type: Thesis (S1)
NIM/NIDN Creators: 42316010059
Uncontrolled Keywords: Kampanye,Covid 19,Poster,Stasiun KRL
Subjects: 600 Technology/Teknologi > 680 Manufacture For Specific Uses/Industri Pembuatan produk untuk penggunaan tertentu
600 Technology/Teknologi > 680 Manufacture For Specific Uses/Industri Pembuatan produk untuk penggunaan tertentu > 680.1-680.9 Standard Subdivisions of Manufacture For Specific Uses/Subdivisi Standar Dari Industri Pembuatan Produk Untuk Penggunaan Tertentu
Divisions: Fakultas Desain dan Seni Kreatif > Desain Komunikasi Visual
Depositing User: ADELINA HASNA SETIAWATI
Date Deposited: 23 Jun 2023 09:08
Last Modified: 23 Jun 2023 09:08
URI: http://repository.mercubuana.ac.id/id/eprint/78429

Actions (login required)

View Item View Item