HUBUNGAN ANTARA STRATEGI REGULASI EMOSI KOGNITIF DENGAN KESEJAHTERAAN GURU DI KECAMATAN KAMPUNG RAKYAT

PANGGABEAN, FITRI (2023) HUBUNGAN ANTARA STRATEGI REGULASI EMOSI KOGNITIF DENGAN KESEJAHTERAAN GURU DI KECAMATAN KAMPUNG RAKYAT. S1 thesis, Universitas Mercu Buana Jakarta.

[img]
Preview
Text (HAL COVER)
01. COVER.pdf

Download (675kB) | Preview
[img]
Preview
Text (ABSTRAK)
02. ABSTRAK.pdf

Download (219kB) | Preview
[img] Text (BAB I)
03. BAB I.pdf
Restricted to Registered users only

Download (296kB)
[img] Text (BAB Ii)
04. BAB II.pdf
Restricted to Registered users only

Download (283kB)
[img] Text (BAB III)
05. BAB III.pdf
Restricted to Registered users only

Download (293kB)
[img] Text (BAB IV)
06. BAB IV.pdf
Restricted to Registered users only

Download (399kB)
[img] Text (BAB V)
07. BAB V.pdf
Restricted to Registered users only

Download (220kB)
[img] Text (DAFTAR PUSTAKA)
08. DAFTAR PUSTAKA.pdf
Restricted to Registered users only

Download (283kB)
[img] Text (LAMPIRAN)
09. LAMPIRAN.pdf
Restricted to Registered users only

Download (314kB)

Abstract

This study aims to determine whether there is a relationship between cognitive emotional regulation strategies and teacher welfare in Kampung Rakyat Subdistrict. In this study using quantitative research methods with correlational analysis techniques, sampling using accidental sampling and the subjects in this study were 116 teachers who taught in Kampung Rakyat District. The measuring instrument used is the TWBS (Teacher Well-Being Scale) consisting of 3 dimensions and CERQ (Cognitive Emotion Regulation Questionnaire) consisting of 9 dimensions. The results of this study show that only the refocus on planning dimension has a significant positive relationship with teacher welfare. Keywords: Teacher, Teacher Wellbeing, Cognitive Regulation Strategies Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui apakah terdapat hubungan antara strategi regulasi emosi kognitif dengan kesejahteraan guru di Kecamatan Kampung Rakyat. Dalam penelitian ini menggunakan metode penelitian kuantitatif dengan teknik analisis korelasional, pengambilan sampel menggunakan accidental sampling dan subjek dalam penelitian ini berjumlah 116 guru yang mengajar di Kecamatan Kampung Rakyat. Alat ukur yang digunakan yaitu TWBS (Teacher Well-Being Scale) yang telah diadaptasi oleh Dearly (2020) terdiri dari 3 dimensi dan CERQ (Cognitive Emotion Regulation Questionnaire) terdiri dari 9 dimensi. Hasil dari penelitian ini menunjukan hanya dimensi refocus on planning yang memiliki hubungan positif signifikan dengan kesejahteraan guru. Kata Kunci:Guru, Kesejahteraan Guru, Strategi Regulasi Kognitif

Item Type: Thesis (S1)
Call Number CD: FP/PSI. 23 055
Call Number: SP/61/23/041
NIM/NIDN Creators: 46118010065
Uncontrolled Keywords: Guru, Kesejahteraan Guru, Strategi Regulasi Kognitif
Subjects: 100 Philosophy and Psychology/Filsafat dan Psikologi > 150 Psychology/Psikologi > 150.1-150.9 Standard Subdivisions of Psychology/Subdivisi Standar Dari Psikologi, Ilmu Jiwa > 150.2 Miscellany of Psychology/Aneka Ragam di Bidang Psikologi
100 Philosophy and Psychology/Filsafat dan Psikologi > 150 Psychology/Psikologi > 150.1-150.9 Standard Subdivisions of Psychology/Subdivisi Standar Dari Psikologi, Ilmu Jiwa > 150.3 Dictionaries and Encyclopedia of Psychology/Kamus Psikologi, Ensiklopedia Psikologi
100 Philosophy and Psychology/Filsafat dan Psikologi > 150 Psychology/Psikologi > 150.1-150.9 Standard Subdivisions of Psychology/Subdivisi Standar Dari Psikologi, Ilmu Jiwa > 150.7 Education of Psychology/Pendidikan Psikologi
Divisions: Fakultas Psikologi > Psikologi
Depositing User: MILA RISKA
Date Deposited: 06 May 2023 07:40
Last Modified: 06 May 2023 07:40
URI: http://repository.mercubuana.ac.id/id/eprint/75626

Actions (login required)

View Item View Item