ROSYIDAH, NUR (2022) ”PENGARUH KECEMASAN AKADEMIK DARI PENGGUNAAN MEDIA BELAJAR ONLINE TERHADAP PRESTASI BELAJAR PADA SISWA MENENGAH ATAS DI LEMBAGA KURSUS BAHASA INGGRIS (KBEC) JAKARTA”. S1 thesis, Universitas Mercu Buana Jakarta.
|
Text (HAL COVER)
01 Cover.pdf Download (331kB) | Preview |
|
|
Text (ABSTRAK)
02 Abstrak.pdf Download (142kB) | Preview |
|
Text (BAB I)
03 Bab 1.pdf Restricted to Registered users only Download (213kB) |
||
Text (BAB II)
04 Bab 2.pdf Restricted to Registered users only Download (219kB) |
||
Text (BAB III)
05 Bab 3.pdf Restricted to Repository staff only Download (301kB) |
||
Text (BAB IV)
06 Bab 4.pdf Restricted to Registered users only Download (236kB) |
||
Text (BAB V)
07 Bab 5.pdf Restricted to Registered users only Download (103kB) |
||
Text (DAFTAR PUSTAKA)
08 Daftar Pustaka.pdf Restricted to Registered users only Download (111kB) |
||
Text (LAMPIRAN)
09 Lampiaran.pdf Restricted to Registered users only Download (433kB) |
Abstract
Learning achievements are the abilities that students have after receiving learning experience. In the current pandemic situation, children who receive formal and non-formal education feel more frustrated due to a variety of factors. One of the most common reasons for students to feel frustrated and anxious is because of the value of parents’ requirements for homework or the value of their studies. The aim of the research is to obtain empirical evidence of the impact of academic anxiety or the use of online learning media on the learning performance of children taking formal and non-formal education. The method used is quantitative, with the questionnaire as a data collection tool. The study population was adolescent men and women aged 17-19 years. The sample was used by 162 respondents using random sampling. The study used four test assessment criteria: writing test, listening test, speaking test, and vocabulary test to measure learning performance associated with the academic anxiety scale. Based on data analysis, the results of the study showed SIG. Values greater than.05 (p > .05) so that it has the meaning that academic anxiety has no influence on student learning performance. Keywords: Academic Anxiety, Learning Achievement Prestasi belajar merupakan kemampuan-kemampuan dimiliki siswa setelah menerima pengalaman belajar. Dalam situasi pandemi saat ini, anakanak yang menerima pendidikan formal dan nonformal merasa lebih frustrasi karena berbagai faktor. Salah satu alasan paling umum bagi siswa untuk merasa frustrasi dan cemas adalah karena nilai persyaratan orang tua untuk pekerjaan rumah ataupun nilai dalam masa studi belajar mereka. Tujuan yang ingin dicapai dalam penelitian adalah untuk mendapatkan bukti empiris mengenai adanya pengaruh kecemasan akademik dari penggunaan media belajar online terhadap prestasi belajar anak yang mengambil pendidikan formal dan non formal. Metode yang digunakan adalah kuantitatif dengan kuesioner sebagai alat pengumpulan data. Populasi penelitian ini adalah remaja laki-laki dan perempuan usia 17 - 19 tahun. Sampel yang digunakan sebanyak 162 responden dengan menggunakan metode random sampling. Penelitian ini menggunakan 4 kriteria penilaia tes yaitu writing test, listening test, speaking test, dan vocabulary test untuk mengukur prestasi belajar yang dihubungkan dengan skala kecemasan akademik. Berdasarkan analisis data, hasil penelitian menunjukkan nilai sig. lebih dari .05 (p > .05) sehingga hal tersebut memiliki arti bahwa kecemasan akademik tidak memiliki pengaruh terhadap prestasi belajar siswa. Kata Kunci : Kecemasan Akademik, Prestasi Belajar
Actions (login required)
View Item |