SAPUTRI, YENNI (2014) EFISIENSI WAKTU TINGGAL (DWELLING TIME) DI PELABUHAN TANJUNG PRIOK DENGAN PENDEKATAN ANTRIAN. S2 thesis, Universitas Mercu Buana Jakarta-Menteng.
Text (Cover)
Hal Cover.pdf Download (319kB) |
|
Text (Abstrak)
Abstract.pdf Download (92kB) |
|
Text (Bab 1)
BAB I Tesis.pdf Restricted to Registered users only Download (136kB) |
|
Text (Bab 2)
BAB II Tesis.pdf Restricted to Registered users only Download (306kB) |
|
Text (Bab 3)
BAB III_FIX.pdf Restricted to Registered users only Download (350kB) |
|
Text (Bab 4)
BAB IV Tesis.pdf Restricted to Registered users only Download (165kB) |
|
Text (Bab 5)
BAB V_FIX.pdf Restricted to Registered users only Download (435kB) |
|
Text (Bab 6)
BAB VI Tesis rev.pdf Restricted to Registered users only Download (90kB) |
|
Text (Daftar Pustaka)
DAFTAR PUSTAKA, LAMPIRAN, CV.pdf Restricted to Registered users only Download (695kB) |
Abstract
The purpose of this research is to know the stages where the dwelling time component which dominates the time and what is the cause and to give the proposed efficiency which is dwelling time become less to three days with an approach method of the queue. Methods used in this study is a descriptive quantitative analysis for problem solving using the approach method of the queue. The research did for 24 hours nonstop from 00.00-23.59 on 01-31 December 2013 at Tanjung Priok Port to get the number of the arrival containers, containers arrival time and the time of containers import service on the red line. From the results of data calculation can be known that dwelling time is started from the time a container unloaded from a ship until the container leaves out of the terminal. To reduce the dwelling time need to add physical checker service nonstop by adding officer employed in 3 shifts. Keywords: Queue, Efficiency, Dwelling Time Tujuan dari penelitian ini adalah untuk mengetahui tahapan mana dalam komponen waktu tinggal yang mendominasi waktu dan apa penyebabnya serta memberi usulan efisiensi waktu tinggal menjadi 3 hari dengan pendekatan metode antrian. Metode yang digunakan dalam penelitan ini adalah analisa deskriptif kuantitatif untuk problem solving menggunakan pendekatan metode antrian. Penelitian dilakukan di Pelabuhan Tanjung Priok pada tanggal 01 – 31 Desember 2013 dan selama 24 jam nonstop dari pukul 00.00-23.59 WIB untuk mendapatkan data jumlah kedatangan peti kemas, waktu kedatangan peti kemas, dan waktu pelayanan peti kemas import pada jalur merah. Dari hasil perhitungan data dapat diketahui bahwa waktu tinggal dihitung mulai dari suatu peti kemas dibongkar dari kapal sampai peti kemas tersebut keluar meninggalkan terminal. Untuk menurunkan waktu tinggal dilakukan penambahan jam pelayanan pemeriksaan fisik secara nonstop yaitu dengan menambah petugas yang untuk 3 shift. Kata Kunci : Antrian, Efisiensi, Waktu Tinggal
Item Type: | Thesis (S2) |
---|---|
Call Number CD: | CDT-551-14-018 |
NIM/NIDN Creators: | 55111120085 |
Uncontrolled Keywords: | Queue, Efficiency, Dwelling Time, Antrian, Efisiensi, Waktu Tinggal, mps, manajemen pemasaran |
Subjects: | 600 Technology/Teknologi > 650 Management, Public Relations, Business and Auxiliary Service/Manajemen, Hubungan Masyarakat, Bisnis dan Ilmu yang Berkaitan > 658 General Management/Manajemen Umum |
Divisions: | Pascasarjana > Magister Manajemen |
Depositing User: | ORYZA LUVITA |
Date Deposited: | 28 May 2022 07:52 |
Last Modified: | 27 Jun 2022 06:07 |
URI: | http://repository.mercubuana.ac.id/id/eprint/62066 |
Actions (login required)
View Item |