HIMAWAN, HENDRYAS M. PANDU (2009) PENYUSUNAN STRATEGI PEMASARAN PT. TIMAH (PERSERO) TBK. S2 thesis, Universitas Mercu Buana Jakarta-Menteng.
|
Text (Hal Cover)
01.COVER.pdf Download (24kB) | Preview |
|
|
Text (Abstrak)
02.ABSTRAK.pdf Download (38kB) | Preview |
|
|
Text (Daftar Isi)
03.DAFTAR ISI.pdf Download (38kB) | Preview |
|
Text (Bab 1)
04.BAB I.pdf Restricted to Registered users only Download (65kB) |
||
Text (Bab 2)
05.BAB II.pdf Restricted to Registered users only Download (531kB) |
||
Text (Bab 3)
06.BAB III.pdf Restricted to Registered users only Download (320kB) |
||
Text (Bab 4)
07.BAB IV.pdf Restricted to Registered users only Download (42kB) |
||
Text (Bab 5)
08.BAB V.pdf Restricted to Registered users only Download (118kB) |
||
Text (Bab 6)
09.BAB VI.pdf Restricted to Registered users only Download (49kB) |
||
Text (Daftar Pustaka)
10.DAFTAR PUSTAKA.pdf Restricted to Registered users only Download (133kB) |
Abstract
PT. Timah (Persero) Tbk is a company of tin metal in the world. Company's view of the world tin market still has a bright prospect to be reviewed if the future of the world's limited supply of tin is still lack of supply. Available data Commodity Research Unit (CRU), the independent research institute based in London, the needs of tin in the international market in 2008 is estimated to reach 375,300 metric tons (MT). That number exceeds the number of recorded production of 361,000 MT. That is, there is lack of supply of 14,200 MT or equal to 3.81 percent of the world tin consumption. Therefore PT Timah (Persero) Tbk and subsidiaries strive to keep struggling to maintain continuance of his life with the right to apply to strategy to face strict competition. The process of decision making in the company strategic always associated with the development of the mission, goals, strategies, and company policy. In applying the appropriate strategy by the company, made three phases, namely: (1) The data collection, (2) The analysis and matching, and (3) The decision- making. Stage of data collection is done to identify the overall strengths, weaknesses, business opportunities, and threats that are owned by the company with the environmental analysis. The next stage is the stage of analysis and matching is done by using the SWOT matrix for classifying all the opportunities and threats faced and adapted to the strengths and weaknesses that exist, the analysis of factors internal and external factors to determine the size of the weight of each factor is determined based on the results of the questionnaire that given to the respondents. And continued with the IE Matrix, SPACE Matrix, to the Grand Strategy Matrix that can be obtained strategic positions the company and determines the exact strategy company at this time. Stage of decision making is done to determine strategy priority, and the factors that play a role in implementing these strategies. PT. Timah (Persero) Tbk merupakan perusahaan penghasil logam timah terbesar di dunia. Perseroan melihat pasar timah dunia masih memiliki prospek cerah ke depannya jika ditinjau dari keterbatasan persediaan timah dunia masih kekurangan pasokan. Sesuai data Commodity Research Unit (CRU), lembaga riset independen yang berbasis di London, kebutuhan timah di pasar internasional tahun 2008 diperkirakan mencapai 375.300 metrik ton (MT). Angka itu melampaui angka produksi yang tercatat 361.000 MT. Artinya, ada kekurangan pasokan 14.200 MT atau setara 3,81 persen untuk konsumsi timah dunia. Maka dari itu PT Timah (Persero) Tbk dan anak perusahaannya berusaha untuk tetap berjuang mempertahankan kelangsungan hidupnya dengan menerapkan strategi yang tepat guna untuk menghadapi ketatnya persaingan. Proses pengambilan keputusan strategis di dalam perusahaan selalu berkaitan dengan pengembangan misi, tujuan, strategi, dan kebijakan perusahaan. Dalam menerapkan strategi yang tepat oleh perusahaan, dilakukan tiga tahap, yaitu : (1) Tahap pengumpulan data, (2) Tahap analisis dan pencocokan, dan (3) Tahap pengambilan keputusan. Tahap pengumpulan data dilakukan dengan mengidentifikasi keseluruhan kekuatan, kelemahan, peluang usaha, dan ancaman yang dimiliki oleh perusahaan dengan menggunakan analisa lingkungan. Tahap selanjutnya ialah tahap analisis dan pencocokan yang dilakukan dengan menggunakan Matriks SWOT untuk mengklasifikasi segala faktor peluang dan ancaman yang dihadapi dan disesuaikan dengan kekuatan dan kelemahan yang ada, analisis faktor internal dan faktor eksternal untuk menentukan besarnya bobot tiap faktor yang ditentukan berdasarkan hasil pengolahan kuesioner yang diberikan kepada responden. Dan dilanjutkan dengan Matriks IE, Matriks SPACE, hingga Matriks Grand Strategy sehingga dapat diperoleh posisi strategis perusahaan dan menentukan strategi yang tepat untuk perusahaan saat ini. Tahap pengambilan keputusan dilakukan untuk menentukan strategi prioritas, dan faktor yang berperan dalam mengimplementasikan strategi tersebut.
Item Type: | Thesis (S2) |
---|---|
Call Number CD: | CDT-551-09-107 |
NIM/NIDN Creators: | 5510411-041 |
Uncontrolled Keywords: | mps, manajemen pemasaran |
Subjects: | 600 Technology/Teknologi > 650 Management, Public Relations, Business and Auxiliary Service/Manajemen, Hubungan Masyarakat, Bisnis dan Ilmu yang Berkaitan > 658 General Management/Manajemen Umum |
Divisions: | Pascasarjana > Magister Manajemen |
Depositing User: | ORYZA LUVITA |
Date Deposited: | 10 May 2022 06:47 |
Last Modified: | 14 Jul 2022 02:57 |
URI: | http://repository.mercubuana.ac.id/id/eprint/60923 |
Actions (login required)
View Item |