RASYID, MUHAMMAD YUSUF AR (2020) PERSEPSI KHALAYAK TERHADAP DUNIA KERJA BROADCASTING PADA TAYANGAN “THE EAST” NET TV (Survey terhadap Mahasiswa Universitas Mercu Buana Jurusan Broadcasting. S1 thesis, Universitas Mercu Buana.
|
Text (HALAMAN COVER)
COVER.pdf Download (330kB) | Preview |
|
Text (BAB 1)
BAB 1.pdf Restricted to Registered users only Download (286kB) |
||
Text (BAB 2)
BAB II.pdf Restricted to Registered users only Download (382kB) |
||
Text (BAB 3)
BAB III.pdf Restricted to Registered users only Download (426kB) |
||
Text (BAB 4)
BAB IV.pdf Restricted to Registered users only Download (368kB) |
||
Text (BAB 5)
BAB V.pdf Restricted to Registered users only Download (282kB) |
||
Text (DAFTAR PUSTAKA)
DAFTAR PUSTAKA.pdf Restricted to Registered users only Download (208kB) |
||
Text (LAMPIRAN)
LAMPIRAN.pdf Restricted to Registered users only Download (445kB) |
Abstract
Communication requires a medium to send messages to audiences, one of which is mass communication. In line with the development of mass media, television in Indonesia has also experienced rapid growth. It can see from the increasing number of television stations that enliven the television industry. The main problem in this research is how the perceptions of the students of Mercu Buana University, Broadcasting Department, batch 2017 of the world of broadcasting work on The East NET TV program. The purpose of this study is to find out and explain the perceptions of the students of Mercu Buana University, Broadcasting Department, batch 2017 of the world of work Broadcasting on The East NET TV program. The theory used is perception, which explains the process of gathering information and giving meaning. As with sensations, the perception of each person is different. The research method used is a survey method. The authors collect information from respondents by distributing questionnaires to 53 respondents of the University of Mercu Buana, Broadcasting Department, class of 2017 who watched The East on NET TV—taken using a purposive sampling technique. Then the data is processed using a Likert scale and analyzed descriptively. The results obtained from the percentage of recapitulation data reached 60.4%, which is positive. It means that students know and get knowledge about broadcasting on these shows. Keywords: Television, Perception, Broadcasting Komunikasi membutuhkan sebuah media untuk mengirimkan pesannya kepada khalayak, salah satunya adalah komunikasi massa. Sejalan dengan perkembangan media massa, televisi di Indonesia juga mengalami perkembangan yang sangat pesat. Ini dapat dilihat dari semakin banyaknya stasiun televisi yang meramaikan industri televisi. Pokok permasalahan dalam penelitian ini adalah bagaimana persepsi mahasiswa Universitas Mercu Buana Jurusan Broadcasting angkatan 2017 terhadap dunia kerja Broadcasting pada tayangan The East NET TV. Tujuan dalam penelitian ini adalah ingin mengetahui dan menjelaskan persepsi mahasiswa Universitas Mercu Buana Jurusan Broadcasting angkatan 2017 terhadap dunia kerja Broadcasting pada tayangan The East NET TV. Teori yang digunakan ialah persepsi yang dimana menjelaskan proses mengumpulkan informasi dan pemberian makna. Seperti juga halnya dengan sensasi, persepsi pada setiap orang juga berbeda. Metode penelitian yang digunakan adalah metode survey, dimana penulis mengumpulkan informasi dari responden dengan menyebarkan kuisioner kepada 53 responden mahasiswa Universitas Mercu Buana Jurusan Broadcasting angkatan 2017 yang menonton tayangan The East di NET TV. Diambil menggunakan teknik purposive sampling. Kemudian data tersebut diolah dengan menggunakan skala Likert dan dianalisis secara deskriptif. Hasil penelitian diperoleh dari presentase data rekapitulasi yang mencapai angka 60,4% yaitu positif. Berarti mahasiswa mengetahui dan mendapatkan pengetahuan mengenai broadcasting pada tayangan tersebut. Kata Kunci : Televisi, Persepsi, Broadcasting
Actions (login required)
View Item |