RACHMANDANI, MUHAMMAD (2020) HUBUNGAN LEARNING AGILITY DAN INNOVATIVE BEHAVIOR PADA PEKERJA YANG MENEMPUH PENDIDIKAN SEBAGAI MAHASISWA REGULER DUA DI UNIVERSITAS MERCU BUANA MENTENG. S1 thesis, Universitas Mercu Buana Jakarta.
|
Text (HALAMAN COVER)
01 Cover.pdf Download (858kB) | Preview |
|
Text (BAB 1)
02 Bab 1.pdf Restricted to Registered users only Download (236kB) |
||
Text (BAB 2)
03 Bab 2.pdf Restricted to Registered users only Download (353kB) |
||
Text (BAB 3)
04 Bab 3.pdf Restricted to Registered users only Download (341kB) |
||
Text (BAB 4)
05 Bab 4.pdf Restricted to Registered users only Download (331kB) |
||
Text (BAB 5)
06 Bab 5.pdf Restricted to Registered users only Download (208kB) |
||
Text (DAFTAR PUSTAKA)
07 Daftar Pustaka.pdf Restricted to Registered users only Download (280kB) |
||
Text (LAMPIRAN)
08 Lampiran.pdf Restricted to Registered users only Download (1MB) |
Abstract
This is an research that explore the relationship of learning agility and innovative behavior. Learning agility is mainly focus on human behavior, high-level cognitive processing, and subsequently learn from the experience and apply it in the work place or every day life that required challenge. Different from learning agility, Innovative Behavior are ability to generate, promote, and implementing new idea to make work easier and also to complete the challenge. A total of 111 worker, 46 man and 65 women who studying at Mercu Buana University were choose for fill the questionnare online or offline. In this study, researcher use conveniece sampling method to conduct the research and SPSS or Statistical Package for the Social Sciences version 24 to analyze the data. According to the result, there is positive relationship between learning agility and innovative behavior on worker that studying at Mercu Buana University with correlation pearson 0,738 and sig. (2-tailled) 0,00 smaller than 0,05. There is also appear that learning agility and innovative behavior has no impact on either age and gender. Keyword: Learning Agility, Innovative Behavior, Employee Tugas akhir ini adalah penelitian yang menyelidiki hubungan learning agility dan innovative behavior. Learning agility mempunyai fokus pada perilaku manusia, pemrosesan kognitif tingkat tinggi, dan secara tidak sadar belajar dari pengalaman dan kemudian diaplikasikan pada lingkungan kerja dan kehidupan sehari-hari yang membutuhkan suatu tantangan. Berbeda dengan learning agility, innovative behavior adalah kemampuan untuk menghasilkan, mempromosikan, dan mengimplementasikan sebuah ide baru untuk membuat pekerjaan lebih mudah dan menyelesaikan suatu tantangan. Total 111 pekerja terdiri dari 46 laki-laki dan 65 perempuan yang menempuh pendidikan di Universitas Mercu Buana dipilih menjadi partisipan dalam bentuk kuesioner online atau offline. Dalam penelitian ini, peneliti mempergunakan metode convenience sampling dan SPSS atau Statistical Package for the Social Sciences versi 24 dipilih sebagai pengolahan data. Berdasarkan hasil yang diterima, terdapat hubungan positif antara learning agility dan innovative behavior pada pekerja yang menempuh pendidikan di Universitas Mercu Buana Menteng dengan nilai pearson 0,738 dan nilai sig. (2-tailled) 0,00 lebih kecil dari 0,05. Penelitian ini juga menghasilkan bahwa jenis kelamin dan usia tidak memiliki dampak terhadap learning agility dan innovative behavior. Keyword: Learning Agility, Innovative Behavior, Employee
Actions (login required)
View Item |