SETIANINGSIH, LENI (2019) STRATEGI PROMOSI HEDTUTU SKIN SOLUTION MELALUI MEDIA SOSIAL INSTAGRAM UNTUK MENINGKATKAN BRAND AWARENESS TAHUN 2018. S1 thesis, Universitas Mercu Buana Jakarta.
|
Text (HAL JUDUL)
1. Halaman Judul.pdf Download (34kB) | Preview |
|
|
Text (ABSTRAK)
4. Abstrak.pdf Download (165kB) | Preview |
|
|
Text (LEMBAR PERNYATAAN)
3. Surat Pernyataan.pdf Download (212kB) | Preview |
|
|
Text (LEMBAR PENGESAHAN)
2. Lembar Pengesahan.pdf Download (401kB) | Preview |
|
|
Text (KATA PENGANTAR)
5. Kata Pengantar.pdf Download (157kB) | Preview |
|
|
Text (DAFTAR ISI)
6. Daftar Isi.pdf Download (105kB) | Preview |
|
|
Text (DAFTAR GAMBAR)
7. Daftar Gambar.pdf Download (155kB) | Preview |
|
Text (BAB I)
8. Bab 1.pdf Restricted to Registered users only Download (290kB) |
||
Text (BAB II)
9. Bab 2.pdf Restricted to Registered users only Download (444kB) |
||
Text (BAB III)
10. Bab 3.pdf Restricted to Registered users only Download (185kB) |
||
Text (BAB IV)
11. Bab 4.pdf Restricted to Registered users only Download (941kB) |
||
Text (BAB V)
12. Bab 5.pdf Restricted to Registered users only Download (169kB) |
||
Text (DAFTAR PUSTAKA)
13. Daftar Pustaka.pdf Restricted to Registered users only Download (220kB) |
||
Text (LAMPIRAN)
14. Lampiran.pdf Restricted to Registered users only Download (613kB) |
Abstract
Promotion strategy is to a look for opportunities and develop them as much as possible so the objectives of promotion can be achieved. The problem that want to be appointed is related to the promotion strategy, in this case is promotion strategy of Hedtutu Skin Solution. The theory in this promotion strategy is refer to Lingga Purnama’s which stated that promotion strategy is the act of planning, implementing and controlling communication from the organization to customers and other target audiences. Promotion strategies combine advertising, personal sales, sales promotion, publicity, public relations and direct marketing in a program. This study aims to find out how the promotion strategy of Hedtutu Skin Solution through social media instagram to increase the brand awareness in 2018. The research method used is qualitative descriptive. The data collection technique used is by in-depth interview with the informants, observation and documentation. The results of this study contain promotional strategies through social media Instagram that have been implemented by Hedtutu Skin Solution to increase brand awareness in 2018 by using endorser and offline promotion by attending beauty event. Keyword: promotion strategy, online promotion, brand awareness Strategi promosi adalah mencari peluang dan mengembangkannya dengan semaksimal mungkin agar tepat sasaran dan tujuan promosi yang di inginkan dapat tercapai. Permasalahan yang ingin diangkat berkaitan dengan strategi promosi dari Hedtutu Skin Solution. Peneliti menggunakan teori Lingga Purnama yang menyatakan strategi promosi adalah tindakan perencanaan, implementasi dan pengendalian komunkasi dari organisasi kepada pelanggan dan audiens sasaran lainnya. Strategi promosi mengkombinasikan periklanan, penjualan personal, promosi penjualan, publisitas, hubungan masyarakat dan pemasaran langsung dalam suatu program. Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui bagaimana strategi promosi Hedtutu Skin Solution melalui media sosial instagram untuk meningkatkan brand awaresness tahun 2018. Metode penelitian yang digunakan adalah deskriptif kualitatif. Teknik pengumpulan data yang digunakan yaitu dengan wawancara mencalam kepada narasumber, observasi di lapangan dan data dokumentasi. Hasil penelitian ini berisi mengenai strategi promosi melalui media sosial instagram yang telah dilakukan oleh Hedtutu Skin Solution untuk meningkatkan brand awareness tahun 2018 yaitu dengan menggunakan selebgram untuk melakukan endorse dan didukung dengan promosi offline dengan mengikuti event di mall. Keyword: strategi promosi, promosi online, brand awareness
Actions (login required)
View Item |