IMPLEMENTASI QFD TERHADAP PERANCANGAN DAN PENGEMBANGAN DESAIN PRODUK PEMBATAS ANTARA PENGEMUDI OJEK ONLINE DENGAN PENUMPANG DI MASA COVID 19

PRAYOGA, NIKO (2021) IMPLEMENTASI QFD TERHADAP PERANCANGAN DAN PENGEMBANGAN DESAIN PRODUK PEMBATAS ANTARA PENGEMUDI OJEK ONLINE DENGAN PENUMPANG DI MASA COVID 19. S1 thesis, Universitas Mercu Buana Jakarta.

[img]
Preview
Text (HAL COVER)
Cover (1).pdf

Download (465kB) | Preview
[img] Text (BAB I)
Bab 1.pdf
Restricted to Registered users only

Download (146kB)
[img] Text (BAB II)
BAB 2.pdf
Restricted to Registered users only

Download (224kB)
[img] Text (BAB III)
Bab 3.pdf
Restricted to Registered users only

Download (265kB)
[img] Text (BAB IV)
Bab 4.docx.pdf
Restricted to Registered users only

Download (450kB)
[img] Text (BAB V)
Bab 5.pdf
Restricted to Registered users only

Download (55kB)
[img] Text (BAB VI)
Bab 6.pdf
Restricted to Registered users only

Download (28kB)
[img] Text (DAFTAR PUSTAKA)
Daftar Pustaka.pdf
Restricted to Registered users only

Download (87kB)
[img] Text (LAMPIRAN)
Lampiran.pdf
Restricted to Registered users only

Download (644kB)

Abstract

It has been a year that Indonesia and the whole world have been hit by a health crisis in the form of a virus attack called the Corona virus. Therefore, the government is aggressively carrying out 5M, one of which is maintaining distance. Online motorcycle taxi transportation service providers also support the 5M program, one of which is maintaining distance and online motorcycle taxi drivers must also equip themselves with personal protective equipment that aims to maintain a distance between drivers and passengers. This study aims to design a barrier between the driver and the passenger. The method used is Quality Function Deployment. The results of research on the design of product design development barriers between drivers and online motorcycle taxi passengers using the QFD method, obtained 7 attributes desired by consumers and translated into 15 technical parameters in the House of Quality (HOQ). Product design attributes have an order of level of consumer importance, including the level of product safety, meeting the safety aspects of the quality of raw materials, and so on. Keywords: Online Ojek, Barrier, Driver, Passenger, Design, QFD Sudah setahun Indonesia dan seluruh dunia sedang dilanda krisis kesehatan berupa serangan virus yang disebut virus Corona. Oleh karena itu pemerintah gencar melakukan 5M salah satunya adalah menjaga jarak. Penyedia jasa transportasi ojek online juga mendukung program 5M salah satunya menjaga jarak dan pengemudi ojek online motor juga harus melengkapi dirinya dengan alat pelindung diri yang bertujuan untuk menjaga jarak antara pengemudi dengan penumpang. Penelitian ini bertujuan untuk membuat desain pembatas antara pengemudi dengan penumpang. Metode yang digunakan adalah Quality Function Deployment (QFD). Hasil dari penelitian pada perancangan pengembangan desain produk pembatas antara pengemudi dengan penumpang ojek online dengan menggunakan Metode QFD, didapatkan 7 atribut yang diinginkan oleh konsumen dan diterjemahkan ke dalam 15 parameter teknik dalam House of Quality (HOQ). Atribut desain produk memiliki urutan tingkat kepentingan konsumen antara lain tingkat keamanan produk, memenuhi aspek keselamatan, kualitas bahan baku, dan sebagainya. Kata Kunci : Ojek Online, Pembatas, Pengemudi, Penumpang, Desain, QFD

Item Type: Thesis (S1)
NIM/NIDN Creators: 41617010026
Uncontrolled Keywords: Ojek Online, Pembatas, Pengemudi, Penumpang, Desain, QFD
Subjects: 300 Social Science/Ilmu-ilmu Sosial > 320 Political dan Government Science/Ilmu Politik dan Ilmu Pemerintahan > 322 Relation of The State of Organized Groups/Hubungan Negara dengan Kelompok Sosial yang Terorganisir > 322.3 Business and Industry/Bisnis dan Industri
300 Social Science/Ilmu-ilmu Sosial > 330 Economics/Ilmu Ekonomi > 338 Production, Industrial Economics/Produksi, Ekonomi Industri > 338.3 Other Extractive Industries/Ekonomi Industri Lainnya
300 Social Science/Ilmu-ilmu Sosial > 330 Economics/Ilmu Ekonomi > 338 Production, Industrial Economics/Produksi, Ekonomi Industri > 338.4 Secondary Industries and Services/Industri dan Jasa Sekunder
Divisions: Fakultas Teknik > Teknik Industri
Depositing User: Dede Muksin Lubis
Date Deposited: 11 Jan 2022 02:53
Last Modified: 11 Jan 2022 02:53
URI: http://repository.mercubuana.ac.id/id/eprint/53989

Actions (login required)

View Item View Item