FITRIANINGSIH, RISKY (2017) PROSES KERJA MEDIA PROMOSI PADA KUNPRODUCTION DIGITAL AGENCY. S1 thesis, Universitas Mercu Buana Jakarta.
|
Text (HAL COVER)
Halaman judul.pdf Download (140kB) | Preview |
|
|
Text (DAFTAR ISI)
Daftar Isi.pdf Download (93kB) | Preview |
|
|
Text (DAFTAR DIAGRAM)
Daftar Diagram.pdf Download (43kB) | Preview |
|
|
Text (DAFTAR GAMBAR)
Daftar Gambar.pdf Download (43kB) | Preview |
|
Text (LEMBAR PERNYATAAN)
Lembar Pernyataan.pdf Restricted to Registered users only Download (86kB) |
||
|
Text (LEMBAR PENGESAHAN)
Lembar Pngesahan.pdf Download (84kB) | Preview |
|
|
Text (KATA PENGANTAR)
Kata Pengantar.pdf Download (26kB) | Preview |
|
Text (BAB I)
BAB I.pdf Restricted to Registered users only Download (234kB) |
||
Text (BAB II)
BAB II.pdf Restricted to Registered users only Download (258kB) |
||
Text (BAB III)
BAB III.pdf Restricted to Registered users only Download (217kB) |
||
Text (BAB IV)
BAB IV.pdf Restricted to Registered users only Download (943kB) |
||
Text (BAB V)
BAB V.pdf Restricted to Registered users only Download (209kB) |
||
Text (DAFTAR PUSTAKA)
Daftar Pustaka.pdf Restricted to Registered users only Download (43kB) |
||
Text (LAMPIRAN)
Daftar lampiran.pdf Restricted to Registered users only Download (67kB) |
Abstract
Along with the faster and more stable internet access, video content is becoming increasingly popular. It can not be denied that internet penetration and also the increasing speed of internet access have an important role in this growth. Internet users also seem to have started saturated with textbased content and still images, so that video content becomes an alternative. Of course, digesting video content is more "easy" and "lighter" than reading or interpreting a still image. The purpose of this design is: Designing a Promotional Video for Kamengski brand, hereinafter for its purpose: to promote Kamengski which makes potential buyers come to mind and introduce Kamengski more broadly with the formulation: 1. How to make a promotional video to attract the audience's attention in online media ?. 2. How to create a promotional video that has a good audio visual element ?. Their effects so they want to invite his closest people to look at his brand. Then for the uninitiated I hope they become curious and interested to visit Kamengski. Key Word: promotional video, kamengski. Seiring dengan makin cepat dan stabilnya akses internet, konten video menjadi semakin banyak diminati. Tak bisa dipungkiri kalau penetrasi internet dan juga semakin meningkatnya kecepatan akses internet punya peran yang penting dalam pertumbuhan ini. Pengguna internet pun sepertinya sudah mulai jenuh dengan konten berbasis teks dan gambar diam saja, sehingga konten video menjadi alternatif. Tentu saja, mencerna konten video lebih “mudah” dan “ringan” dibandingkan membaca atau menginterpretasi sebuah gambar diam. Maksud dari perancangan ini adalah: Merancang Video Promosi untuk brand Kamengski, selanjutnya untuk tujuannya: untuk mempromosikan Kamengski yang membuat calon pembeli menjadi teringat dan mengenalkan Kamengski lebih luas lagi dengan rumusan: 1. Bagaimana membuat video promosi agar menarik perhatian penonton di media online?. 2. Bagaimana membuat video promosi yang memiliki unsur audio visual yang baik?. Efek nya mereka jadi ingin mengajak orang terdekat nya untuk melihat-lihat brandnya. Lalu untuk yang belum tahu saya berharap mereka menjadi penasaran dan tertarik untuk berkunjung Kamengski. Kata Kunci: video promosi, kamengski
Actions (login required)
View Item |