SANTOSO, JUNIARTI (2018) VISUAL CITY BRANDING KOTA TANGERANG SELATAN ( Iklan Video ). S1 thesis, Universitas Mercu Buana Jakarta.
|
Text (HAL COVER)
1.Halaman Judul.pdf Download (268kB) | Preview |
|
|
Text (ABSTRAK)
4. Abstrak.pdf Download (91kB) | Preview |
|
|
Text (LEMBAR PERNYATAAN)
2. Surat Pernyataan.pdf Download (648kB) | Preview |
|
|
Text (LEMBAR PENGESAHAN)
3. Lembar Pengesahan.pdf Download (277kB) | Preview |
|
|
Text (KATA PENGANTAR)
5. Kata Pengantar.pdf Download (85kB) | Preview |
|
|
Text (DAFTAR ISI)
6. Daftar Isi.pdf Download (105kB) | Preview |
|
|
Text (DAFTAR TABEL)
8. Daftar Tabel.pdf Download (73kB) | Preview |
|
|
Text (DAFTAR GAMBAR)
7. Daftar Gambar.pdf Download (82kB) | Preview |
|
|
Text (DAFTAR LAMPIRAN)
9. Daftar Lampiran.pdf Download (235kB) | Preview |
|
Text (BAB I)
10. Bab 1.pdf Restricted to Registered users only Download (105kB) |
||
Text (BAB II)
11. Bab 2.pdf Restricted to Registered users only Download (309kB) |
||
Text (BAB III)
12. Bab 3.pdf Restricted to Registered users only Download (384kB) |
||
Text (BAB IV)
13. Bab 4.pdf Restricted to Registered users only Download (133kB) |
||
Text (BAB V)
14. Bab 5.pdf Restricted to Registered users only Download (400kB) |
||
Text (DAFTAR PUSTAKA)
15. Daftar Pustaka.pdf Restricted to Registered users only Download (112kB) |
||
Text (LAMPIRAN)
16. Lampiran.pdf Restricted to Registered users only Download (551kB) |
Abstract
City Branding is a strategy undertaken to build a positive image that makes a city capable of talking and showing its identity to citizens. Yananda (2014: 34) In forming an image on a city requires a special strategy that is City Branding. Strategies are done to build a positive image of a city to show the identity of the city. City Branding is intended by prospective entrants who want to visit the city and can be a promotional activity in a city by highlighting the advantages that exist in the city to attract the prospective entrants to visit or settle in the city. City branding is now a container term used to describe regional promotional activities, not just tourism promotion, but also opportunities for investment by elevating excellence from the city in order to attract interest. With video advertising media that is spread through social media, will be more widespread toward the target to advertise the city branding of South Tangerang City. Keywords: City Branding, South Tangerang Selatan City, Advertising Video City Branding adalah adalah sebuah strategi yang dilakukan untuk membangun citra positif yang membuat suatu kota mampu berbicara dan menunjukkan identitasnya kepada warga. Yananda (2014:34) Dalam membentuk sebuah citra pada sebuah kota memerlukan strategi khusus yaitu City Branding. Strategi yang di lakukan untuk membangun citra positif sebuah kota untuk menunjukan identitas dari kota tersebut. City Branding ditujukan oleh calon pendatang yang ingin mengunjungi kota tersebut dan bisa menjadi sebuah kegiatan promosi pada sebuah kota dengan menonjolkan keunggulan yang ada pada kota untuk menarik minat bagi calon pendatang untuk berkunjung atau menetap dikota tersebut. Kata Kunci : City Branding, Kota Tangerang Selatan, Iklan Video
Actions (login required)
View Item |