RAFFY, MOHAMAD BAGUS ALDE (2017) KINERJA RUAS JALAN AKIBAT KEGIATAN SEKOLAH PADA RUAS JALAN DI BALARAJA. S1 thesis, Universitas Mercu Buana Jakarta.
|
Text (HAL COVER)
1. Cover.pdf Download (41kB) | Preview |
|
|
Text (ABSTRAK)
2. Abstrak.pdf Download (217kB) | Preview |
|
|
Text (LEMBAR PERNYATAAN)
3. Lembar Pernyataan.pdf Download (184kB) | Preview |
|
|
Text (LEMBAR PENGESAHAN)
4. Lembar Pengesahan.pdf Download (185kB) | Preview |
|
|
Text (KATA PENGANTAR)
5. KATA PENGANTAR.pdf Download (188kB) | Preview |
|
|
Text (DAFTAR ISI)
6. DAFTAR ISI.pdf Download (217kB) | Preview |
|
|
Text (DAFTAR TABEL)
7. DAFTAR TABEL.pdf Download (339kB) | Preview |
|
|
Text (DAFTAR GAMBAR)
8. DAFTAR GAMBAR.pdf Download (100kB) | Preview |
|
|
Text (DAFTAR LAMPIRAN)
9. DAFTAR LAMPIRAN.pdf Download (147kB) | Preview |
|
Text (BAB I)
10. BAB I.pdf Restricted to Registered users only Download (505kB) |
||
Text (BAB II)
11. BAB II.pdf Restricted to Registered users only Download (2MB) |
||
Text (BAB III)
12. BAB III.pdf Restricted to Registered users only Download (608kB) |
||
Text (BAB IV)
13. BAB IV.pdf Restricted to Registered users only Download (1MB) |
||
Text (BAB V)
14. BAB V.pdf Restricted to Registered users only Download (498kB) |
||
Text (DAFTAR PUSTAKA)
15. DAFTAR PUSTAKA.pdf Restricted to Registered users only Download (138kB) |
||
Text (LAMPIRAN)
16. LAMPIRAN.pdf Restricted to Registered users only Download (692kB) |
Abstract
Roads as a supporter of transportation has an important role for the development and changes in the economic sector of a region. The highway will drain the flow of human movement that tend to increase in line with the increasing number of population and activities undertaken. Balaraja is an industrial city that has many intersections because many established factories and housing so many established schools, and one of the intersections is Jalan Raya Srang - Kresek. Many activities on the intersection of Jalan Raya Serang - Jalan Raya Kresek, and there are no traffic lights. This causes traffic congestion resulting in increased conflicts that arise and may cause a decrease in the speed of traffic flow and coupled with the activities of school children that make road side barriers to be reduced so that the occurrence of vehicle density that affects the decrease in LOS (Level of Service) road the. . According to MKJI 1997 intersection is the meeting point between various traffic interests that may occur congestion until the accident. So in this study required evaluation of road performance on Jalan Raya Serang - Jalan Raya Kresek. This study was conducted based on data collection obtained from primary data and secondary data. Primary data obtained from survey results of traffic volume, gemotrik road and so forth. While secondary data is data of student number and population data. After the data collection, then the results of data processing assisted by using pergulasi based on MKJI 1997. Keywords: intangible intersection, traffic flow, performance Kinerja Ruas Jalan Akibat Kegiatan Sekolah Pada Ruas Jalan Di Balaraja, Mohamad Bagus Alde Raffy, 41115120077, Ir. Zainal Arifin ,MT, 2017 Jalan Raya sebagai penunjang transportasi mempunyai peranan penting bagi perkembangan dan perubahan sektor ekonomi suatu daerah. Jalan raya akan mengalirkan arus pergerakan manusia yang cenderung semakin besar sejalan dengan meningkatnya jumlah penduduk dan aktifitas yang dilakukan. Balaraja adalah kota industri yang memiliki banyak persimpangan karena banyak didirikan pabrik dan perumahan sehingga banyak didirikan sekolah, dan salah satu persimpangan adalah ruas Jalan Raya Srang - Kresek. Banyak aktifiktas di ruas simpang Jalan Raya Serang – Jalan Raya Kresek, dan tidak terdapat lampu lalu lintas. Hal ini menyebabkan terjadinya kemacetan lalu lintas yang mengakibatkan meningkatnya konflik yang timbul dan dapat menyebabkan menurunnya kecepatan arus lalu lintas serta ditambah dengan aktivitas anak sekolah yang membuat hambatan samping jalan menjadi berkurang sehingga berpeluang terjadinya kepadadatan kendaraan yang berpengaruh pada menurunnya LOS (Level of Service) jalan tersebut. . Menurut MKJI 1997 simpang merupakan titik temu anatara berbagai kepentingan lalu lintas yang mungkin terjadinya kemacetan hingga kecelakaan. Maka pada penelitian ini diperlukan pengevaluasian terhadap kinerja ruas jalan pada Jalan Raya Serang – Jalan Raya Kresek. Penelitian ini dilakukan berdasarkan pengumpulan data yang diperoleh dari data primer maupun data sekunder. Data primer didapatkan dari hasil survey volume lalu lintas, gemotrik jalan dan sebagainya. Sedangkan data sekunder adalah data jumlah siswa dan data jumlah penduduk. Setelah pengumpulan data tersebut, lalu hasil pengolahan data dibantu dengan menggunakan pergitungan berdasarkan MKJI 1997. Kata Kunci : simpang tak bersinyal, arus lalu lintas, kinerja
Actions (login required)
View Item |