Yuniartanti, Endriana (2014) KOMUNIKASI PEMASARAN DAN CITRA PRODUK (IMPLEMENTASI PERSONAL SELLING PADA PEMBENTUKAN CITRA PRODUK PT. ANTAKESUMA INTI RAHARJA. S2 thesis, Universitas Mercu Buana Jakarta-Menteng.
|
Text (Cover)
1. Hal Cover.pdf Download (692kB) | Preview |
|
|
Text (Abstrak)
2. ABSTRAK.pdf Download (61kB) | Preview |
|
Text (Bab 1)
3. BAB I.pdf Restricted to Registered users only Download (62kB) |
||
Text (Bab 2)
4. BAB II.pdf Restricted to Registered users only Download (365kB) |
||
Text (Bab 3)
5. BAB III.pdf Restricted to Registered users only Download (83kB) |
||
Text (Bab 4)
6. BAB IV.pdf Restricted to Registered users only Download (453kB) |
||
Text (Bab 5)
7. BAB V.pdf Restricted to Registered users only Download (48kB) |
||
Text (Daftar Pustaka)
8. Hal Daftar Pustaka Dan Lampiran.pdf Restricted to Registered users only Download (4MB) |
Abstract
In a competitive market, companies are required to produce a good performance in order to compete in building the sales performance. Sales performance will go well , if supported by good marketing communications as well. This study authors wanted to determine the extent of implementation of marketing communications through personal selling can shape the image of a product at Antakesuma Inti Raharja, pte Ltd. To answer these problems the author uses the theories and concepts related to communication , personal selling , and images. This study used a qualitative research method using constructivist paradigm . And using a case study approach . The unit of data analysis in this study is that institutions and individuals . Using the techniques of collecting data through observation and interviews of key informants from both internal company or of the customer company . Techniques validity of the data using triangulation techniques where this research can be done on the basis of data sources , data collection techniques , time and theory. Based on the results of this study suggested that the implementation of the marketing communication of personal selling in the formation of the image of the product on the Antakesuma Inti Raharja, Pte Ltd received a positive response and can increase the company's sales . But it would be better if the personal selling can be combined with other marketing communications mix such as building a good relationship with customers (public relations), providing brochures and product training to customers or bring customers to see for themselves the FAT ( Factory Acceptance Test ) for products sold ( promotion). Keywords : Communication Marketing Mix, Personal Selling and Product Image. Pada pasar yang kompetitif, perusahaan dituntut untuk dapat menghasilkan kinerja yang baik agar dapat bersaing dalam membangun kinerja penjualan. Kinerja penjualan akan berjalan dengan baik, apabila ditopang dengan komunikasi pemasaran yang baik pula. Penelitian ini penulis ingin mengetahui sejauhmana implementasi komunikasi pemasaran melalui personal selling dapat membentuk citra suatu produk pada PT. Antakesuma Inti Raharja. Untuk menjawab masalah tersebut penulis menggunakan teori dan konsep yang berhubungan dengan komunikasi, personal selling, dan citra. Penelitian ini menggunakan metode penelitian kualitatif dengan menggunakan paradigma konstruktivis. Dan menggunakan pendekatan studi kasus. Unit analisis data dalam penelitian ini adalah lembaga dan individunya. Menggunakan teknik pengumpulan data dengan observasi dan wawancara key informan baik dari internal perusahaan maupun dari customer perusahaan tersebut. Teknik keabsahan datanya menggunakan teknik triangulasi dimana penelitian ini dapat dilakukan atas dasar sumber data, teknik pengambilan data, waktu dan teori. Berdasarkan hasil penelitian dapat dikemukakan bahwa implementasi komunikasi pemasaran personal selling dalam pembentukan citra produk pada PT. Antakesuma Inti Raharja mendapat respon yang positif dan dapat meningkatkan penjualan perusahaan. Akan tetapi akan lebih baik jika personal selling dapat dipadukan dengan bauran komunikasi pemasaran lain seperti membangun hubungan baik dengan pelanggan (public relation), memberikan brosur dan training produk pada pelanggan atau membawa pelanggan untuk melihat sendiri FAT(Factory Acceptance Test) untuk produk yang dijual (promotion). Kata Kunci : Bauran komunikasi Pemasara, Personal Selling dan Citra Produk.
Item Type: | Thesis (S2) |
---|---|
Call Number CD: | CDT-552-14-022 |
Call Number: | TK/52/14/119 |
NIM/NIDN Creators: | 55212110088 |
Uncontrolled Keywords: | Bauran Komunikasi Pemasaran, personal Selling Dan Citra Produk, MEDIA, manajemen bisnis dan industri media |
Subjects: | 300 Social Science/Ilmu-ilmu Sosial > 300. Social Science/Ilmu-ilmu Sosial > 302 Social Interaction, Interpersonal Relations/Interaksi Sosial, Hubungan Antarpersonal > 302.2 Communication/Komunikasi |
Divisions: | Pascasarjana > Magister Ilmu Komunikasi |
Depositing User: | Admin Perpus UMB |
Date Deposited: | 07 Dec 2014 14:01 |
Last Modified: | 28 Jun 2022 02:26 |
URI: | http://repository.mercubuana.ac.id/id/eprint/14058 |
Actions (login required)
View Item |