PRASETYO, DIMAS HAKIM (2025) PENGARUH BRAND AMBASSADOR NICHOLAS SAPUTRA TERHADAP MINAT BELI NUGGET KANZLER PADA FOLLOWERS INSTAGRAM @TEMANKANZLER. S1 thesis, Universitas Mercu Buana.
|
Text (HAL COVER)
01 COVER.pdf Download (665kB) | Preview |
|
![]() |
Text (BAB I)
02 BAB 1.pdf Restricted to Registered users only Download (277kB) |
|
![]() |
Text (BAB II)
03 BAB 2.pdf Restricted to Registered users only Download (188kB) |
|
![]() |
Text (BAB III)
04 BAB 3.pdf Restricted to Registered users only Download (206kB) |
|
![]() |
Text (BAB IV)
05 BAB 4.pdf Restricted to Registered users only Download (406kB) |
|
![]() |
Text (BAB V)
06 BAB 5.pdf Restricted to Registered users only Download (95kB) |
|
![]() |
Text (DAFTAR PUSTAKA)
07 DAFTAR PUSTAKA.pdf Restricted to Registered users only Download (164kB) |
|
![]() |
Text (LAMPIRAN)
08 LAMPIRAN.pdf Restricted to Registered users only Download (883kB) |
Abstract
The development of digital technology has changed the company's marketing strategy, a widely used strategy is the utilization of brand ambassadors to build a brand image to increase buying interest. Like Kanzler, which implements a digital marketing strategy by cooperating with Nicholas Saputra as a brand ambassador for Kanzler nugget products. The use of brand ambassadors has been widely applied, but research that specifically discusses their influence on the processed food industry is still limited. Therefore, this study aims to determine whether there is an effect of Nicholas Saputra's brand ambassador on buying interest in Kanzler Nuggets. According to Lea-Greenwood (2012), a brand ambassador is a tool used by companies to communicate and interact with the public, with the hope of increasing sales. According to Chinomona et al (2013), purchase intent is the likelihood of consumers purchasing a product or service. Purchase intent arises when an individual has obtained sufficient information about the desired product. In this study, the paradigm used is positivism, with the method employed being a quantitative descriptive survey questionnaire. The population selected was the Instagram followers of @temankanzler on February 28, 2025, with a total of 57,145 followers, and the sample consisted of 100 respondents obtained using the Slovin formula. The study showed that the calculated t-value obtained from the t-test results was t-calculated (14.139) > t-table (1.661). From these results, since t calculated > t table, this means that (Ho) is rejected and (Ha) is accepted, indicating that the brand ambassador significantly influences brand image with a correlation value of 0.819, showing a very strong relationship between the two variables with a determination coefficient of 67.1%. Therefore, it can be concluded that there is an influence of Brand Ambassador Nicholas Saputra on the Purchase Intention of Kanzler Nuggets. Keywords: Brand Ambassador, Purchase Intention, Instagram, Nicholas Saputra, Kanzler Nuggets. Perkembangan teknologi digital telah mengubah strategi pemasaran perusahaan, strategi yang banyak digunakan adalah pemanfaatan brand ambassador untuk membangun citra merek untuk meningkatkan minat beli. Seperti Kanzler yang menerapkan strategi pemasaran digital dengan menggandeng Nicholas Saputra sebagai brand ambassador untuk produk nugget Kanzler. Penggunaan brand ambassador telah banyak diterapkan, namun penelitian yang secara spesifik membahas pengaruhnya terhadap industri makanan olahan masih terbatas. Oleh karena itu, penelitian ini bertujuan untuk mengetahui apakah terdapat pengaruh brand ambassador Nicholas Saputra terhadap minat beli Nugget Kanzler. Menurut Lea-Greenwood (2012) Brand ambassador adalah alat yang digunakan oleh perusahaan untuk mengkomunikasikan dan berhubungan dengan publik, dengan harapan mereka dapat meningkatkan penjualan. Menurut Chinomona et al (2013) minat beli merupakan kemungkinan konsumen akan membeli sebuah produk atau jasa. Minat beli muncul ketika seseorang telah mendapatkan informasi yang cukup mengenai produk yang diinginkan. Dalam penelitian ini paradigma yang digunakan adalah positivisme dengan metode yang digunakan adalah deskriptif kuantitatif survei kuesioner. Populasi yang diambil adalah followers instagram @temankanzler pada tanggal 28 Februari 2025 dengan jumlah 57.145 followers dan sampel yang diambil adalah 100 responden yang didapatkan dari rumus slovin. Penelitian ini menunjukkan nilai t hitung yang diperoleh dari hasil perhitungan pada Uji t yaitu t hitung (14,139) > t tabel (1,661). Dari hasil tersebut, bahwa t hitung > t tabel yang artinya (Ho) ditolak dan (Ha) diterima maka brand ambassador berpengaruh signifikan terhadap citra merek dengan memiliki nilai korelasi 0,819 yang menunjukkan hubungan sangat kuat antara dua variabel dengan nilai koefisien determinasi sebesar 67,1%. Maka, dapat disimpulkan bahwa terdapat pengaruh Brand Ambassador Nicholas Saputra terhadap Minat Beli Nugget Kanzler. Kata Kunci: Brand Ambassador, Minat Beli, Instagram, Nicholas Saputra, Nugget Kanzler.
Actions (login required)
![]() |
View Item |