KHOIRUNISA, SINTYA (2025) PENGARUH BERPIKIR KREATIF TERHADAP KREATIVITAS PADA MAHASISWA DI DKI JAKARTA. S1 thesis, Universitas Mercu Buana Jakarta.
|
Text (HAL COVER)
01 COVER.pdf Download (665kB) | Preview |
|
![]() |
Text (BAB I)
02 BAB 1.pdf Restricted to Registered users only Download (185kB) |
|
![]() |
Text (BAB II)
03 BAB 2.pdf Restricted to Registered users only Download (217kB) |
|
![]() |
Text (BAB III)
04 BAB 3.pdf Restricted to Registered users only Download (333kB) |
|
![]() |
Text (BAB IV)
05 BAB 4.pdf Restricted to Registered users only Download (259kB) |
|
![]() |
Text (BAB V)
06 BAB 5.pdf Restricted to Registered users only Download (154kB) |
|
![]() |
Text (DAFTAR PUSTAKA)
07 DAFTAR PUSTAKA.pdf Restricted to Registered users only Download (159kB) |
|
![]() |
Text (LAMPIRAN)
08 LAMPIRAN.pdf Restricted to Registered users only Download (538kB) |
Abstract
This quantitative research using the regression method aims to determine whether there is an influence of creative thinking on creativity among students in DKI Jakarta. Sampling was determined using purposive sampling. The sample size used for the study was 199 students. The data collection method used was the creative thinking scale and the creativity scale. The data analysis technique used a simple regression test. The hypothesis test showed an F-value of 19.816 with a significance level of 0.000 <0.005, and a coefficient of determination (Rsquare) of 0.091. Therefore, it can be concluded that there is a significant influence of creative thinking on student creativity of 9.1%. The results of this study indicate a positive and significant influence between Creative Thinking and student creativity, with an r value of 0.302 and a sig. 0.000 (P<0.01). This means that higher levels of creative thinking lead to higher levels of student creativity. Conversely, lower levels of creative thinking lead to lower levels of student creativity. Keywords: Creative Thinking, Student Creativity Penelitian kuantitatif dengan menggunakan metode regresi ini bertujuan untuk mengetahui apakah terdapat Pengaruh Berpikir Kreatif Terhadap Kreativitas Pada Mahasiswa DI DKI Jakarta. Pengambilan sampel ditentukan dengan Purposive sampling. Jumlah sampel yang digunakan sebagai penelitian adalah 199 mahasiswa. Metode pengumpulan data yang digunakan adalah skala berpikir kreatif dan skala kreativitas. Teknik analisis data menggunakan uji regresi sederhana. Uji hipotesis menunjukkan F hitung = 19,816 dengan tingkat signifikansi sebesar 0,000<0,005 dan diperoleh koefisien determinasi (R Square) sebesar 0,091. Maka dapat disimpulkan bahwa terdapat pengaruh yang signifikan Berpikir Kreatif terhadap Kreativitas Mahasiswa sebesar 9,1%. Hasil penelitian ini menunjukkan terdapat pengaruh positif dan signifikan antara Berpikir Kreatif dengan Kreativitas mahasiswa, dengan nilai r = 0,302 dan nilai sig = 0,000 (P<0,01). Artinya, semakin tinggi berpikir kreatif maka semakin tinggi juga tingkat kreativitas mahasiswanya. Sebaliknya jika semakin rendah berpikir kreatif maka semakin rendah kreativitas mahsiswanya. Kata Kunci : Berpikir Kreatif, Kreativitas Mahasiswa.
Actions (login required)
![]() |
View Item |