SAFITRI, AULIA IFTAR (2022) PENGARUH KESADARAN MEREK, KEPRIBADIAN MEREK TERHADAP MINAT PEMBELIAN PRODUK HIJAU (Studi Kasus pada Love Beauty and Planet). S1 thesis, Universitas Mercu Buana Jakarta.
|
Text (HAL COVER)
01 COVER.pdf Download (356kB) | Preview |
|
![]() |
Text (BAB I)
02 BAB 1.pdf Restricted to Registered users only Download (335kB) |
|
![]() |
Text (BAB II)
03 BAB 2.pdf Restricted to Registered users only Download (215kB) |
|
![]() |
Text (BAB III)
04 BAB 3.pdf Restricted to Registered users only Download (199kB) |
|
![]() |
Text (BAB IV)
05 BAB 4.pdf Restricted to Registered users only Download (349kB) |
|
![]() |
Text (BAB V)
06 BAB 5.pdf Restricted to Registered users only Download (108kB) |
|
![]() |
Text (DAFTAR PUSTAKA)
07 DAFTAR PUSTAKA.pdf Restricted to Registered users only Download (344kB) |
|
![]() |
Text (LAMPIRAN)
08 LAMPIRAN.pdf Restricted to Registered users only Download (284kB) |
Abstract
The use of plastic materials is considered a source of environmental problems, such as deteriorating air quality, depleting the ozone layer, and polluting the ecosystem. This study aims to analyze the extent to which the influence of green products can affect purchase intention. The type of research used is quantitative. The results of multiple linear regression analysis show that Brand Awareness has a significant positive effect on purchase intention. And Brand Personality has a significant positive influence on purchase intention. The object of this research is Love Beauty and Planet consumers taken with convience sampling technique and this research uses descriptive quantitative. The analysis used in this research is statistical analysis with Smart-PLS, 2021. The results of this study indicate that the t test (bootsrapping) Keywords: Brand Awareness, Brand Personality, Green Purchase Intention Penggunaan bahan plastik dianggap sebagai sumber permasalahannya tercemar lingkungan hidup, seperti kualitas udara yang semakin memburuk, menipisnya lapisan ozon, dan tercemarnya ekosistem. Penelitian ini bertujuan untuk menganalisis sejauh mana pengaruh produk hijau dapat mempengaruhi minat pembelian. Jenis penelitian yang digunakan adalah kuantitatif. Hasil analisa regresi linier berganda menunjukan bahwa Kesadaran Merek memiliki pengaruh positif signifikan terhadap minat pembelian. Dan Kepribadian Merek memiliki pengaruh positif signifikan terhadap minat pembelian. Objek penelitian ini adalah konsumen Love Beauty and Planet diambil dengan teknik convience sampling dan penelitian ini menggunakan deskriptif kuantitatif. Analisa yang digunakan dalam penelitian ini adalah analisis statistik dengan Smart-PLS, 2021. Hasil penelitian ini menunjukan bahwa uji t (bootsrapping) Kata kunci: Kesadaran merek, Kepribadian Merek, Minat Pembelian produk hijau.
Actions (login required)
![]() |
View Item |