SAMOSIR, HENDARWAN (2021) POLA KOMUNIKASI ANTARBUDAYA PADA DEPARTEMEN CUSTOMER SERVICE CODA PAYMENTS DALAM MENINGKATKAN KINERJA PERUSAHAAN (Studi Deskriptif pada Coda Payments, Pte, Ltd.). S1 thesis, Universitas Mercu Buana Jakarta.
|
Text (HAL COVER)
01 Cover.pdf Download (167kB) | Preview |
|
![]() |
Text (BAB I)
02 BAB I.pdf Restricted to Registered users only Download (153kB) |
|
![]() |
Text (BAB II)
03 BAB II.pdf Restricted to Registered users only Download (296kB) |
|
![]() |
Text (BAB III)
04 BAB III.pdf Restricted to Registered users only Download (122kB) |
|
![]() |
Text (BAB IV)
05 BAB IV.pdf Restricted to Registered users only Download (505kB) |
|
![]() |
Text (BAB V)
06 BAB V.pdf Restricted to Registered users only Download (51kB) |
|
![]() |
Text (DAFTAR PUSTAKA)
07 Daftar Pustaka.pdf Restricted to Registered users only Download (48kB) |
|
![]() |
Text (LAMPIRAN)
08 Lampiran.pdf Restricted to Registered users only Download (686kB) |
Abstract
Intercultural communication pattern occurs in the work environment of Coda Payments, Pte, Ltd, where this company has many employees who live in more than 11 countries of the world, this definitely affects intercultural communication that occurs in the work environment. The purpose of this research is to determine the intercultural communication that occurs in Coda Payments, Pte, Ltd. The Cultural Dimension by Geert Hofstede is used as a research theory. with dimensions including power distance, Uncertainty avoidance, Individualism- collectivism, Masculinity-Femininity, Long Term Orientation -Short Term, Indulgence - restraint. In this research, the paradigm used is post positivistic paradigm with qualitative descriptive method. The subjects of this study in this study were 7 people The results of this study indicate that intercultural communication pattern that occurs at Coda Payment, Pte.Ltd occurs not based on the existence of power distance due to an open culture that is carried between superiors and employees, then each employee does not feel under uncertainty due to a promising work environment, scope of work which tends to collectivism where every employee feels and communicates in a group and prioritizes common interests, informants feel more included in the masculinity dimension, prioritize work targets and look far ahead as part of the long term orientation dimension. Finally, every employee feels they are in a position of indulgence or enjoying life and being more relaxed. Keywords: Intercultural Communication Pattern, Company Performance, Cultural Dimension Pola komunikasi antarbudaya terjadi pada lingkungan kerja Coda Payments, Pte, Ltd, dimana perusahaan ini memiliki banyak karyawan yang bermukim di lebih 11 negara dunia ini pasti mempengaruhi komunikasi antarbudaya yang terjadi didalam lingkungan kerja. Tujuan dilakukannya penelitian ini adalah untuk mengetahui komunikasi antarbudaya yang terjadi di Coda Payments, Pte, Ltd. Dimensi Budaya oleh Geert Hofstede digunakan sebagai teori penelitian. dengan dimensi diantaranya power distance, uncertainty avoidance, individualisme -kolektivisme, masculinity - femininity, long term orientation - short term, indulgence – restraint. Pada penelitian ini Paradigma yang digunakan adalah paradigma post posivitistik dengan metode deskriptif kualitatif. Subyek penelitian ini pada penelitian ini ada 7 orang Hasil penelitian ini menunjukkan bahwa pola komunikasi antar budaya yang terjadi di Coda Payment, Pte.Ltd terjadi tidak berdasarkan adanya power distance dikarenakan adanya budaya terbuka yang diusung antar atasan dan karyawan, kemudian setiap karyawan tidak merasa sedang didalam ketidakpastian dikarenakan lingkungan kerja yang menjanjikan, lingkup kerja yang lebih cendrung kepada kolektivisme dimana setiap karyawan merasa dan berkomunikasi dalam sebuah grup dan mementingkan kepentingan bersama, informan lebih merasa masuk kedalam dimensi masculinity, mementingkan target kerja dan berpandangan jauh kedepan sebagai bagian dari dimensi long term orientation. Akhirnya setiap karyawan merasa berada pada posisi indulgence atau menikmati hidup dan lebih santai. Kata Kunci: Pola Komunikasi Antarbudaya, Kinerja Perusahaan, Dimensi Buday
Actions (login required)
![]() |
View Item |