FITRIA, NURUL (2025) PENGARUH CITRA MEREK, KUALITAS PRODUK DAN GAYA HIDUP TERHADAP KEPUTUSAN PEMBELIAN PADA PRODUK SMARTPHONE IPHONE. S1 thesis, Universitas Mercu Buana Jakarta.
|
Text (HAL COVER)
01 Cover.pdf Download (285kB) | Preview |
|
![]() |
Text (BAB I)
02 Bab 1.pdf Restricted to Registered users only Download (140kB) |
|
![]() |
Text (BAB II)
03 Bab 2.pdf Restricted to Registered users only Download (152kB) |
|
![]() |
Text (BAB III)
04 Bab 3.pdf Restricted to Registered users only Download (149kB) |
|
![]() |
Text (BAB IV)
05 Bab 4.pdf Restricted to Registered users only Download (242kB) |
|
![]() |
Text (BAB V)
06 Bab 5.pdf Restricted to Registered users only Download (107kB) |
|
![]() |
Text (DAFTAR PUSTAKA)
07 Daftar Pustaka.pdf Restricted to Registered users only Download (161kB) |
|
![]() |
Text (LAMPIRAN)
08 Lampiran.pdf Restricted to Registered users only Download (202kB) |
Abstract
This research aims to determine and analyze the influence of brand image, product quality and lifestyle on purchasing decisions. Where the population in this study is all people in the West Jakarta area who use iPhone smartphone products. The sampling technique used in this research is non-probability sampling so that the sample in this research is 230 respondents. The data collection method uses a survey method, with the research instrument being a questionnaire. The data analysis technique in this research is panel data analysis with the help of smart PLS software. The results of hypothesis testing in this research are that brand image has a positive and significant effect on purchasing decisions, product quality has a positive and significant effect on purchasing decisions and lifestyle has a positive and significant effect on purchasing decisions. Keywords : brand image, product quality, lifestyle and purchasing decisions Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui dan menganalisis pengaruh citra merek, kualitas produk dan gaya hidup terhadap keputusan pembelian. Dimana populasi pada penelitian ini adalah seluruh masyarakat diwilayah Jakarta Barat yang menggunakan produk smartphone iphone. Teknik sampel yang digunakan pada penelitian ini adalah non probability sampling sehingga sampel pada penelitian ini adalah sebanyak 230 responden. Metode pengumpulan data menggunakan metode survey, dengan instrument penelitian adalah kuesioner. Teknik analisis data pada penelitian ini adalah analisis data panel dengan bantuan software smart PLS. Hasil uji hipotesis pada penelitian ini adalah citra merek berpengaruh positif dan signifikan terhadap keputusan pembelian, kualitas produk berpengaruh positif dan signifikan terhadap keputusan pembelian dan gaya hidup berpengaruh positif dan signifikan terhadap keputusan pembelian. Kata Kunci : citra merek, kualitas produk, gaya hidup dan keputus pembelian
Actions (login required)
![]() |
View Item |