ASHARI, MARTI (2025) MODEL KOMUNIKASI INTERNAL BERBASIS BUDAYA AKHLAK UNTUK MEWUJUDKAN KESEJAHTERAAN KARYAWAN (STUDI KASUS KOMUNIKASI INTERNAL PT JASAMARGA CABANG MERUYA). S2 thesis, Universitas Mercu Buana Jakarta.
|
Text (HAL COVER)
01 COVER.pdf Download (852kB) | Preview |
|
![]() |
Text (BAB I)
02 BAB 1.pdf Restricted to Registered users only Download (380kB) |
|
![]() |
Text (BAB II)
03 BAB 2.pdf Restricted to Registered users only Download (596kB) |
|
![]() |
Text (BAB III)
04 BAB 3.pdf Restricted to Registered users only Download (272kB) |
|
![]() |
Text (BAB IV)
05 BAB 4.pdf Restricted to Registered users only Download (690kB) |
|
![]() |
Text (BAB V)
06 BAB 5.pdf Restricted to Registered users only Download (122kB) |
|
![]() |
Text (DAFTAR PUSTAKA)
07 DAFTAR PUSTAKA.pdf Restricted to Registered users only Download (237kB) |
|
![]() |
Text (LAMPIRAN)
08 LAMPIRAN.pdf Restricted to Registered users only Download (341kB) |
Abstract
This thesis is motivated by the existence of a AKHLAK culture policy at PT Jasamarga Meruya Branch, the authorization to enter the BPJS claim mechanism, and changes in JHT benefit regulations. This study uses the Constructivism paradigm with a qualitative approach where the researcher describes in-depth interviews with informants at PT Jasamarga Meruya Branch to then be constructed according to the reality that occurs. In writing this thesis, the author uses the internal communication theory of Deetz and Van Riel, the relationship between the communication model and the object of research in this case PT Jasamarga Meruya Branch, the author explains through 2 communication models from Deetz and Van Riel about realizing employee welfare divided into socialization strategies and internal communication models. The results of the study obtained that Based on the Deetz and Van Riel Configuration communication model at PT Jasamarga Meruya Branch, it implements an internal communication strategy that aims to improve employee welfare through a systematic and structured approach. Keywords: Communication model, Jasamarga, Employees, Meruya Tesis ini dilatarbelakangi oleh tentang adanya suatu kebijakan budaya AKHLAK di PT Jasamarga Cabang Meruya, adanya otorisasi masuk mekanisme klaim BPJS, dan adanya perubahan peraturan manfaat JHT. Penelitian ini menggunakan paradigma Konstruktivisme dengan pendekatan pendekatan kualitatif dimana peneliti mendeskripsikan wawancara-wawancara yang mendalam dari para informan di PT Jasamarga Cabang Meruya untuk kemudian dikonstruksikan sesuai dengan realita yang terjadi. Dalam penulisan tesis ini penulis menggunakan teori komunikasi internal dari Deetz dan Van Riel, Keterkaitan antara model komunikasi dengan objek penelitian dalam hal ini PT Jasamarga Cabang Meruya, penulis menjelaskan melalui 2 model komunikasi dari Deetz dan Van riel tentang mewujudkan kesejahteran karyawan terbagi atas strategi sosialisasi dan model komunikasi internaal. Hasil dari penelitian yang didapat bahwa Berdasarkan model komunikasi Konfigurasi Deetz dan Van Riel pada PT Jasamarga Cabang Meruya menerapkan strategi komunikasi internal yang bertujuan untuk meningkatkan kesejahteraan karyawan melalui pendekatan yang sistematis dan terstruktur. Kata Kunci : Model komunikasi, Jasamarga, Karyawan, Meruya
Actions (login required)
![]() |
View Item |