APRIYANTO, AGUNG (2025) KEBIASAAN BERINVESTASI SAHAM DIKALANGAN GENERASI Z (Studi Pada Pekerja Fresh Graduate). S1 thesis, Universitas Mercu Buana Jakarta.
|
Text (HAL COVER)
01 COVER.pdf Download (268kB) | Preview |
|
![]() |
Text (BAB I)
02 BAB 1.pdf Restricted to Registered users only Download (160kB) |
|
![]() |
Text (BAB II)
03 BAB 2.pdf Restricted to Registered users only Download (215kB) |
|
![]() |
Text (BAB III)
04 BAB 3.pdf Restricted to Registered users only Download (284kB) |
|
![]() |
Text (BAB IV)
05 BAB 4.pdf Restricted to Registered users only Download (274kB) |
|
![]() |
Text (BAB V)
06 BAB 5.pdf Restricted to Registered users only Download (126kB) |
|
![]() |
Text (DAFTAR PUSTAKA)
07 DAFTAR PUSTAKA.pdf Restricted to Registered users only Download (217kB) |
|
![]() |
Text (LAMPIRAN)
08 LAMPIRAN.pdf Restricted to Registered users only Download (249kB) |
Abstract
In this modern era, many people are now starting to realize the importance of investing. Investment is the purchase of a certain amount of funds or other resources to gain profits in the future, and it poses a challenge to change various conventional business models. In the modern era, there are many applications that can be used as investment media. By having good technology, financial literacy, social media, and social pressure, it is hoped that Generation Z can make investment decisions without easily being deceived by the increasing side of foolish investments in society. Therefore, the purpose of this research is to determine the influence of technology, financial literacy, social media, and social pressure on the investment decisions of Generation Z. Using the theory of financial behavior. The method used in the research is quantitative with SPSS version 26. With a total population of 50, the sample was drawn using the simple random sampling method and the Slovin's formula, with 44 respondents tested. The results of this study indicate that technology, financial literacy, social media, and social pressure have a positive and significant impact on investment decisions among the 44 employees tested. Keywords: Technology, Financial Literacy, Social Media, Social Pressure, Behavioral Finance Theory, and Investment Decisions Di zaman moderen ini, banyak orang sekarang mulai menyadari pentingnya berinvestasi. Investrasi adalah pembelian sejumlah dana atau sumber daya lainnya untuk memperoleh keuntungan dimasa depan, merupakan suatu tantangan uantuk menubah berbagai model bisnis konvensional. Era moderen, banyak aplikasi yang dapat digunakan sebagai media investasi. Dengan memiliki teknologi,literasi keuangan,media sosial,dan tekanan sosial yang baik, diharapkan generasi Z dapat menentukan keputusan investasi dengan tidak mudah tertipu dengan sisi lain investasi bodog yang semakin meningkat dikalangan masyarakat. Oleh karena itutujian penelitian ini adalah untuk mengetahui pengaruh Teknologi, literasi keuangan, media sosial dan tekanan sosial berpengaruh terhadap keputusan investasi generasi Z. Menggunakan teori perilaku keuangan. Metode yang digunakan dalam penelitian adalah kuantitatif dengan SPSS versi 26. Dengan total populasi 50 dengan penarikan sempel menggunakan metode simple random sampling dan menggunakan rumus slovin dan data yang di uji sebanyak 44 responden. Hasil dari penelitian ini menunjukan bahwa Teknologi, literasi keuangan, media sosial, dan tekanan sosial berpengaruh positif dan signifikan dalam melakukan keputusan investasi terhadap 44 karyawan yang di uji. Kata kunci: Teknologi, Literasi Keuangan, Media Sosial, Tekanan Sosial, Teori Perilaku Keuangan dan Keputusan Investasi
Actions (login required)
![]() |
View Item |