MEDIA EDUKASI PEMBELAJARAN BAHASA INGGRIS UNTUK ANAK SEKOLAH DASAR NEGERI KELAS 4 SD

HUSEIN, ALFIKRI (2025) MEDIA EDUKASI PEMBELAJARAN BAHASA INGGRIS UNTUK ANAK SEKOLAH DASAR NEGERI KELAS 4 SD. S1 thesis, Universitas Mercu Buana Jakarta.

[img]
Preview
Text (HAL COVER)
01 Cover.pdf

Download (638kB) | Preview
[img] Text (BAB I)
02 Bab 1.pdf
Restricted to Registered users only

Download (177kB)
[img] Text (BAB II)
03 Bab 2.pdf
Restricted to Registered users only

Download (347kB)
[img] Text (BAB III)
04 Bab 3.pdf
Restricted to Registered users only

Download (888kB)
[img] Text (BAB IV)
05 Bab 4.pdf
Restricted to Registered users only

Download (1MB)
[img] Text (BAB V)
06 Bab 5.pdf
Restricted to Registered users only

Download (667kB)
[img] Text (BAB VI)
07 Bab 6.pdf
Restricted to Registered users only

Download (145kB)
[img] Text (DAFTAR PUSTAKA)
08 Daftar Pustaka.pdf
Restricted to Registered users only

Download (195kB)
[img] Text (LAMPIRAN)
09 Lampiran.pdf
Restricted to Registered users only

Download (428kB)

Abstract

English is a foreign language that is already taught in elementary school. As an international language, the ability to speak English opens up access to a wide range of information, cultures and future employment opportunities. Therefore, it is important for children to start learning English early so that they can compete on a global level. English learning tends to be considered a difficult subject by children and adults, especially at school. Providing the right learning methods and media is necessary in the academic field of learning English. This English learning tool aims to introduce daily vocabulary such as nouns and basic activities for grade 4 elementary school children by using educational media spelling words. Data collection uses literature, interviews and playtesting methods to get the needs of educational aspects and educational aspects of users. Keywords: english, learning media, Vocabulary bahasa Inggris merupakan bahasa asing yang sudah diajarkan di sekolah dasar. Sebagai bahasa internasional, kemampuan berbahasa Inggris membuka akses ke berbagai informasi, budaya, dan peluang kerja di masa depan. Oleh karena itu, penting bagi anak-anak untuk mulai belajar bahasa Inggris sejak dini agar mereka dapat bersaing di tingkat global Pembelajaran bahasa inggris cenderung dianggap sebagai mata pelajaran yang sulit oleh anak-anak maupun orang dewasa, khususnya pada saat di sekolah. Pemberian metode dan media pembelajaran yang tepat diperlukan dalam bidang akademis belajar bahasa inggris. Alat belajar bahasa inggris ini bertujuan untuk mengenalkan kosa kata sehari-hari seperti kata benda dan aktivitas dasar bagi anak kelas 4 SD dengan menggunakan media edukasi spelling kata. Pengumpulan data menggunakan metode literatur, wawancara dan playtesting untuk mendapatkan kebutuhan aspek pendidikan dan aspek edukasi pada pengguna. Kata kunci: bahasa inggris, media pembelajaran, kosa kata

Item Type: Thesis (S1)
Call Number CD: FDSK/DP. 25 008
NIM/NIDN Creators: 41920010037
Uncontrolled Keywords: bahasa inggris, media pembelajaran, kosa kata
Subjects: 100 Philosophy and Psychology/Filsafat dan Psikologi > 150 Psychology/Psikologi > 153 Conscious Mental Process and Intelligence/Intelegensia, Kecerdasan Proses Intelektual dan Mental > 153.1 Memory and Learning/Memori dan Pembelajaran > 153.15 Learning/Pembelajaran
300 Social Science/Ilmu-ilmu Sosial > 300. Social Science/Ilmu-ilmu Sosial > 302 Social Interaction, Interpersonal Relations/Interaksi Sosial, Hubungan Antarpersonal > 302.2 Communication/Komunikasi > 302.23 Media (Means of Communication)/Media (Sarana Komunikasi)
400 Language/Bahasa > 420 English/Bahasa Inggris
Divisions: Fakultas Desain dan Seni Kreatif > Desain Produk
Depositing User: khalimah
Date Deposited: 31 Jan 2025 04:33
Last Modified: 31 Jan 2025 04:33
URI: http://repository.mercubuana.ac.id/id/eprint/93786

Actions (login required)

View Item View Item